Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'Jan Wielsma', geïmporteerd van het oude forum: Vanochtend heb ik mijn trouwe boxer weer gestart nadat hij het hele paasweekend heeft stil gestaan. Tijdens de pasen heb ik nog wel gewoon op de fiets gezeten en bij mij in Culemborg langs de dijk de hond uitgelaten. Het viel mij op dat er toch een heleboel motoren in Nederland zijn die ik door de weeks niet tegenkom. En dan functioneert de motor juist op zijn best lijkt mij. Dus door de week op de motor en in het weekend met de auto. Vanochtend reed ik met de motor op hetzelfde stuk dijk alswaar ik de dag ervoor nog vele in vol ornaat verpakte mannen en vrouwen al slalomend om fietsers, wandelaars kinderwagens al dan niet stapvoets zag manoevreren. Maar vanochtend kon ik daar gewoon doorrijden hoor. Niks wandelaars, fietsers enz. ik zal het wel helemaal verkeerd begrepen hebben maar ik rij eigenlijk alleen maar door de week motor en nooit in het weekend. Door de week spaar ik daar waarschijnlijk ettelijke uren mee in verschillende van de verkeersinformatie bekende serieele parkeerplaatsen. Nu komt mijn stelling/mini poll. Ik heb alvast een "1" van mij bij de eerste stelling gezet en ik ben benieuwd naar de verdere reacties. Als je reageert graag jouw puntje erbij tellen. 1 Ik rij voornamelijk door de week 0 Ik rij zowel door de week als in het weekend 0 Ik rij voornamelijk in het weekend

13 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'leo', geïmporteerd van het oude forum: 95 procent van de jaarlijks 15.000 kilometers door de week. En dan zie ik inderdaad heel weinig motoren op de weg.

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Marc', geïmporteerd van het oude forum: zowel door de week als in het weekend ong. 15.000 km per jaar.

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rob', geïmporteerd van het oude forum: Hallo Jan Ik denk dat je op het verkeerde forum zit. Dit forum is voor liefhebbers van het merk BMW. En die wel eens technische vragen hebben. En dat willen delen met andere. Voor jouw vragen moet je naar www.tweedekamer.nl Ik hoop dat ik je hier genoeg mee heb kunnen helpen. Met vriendelijke groeten Rob

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Jan Wielsma', geïmporteerd van het oude forum: Ja maar ik denk dat de BMW rijder wel vaak een echte rijder is. Dus niet een doelloos rondjesrijder. En verder doe ik er niemand kwaad mee lijkt mij. Pas geleden was ik bij Joost Motoren en daar kwam ik meer BMW rijders tegen met eenzelfde insteek. En voor dagelijks gebruik kies je toch iets degelijks. En daarvan is mijn R100Rt het levende bewijs. 25 jaar oud, dagelijks (behalve in het weekend) in gebruik en 270.000km op de klok.

  5. Forum import
    Reactie van bezoeker 'jesper', geïmporteerd van het oude forum: 'k heb jaren lang het hele jaar door ongeveer 35.000 km per jaar op een r 60/7 ('79) weggetikt. ps.1 De tijdswinst viel altijd weer tegen, aangezien je je pak aan en uit moet trekken. (tevens was ik meestal voor de files op de weg.) ps.2 Verder vindt ik dat dit forum hier wel voor gebruikt kan worden. gr. Jesper.

  6. Forum import
    Reactie van bezoeker 'hans', geïmporteerd van het oude forum: Sinds januari heb ik een k75, hiermee heb ik nu 4500 km gereden. Zowel door de week als in het weekend. Het enige wat een probleem is dat wat boutjes zijn aangetast door de pekel. Voor de goede orde ik heb geen er geen vierwieler naast.

