Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'Lion', geïmporteerd van het oude forum: Hallo, Ik rij momenteel een R100RS uit eind '80. Heb al een aantal oudere BMW boxers gehad en wil nu iets anders. Wie kan mij iets vertellen betreft de overstap van een R100RS/RT naar een K100RS/RT uit +/- 1987 of jonger en dan vooral de rijeigenschappen en evt. onderhoud/kosten op de langere termijn. Zijn bv reparaties aan het blok moeilijker zelf uit te voeren? Ook de ervaring van mensen die om eoa reden weer Boxer zijn gaan rijden. Heb pas een rit gemaakt op een K100RT en dat beviel wel, behalve het geluid, de zit en het (bekende) boxer gevoel. Een K100RS trekt mij ook wel aan. Mvg, Lion

5 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rob', geïmporteerd van het oude forum: Hallo Lion Na 8 jaar boxers gereden te hebben . Heb ik mijn R100RS van 1977 ingeruild op een K100RS van 1985. De R was een heerlijk fiets met de techniek van 1977 Ik was het blijkbaar zat dat, getril , gerammel , en iedere keer weer dat bokkerige van de boxer. De K is niet te vergelijken met zijn 4 cilinder autoblok Ik vind hem gewoon perfekt , het is echt een motor voor de comfortabele rijder. De R en de K sturen even goed. Alles digitaal nergens meer aan draaien starten,rijden en genieten . In 1 oog opslag is alles te controleren koelvloeistof, oliepijl. Ik heb geen spijt van deze fluitende baksteen zoals ze hem in Engeland noemen. Ik vind de RS kuip heel mooi bij de K passen niet over heersend bied toch genoeg bescherming. Doeg Rob

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Kees', geïmporteerd van het oude forum: Dag Lion, Kijk ter orientatie eens op de site van Bert: http://home.12move.nl/bert.meijerink/index.htm Als je het Duits machtig bent is een zeer goede site: www.FlyingBrick.de. De site is ook gedeeltelijk in het Engels. Veel succes, mvg Kees K100/2 JS

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Marcel', geïmporteerd van het oude forum: Hallo, Ook ik rijdt nu zo'n 2 jaar een k100rs 2v uit '87. Meer dan 50dkm verder kan ik maar tot een conclusie komen...... mijn volgende is er weer een! Sleutelen (buiten de beurten om niet zo vaak nodig) is goed zelf te doen, je komt bij de meeste dingen makkelijk bij en de techniek is begrijpelijk. Onderdelen zijn ook redelijk betaalbaar. Hiervoor verschillende japanners gehad, ook niks mis mee, maar ik blijf voorlopig K rijden. Succes met je zoektocht naar een andere motor, Marcel.

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Marco Stubenitsky', geïmporteerd van het oude forum: Beste Lion, Mijn K100RT Had bijna 200.000 Km gereden en gebruikte nog absoluut geen olie. Het blok was nooit open geweest en liep perfect. Het brandstofgebruik was c.a. 1:18. Er zijn K100 motoren en dan komen andere motorfietsen in mijn optiek. Motoronderdelen zijn altijd van elk merk en van elk type veel te duur. Zelf heb ik vroeger een autodealer bedrijf gehad, dus meestal probeer ik vervangingsdelen in de autobranche te vinden, veel goedkoper als er een equivalent onderdeel bestaat.