Voor het nieuwe forum, klik   hier
robkingma
Wie weet hoe ik de bedrading van een vlotter voor een BMWK100RS moet aansluiten. De vlotter heeft vier uitgaande draden, wit, geel, groen en bruin. Ik heb begrepen dat de gele + up is en de witte + down. Blijven groen en bruin over, mogelijk heeft iemand een schema voor mij. Alvast bedankt.

7 reacties

  1. Mic64
    Beste Rob, wellicht een wat rare opmerking maar zitten er op een K100RS vlotters dus carburateurs? Ik ben ze nog nooit tegengekomen op mijn K100RS. Een tip: Kijk eens op de speciale K-site van Bert Meijerink. Hier heb je ook een forum wat meer gericht is op specifieke de K-modellen van BME. Hierbij de link: http://www.bmwk.nl/ Groet, Mic64

  2. Robbert
    de k serie heeft bij mijn weten een drijvende brandstofpomp in de tank. misschien bedoel je die met de vlotter met aansluitdraden?

  3. PeterH
    Robbert, is die brandstofpomp dan gecombineerd met de niveau-meting? Dat zou de overkill aan draden verklaren. (Ben gewoon nieuwsgierig) Met vriendelijke groet, PeterH

  4. Robbert
    Peter, goede vraag, ik heb de realoem erop nageslagen, daar haal ik het antwoord niet zomaar uit: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=0503&mospid=51751&btnr=16_0809&hg=16&fg=14&lang=nl wie weet of de pomp en niveaumeter gecombineerd zijn?

  5. Maus
    Vlotter en pomp zijn inderdaad gecombineerd. Geloof dat ze aan elkaar gekoppeld zijn met een gele en een zwarte draad. Schema kan je vinden op bmwk.nl op de sleutelpagina veel succes

  6. robkingma
    De benzinetank van mijn K100RS was lek, dus een andere op de kop getikt. In deze tank zit echter een vlottermechanisme waarop een benzine meter aangesloten kan worden. Dus een benzine meter op de kop getikt. Nu moet het nog gaan werken. Maar ik ga kijken op de site die Maus gegeven heeft. Alvast bedankt. Met vr gr Rob