  7. Forum import
    Reactie van bezoeker 'RenÈ', geïmporteerd van het oude forum: Jongens, laten we het bij technische BMW onderwerpen houden dat houdt dit forum lekker beknopt en overzichtelijk RenÈ

  8. Forum import
    Reactie van bezoeker 'jesper', geïmporteerd van het oude forum: Rene, Als je hier niet op wilt reageren, dan lees en beantwoord je het toch niet! Dan lees je alleen de technische onderdelen. gr. jesper

  9. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Freek', geïmporteerd van het oude forum: Hallo vanochtend de planten water gegeven. Daarna een praatje met de buurvrouw. ook nog het straatje geveegd. Daarna op dit forum gekeken. Toen dacht ik van waar gaat het hier over. Laat we gewoon lekker over techniek praten. Zie boven aan deze lijst staat TECHNISCH FORUM ga astublieft naar OUWEWIJVEN .NL Doeg Freek

  10. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Marc', geïmporteerd van het oude forum:
    Ja maar ik denk dat de BMW rijder wel vaak een echte rijder is. Dus niet een doelloos rondjesrijder. En verder doe ik er niemand kwaad mee lijkt mij. Pas geleden was ik bij Joost Motoren en daar kwam ik meer BMW rijders tegen met eenzelfde insteek. En voor dagelijks gebruik kies je toch iets degelijks. En daarvan is mijn R100Rt het levende bewijs. 25 jaar oud, dagelijks (behalve in het weekend) in gebruik en 270.000km op de klok.
    Hallo Jan, Ik wil graag even reageren op de 270.000km op je teller. Dit aantal (ongeveer) heb ik ook bij anderen al gezien. Mijn R100RT heeft nu, 9 jaar oud, nog maar 30.000km op de teller staan. Verbruikt ook nog bijna geen olie. Maar hoevaak heb je voor de 270.000km je blok laten reviseren? En hoe doe je je beurten? Kun je daar wat over vertellen? p.s. Ik heb alleen m'n BMW en een ouwe trouwe gazelle :-)

  11. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Jan Wielsma', geïmporteerd van het oude forum: Ik heb hem gekocht met 85000 op de klok Pas ÈÈn keer is het blok van binnen "vernieuwd". Ik ben een keer in een sloot terecht gekomen en toen heeft hij wat water gehapt. Vrij kort daarna was het zachtmetaal wel weg op mijn big-end lagers. Er zit nu dus een ruil krukas in, overmaat zuigers, gehoonde cilinders, nieuwe oliepomp, nieuwe tandwielen en kettingen en spanner en alle keerringen. Er zit al een tweede teller op omdat de eerste als een wilde ging tollen. Daarna heb ik ruim een jaar op de toerenteller gereden (geldgebrek voor een nieuwe teller) en in die tijd reed ik ruim 25000 per jaar. Dus het is een schatting. Maar de nieuwe teller staat nu weer ruim op een ton en de oude hield het rond de 130000 voor gezien. Rond de 125000 is er een koprevisie geweest en daar ben ik nu zeker weer aan toe. Ik ben al ver over de datum... Hij verbruikt nu voornamelijk tijdens het starten omdat de bok is uitgesleten. Dus staat hij altijd op de jiffy waardoor hij regelmatig met een stevige blauwe pluim start. Ook tijdens het op de motor afremmen trekt hij olie langs de klepsteelgeleiders. Olieverversen doe ik eigenlijk nooit. Ik vul alleen maar bij. Dus ik geloof niet dat ik een goed voorbeeld ben qua onderhoud. De conventionele puntjes zitten nu ook al meer dan een jaar onaangeraakt op hun plek. Twee jaar geleden is de startmotor gereviseerd. Ook rond die tijd is mijn dynamo ververst. Ik wacht weer tot het lekker warm is dan laat in de koppen weer reviseren. In de zomer is het toch geen pretje op de motor. En ook hier zal ik wel niet representatief zijn... En zelf met dit "onderhouds- en doorsmeerschema" loopt hij rond de 1 op 18.

  12. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Jan Wielsma', geïmporteerd van het oude forum: Oh ja vergeten een ruilbak zit er ook al een goeie 150000 km onder En het cardan is een 30000 km vervangen. En al een keer of twee wiellagers voor en achter vervangen. Balhoofd lagers en achterbrug lagers en voorremschijven zijn ook een 40000km geleden vervangen. En eens per 4 jaar een verse accu. Het klinkt een beetje als die houthakker die men vraagt naar zijn bijl. "Mijn bijl, niks mis mee". "Pas vier keer de steel en twee keer de kop vervangen"