Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'Ad', geïmporteerd van het oude forum: De rechtercylinder van mijn R60/5 (1971, 34000 echte km.) is lawaaieriger dan de linker. De kleppen heb ik onlangs netjes gesteld. Volgens ingewijden komt het lawaai van het kleppenmechaniek en is niet verontrustend. Heeft iemand enig idee wat er aan de tuimelaars e.d. nog te verbeteren/af te stellen valt om het geluid tot een minimum terug te krijgen. De cylinder is door de vorige eigenaar gedemonteerd geweest. Heeft iemand ervaring met het Bmw speciaalgereedschap nr 200 wat bij de 60/5 wordt geadviseerd om de tuimelaars in de goede stand te krijgen? Is dit echt nodig? Heeft iemand het misschien te koop? Groeten, Ad

3 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'olaf', geïmporteerd van het oude forum: klinkt meschien vreemd maar ik gebruik 2 lijnklemmen (even een dun voeller maatje er tussen anders kan je niet voelen of je die te hard aan draait,nogal grof schroef draad hebben die dingen) werkt perfect suc6 olaf

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Joop', geïmporteerd van het oude forum: Je zou evt. die cylinder eens volgens voorschrift kunnen demonteren [dwz de 6 moeren losdraaien] en daarna weer met het juiste aanhaalmoment en in de juiste volgorde vastzetten. Mogelijk zit er wat speling in. Aluminium is een materiaal met soms onverwachte eigenschappen. Dit is een eenvoudige ingreep [alleen momentsleutel nodig en werkplaatshandboek] en heeft mogelijk al meteen het gewenste resultaat ! Succes !!