Mooie foto Rudy!
Het artikel in de krant gaat ergens anders over, men was niet zo positief over de orginisatie van de evenementen door Speed Events...
Ik hoop wel dat de TT City Racing een vervolg krijgt in 2015!
Groetn, Thijs
Vanmiddag aanvang maken met het plaatsen van een ENS kuip( Eerste Nederlandse Stroomlijnfabriek).
Zat op een swingarm BMW, moet eerst pas gemaakt worden en uiteraard in een andere kleurstelling, kuip is uit de jaren '60 en gemaakt van polyester, 1e indruk is wat oubolligheid aangaat best wel goed, foto is even een impressie.
Hi Rudy,
Een mooie old style racer wordt het.
Weet je ongeveer wat Ottenhofs recept was voor tuning? Ik heb daar geen gegevens over. Hij mobiliseerde ongeveer 85+ pk.
We (vrienden o.m.) vonden dat de verbrandingskamer van de R's en speciaal de R60/R75 en te geprononceerde squish band hebben. Deze sluit mengsel in (!) Als je de kop bewerkt en squishband iets terug legt of een meer conischer hoek geeft loopt het beter. Een tweede bougie geeft ook verbetering.
Ervaring leert ook dat teveel klepoverlap (de hoek waarbij inlaat en uitlaat tegelijk openstaan) in combinatie met de tweede vonk, de "lost spark" terugslaat in de carburatie. In de praktijk wordt de carburator eraf geblazen en bromt de BMW even door op een pot.
BMW tunen moet dus met een andere dan de standaard ontsteking... of heeft iemand hier een goddelijke vizie op?
groeten
Louis R100RS, 'tankje' , 242.000 km
Voor zover ik weet rijdt ten minste één van de forumleden rond met een R100R met geflowde koppen en een aangepast uitlaatsysteem. Misschien dat hij zijn ervaringen hier wil delen.
Ik rijd nog met de standaard R75/5 koppen, wil dit nog een keer veranderen naar koppen van een 1000cc ivm grote klepdiameter.
Ook mijn uitlaatsysteem is aangepast, 4 ipv 2 uitlaatdempers.
10 reacties
Meunier
PeterH
Rudyhadee
Rudyhadee
Tiny
OmarB
louisvanrijn
OmarB
Rudyhadee