Voor het nieuwe forum, klik   hier
cigarguy
Goedemiddag allen, Hallo allen, Ik ben momenteel bezig met wat werk aan een BMW R27. De motor is in goede staat (hij is begin 2000 volledig gerestaureerd) maar heeft nu een paar aandachtspunten -Originele carburateur lekt aan de onderkant van de vlotterkamer. -Lichte roestvorming in de tank. -Voor de rest standaard onderhoud (alle vloeistoffen, kleppen stellen). De tank ligt van de motor af en is schoongemaakt. Vervolgens ga ik deze behandelen met een roestoplosser + een coating om toekomstige roestproblemen te voorkomen. De carburateur is een BING 1/26/55. Dit type is denk ik origineel op de BMW R27 geleverd maar zoals ik al zei, lekt deze aan de onderkant van de vlotter kamer, zie foto; http://imageshack.com/a/img661/7016/hTEVhx.jpg De benzine lekt langs het het huis van de vlotterkamer en de 'messing insteek' (wat is de naam hiervan in hemelsnaam? :+ ) In deze foto kun je de lekkage zien. Ik houd met mijn vinger de opening dicht waar normaalgesproken de vlotternaald doorheengestoken zit. http://imageshack.com/a/img540/4531/gvQpuP.jpg Dit onderdeel kun je er volgens mij niet zomaar uitschroeven? In de vlotterkamer zit een soort van 'hoedje' wat op elkaar geperst of gegoten lijkt te zitten. Foto van het hoedje in dde vlotterkamer: http://imageshack.com/a/img673/961/exddd4.jpg Het schoonmaken van de tank gaat zonder problemen. Hieronder wat sfeerfoto's: http://imageshack.com/a/img538/8320/lHXIxi.jpg[/img] Voor degene welke zich afvragen wat dit voor wancreatie is }) Plastic zak m.b.v. elastiekjes vastgemaakt aan een HT&K ventilator. http://imageshack.com/a/img538/4504/rCRhcn.jpg http://imageshack.com/a/img661/4294/LMrA9H.jpg

5 reacties

  1. cigarguy
    In het monotechnisch handboek (van de BMW Mono club) staat een beschrijving van ditzelfde probleem. Men heeft het daar opgelost m.b.v. een metaallijm welke zeer vloeibaar is (volgens het artikel; zo vloeibaar als water). Heeft iemand enig idee wat voor type metaallijm hiervoor geschikt is? Alvast dank voor de reacties!

  2. Tiny
    cigarguy, Is een probleem dat ik mee gemaakt heb met mijn 1/26/93 Als je goed voelt, kun je dit nu ook een beetje van links naar rechts bewegen. ( wat niet hoort.) Ook als je het stuk er overheen doet waar de benzineslang overheen geschoven wordt, kun je dit wat naar links of rechts bewegen hoe vast je deze ook aandraait. Is inderdaad toen opgelost met een soort vloeibare pakking welke zuur en benzine bestendig is. Maar weet echt niet meer met wat, maar werkt nog steeds perfect. Ik zou eens informeren bij een automatrealenzaak waar ik het toen ook gehaald heb.

  3. cigarguy
    cigarguy, Is een probleem dat ik mee gemaakt heb met mijn 1/26/93 Als je goed voelt, kun je dit nu ook een beetje van links naar rechts bewegen. ( wat niet hoort.) Ook als je het stuk er overheen doet waar de benzineslang overheen geschoven wordt, kun je dit wat naar links of rechts bewegen hoe vast je deze ook aandraait. Is inderdaad toen opgelost met een soort vloeibare pakking welke zuur en benzine bestendig is. Maar weet echt niet meer met wat, maar werkt nog steeds perfect. Ik zou eens informeren bij een automatrealenzaak waar ik het toen ook gehaald heb.
    Hallo Tiny, Bedankt voor je reactie. Zoals je zegt kun je het stuk inderdaad een beetje bewegen. Ik zal ook is gaan kijken bij een automaterialenzaak.

  4. Hans
    Cigarguy, Plakken is niet mijn favoriete bezigheid, dus: Eenvoudig is de onderkant van de vlotterkamer even te vlakken, rondom de messing draad. Even in spannen in de draaibank en met de hand voorzichtig draaien (draaibank niet laten lopen). Er hoeft maar heel weinig af. De pakking dicht daarna de zaak goed af. Vriendelijke groet Hans