Goedemiddag allen,
Hallo allen,
Ik ben momenteel bezig met wat werk aan een BMW R27. De motor is in goede staat (hij is begin 2000 volledig gerestaureerd) maar heeft nu een paar aandachtspunten
-Originele carburateur lekt aan de onderkant van de vlotterkamer.
-Lichte roestvorming in de tank.
-Voor de rest standaard onderhoud (alle vloeistoffen, kleppen stellen).
De tank ligt van de motor af en is schoongemaakt. Vervolgens ga ik deze behandelen met een roestoplosser + een coating om toekomstige roestproblemen te voorkomen.
De carburateur is een BING 1/26/55. Dit type is denk ik origineel op de BMW R27 geleverd maar zoals ik al zei, lekt deze aan de onderkant van de vlotter kamer, zie foto;
http://imageshack.com/a/img661/7016/hTEVhx.jpg
De benzine lekt langs het het huis van de vlotterkamer en de 'messing insteek' (wat is de naam hiervan in hemelsnaam? :+ )
In deze foto kun je de lekkage zien. Ik houd met mijn vinger de opening dicht waar normaalgesproken de vlotternaald doorheengestoken zit.
http://imageshack.com/a/img540/4531/gvQpuP.jpg
Dit onderdeel kun je er volgens mij niet zomaar uitschroeven? In de vlotterkamer zit een soort van 'hoedje' wat op elkaar geperst of gegoten lijkt te zitten.
Foto van het hoedje in dde vlotterkamer:
http://imageshack.com/a/img673/961/exddd4.jpg
Het schoonmaken van de tank gaat zonder problemen. Hieronder wat sfeerfoto's:
http://imageshack.com/a/img538/8320/lHXIxi.jpg[/img]
Voor degene welke zich afvragen wat dit voor wancreatie is }) Plastic zak m.b.v. elastiekjes vastgemaakt aan een HT&K ventilator.
http://imageshack.com/a/img538/4504/rCRhcn.jpg
http://imageshack.com/a/img661/4294/LMrA9H.jpg
5 reacties
cigarguy
Tiny
cigarguy
Hans