Voor het nieuwe forum, klik   hier
roncr
Hallo. Wie weet waar ik een elektroische ontsteking kan kopen voor bmw r100rs 1976 wie o wie ron

21 reacties

  1. Floris
    BMWBAYER.DE

  2. tonky
    ik heb hier mijn ontsteking vandaan, bevalt goed http://www.beckelektronika.nl/

  3. Floris
    http://www.bmwbayer.de/Elektronische-Zuendanlage-Alle-BMW-R2V-Boxer-bis-09/80 Mijne was dit zeer content van 'redelijk makkelijke installatie en enorm vermogenverschil/start. 8 verschillende grafieken voor optimale prestatie curve. In verleden een dyna 3 ontsteking gekocht maar dit werkte totaal niet.

  4. Ton
    Deze SH ontsteking heb ik ook, bevalt uitstekend. Is niet goedkoop, maar dan heb je ook wat! Een groot voordeel bij deze ontsteking is dat de pick-up (signaalgever) op de krukas zit in tegenstelling tot bv. de originele elekronische ontsteking van BMW in het potje met mechanische vervroeger zit, die door de nokkenas wordt aangestuurd. Groeten, Ton
    http://www.bmwbayer.de/Elektronische-Zuendanlage-Alle-BMW-R2V-Boxer-bis-09/80 Mijne was dit zeer content van 'redelijk makkelijke installatie en enorm vermogenverschil/start. 8 verschillende grafieken voor optimale prestatie curve. In verleden een dyna 3 ontsteking gekocht maar dit werkte totaal niet.


  5. louisvanrijn
    Hi gents, Ca 2 jaar geleden SH ontsteking gemonteerd op R100RS uit '78. 19 curves beschikbaar, nu daarvan ook 9 met "leerlauf stabilisierung". Tot nu toe geen problemen, goed trekkracht bovenin, maar hangt af van welke curve je kiest. Dual spark is ook mogelijk, maar eist extra bougie in de kop. Ik ging voor "tuning for economy" en rijdt nu met gering kleinere sproeiers van de R100RT rond en haal gemiddeld 1 : 23.5 met een rustige rijstijl. Nadeel is dat experimenteren tijd kost. (Zie ook de Bing-bing tread) groeten Louis (R100RS 1978 235.000 km)

  6. jozwi
    SH ziet er goed uit, ik neem aan dat de twee originele bobines vervangen worden door de bobine van SH zelf, prijs is inderdaad pittig, ik heb slechte ervaring met de ontstekingen van zie foto E.breindl grope omega oldtimer shop, ik heb gisteren draad getapt in nokkenas en kan nu dus ook de originele ontsteking of de ontsteking van Beck electronica plaatsen, wat is wijsheid?

     

  7. Floris
    voor een r50 kan ik geen raad geven. maar voor een r100 zowiso grote verbetering vn SH! prijs is pittig maar wat je ervoor terug krijgt vind ik nog deftig. bv: alternator prijzen zijn pittiger voor wat je ma voor terug krijgt....

  8. schrijver
    SH bezitters, even een vraag tussendoor als ik de site van SH lees staat hier (onderaan) dat bij starten de motor eerst 2 a 3 x rond moet om een juiste meting te krijgen voor het onstekingstijdstip, dus de eerste vonk denk ik dan klopt dat met jullie ervaring ? 3x rond starten en dan pas oppakken lijkt me wat lang of klinkt het langer dan het in werkelijkheid is ? Reynout

  9. louisvanrijn
    Ja Reynout. De eerste series SH ontstekingen deden dat en konden dus nooit op een kickstart BMW worden geplaatst. (Tenzij je zo'n "superleg" had dat je jouw BMW meer dan 3 slagen kon laten ronddraaien in een trap). Later is een versie ontwikkeld die gelijk bij de eerste omwenteling een vonk gaf. Nu moet de motor even (ca 2 seconden) draaien en springt dan aan) Groet L.

  10. schrijver
    Louis, het klinkt dus erger dan de praktijk is, dat scheelt in het maken van een keus wel vreemd dat ze de beschrijving op de site niet wat aanpassen, omdat ze het daar min of meer beschrijven dat je dan maar 3x snel door moet trappen op de kick-starter, ik vroeg me al af wie dat zou lukken bedankt Reynout

  11. louisvanrijn
    Ja Silent Hektik vind zichzelf een hele goede firma die alles beter kan. Ze hebben eens een kleine vliegtuigmotor ontwikkeld voor zelfbouw-vliegtuigen en dat beloofde heel veel maar is bij de belofte gebleven. Later zag ik het demo blok bij Ebay te koop staan. BMW zelf: Daar staat tegen over dat de standaard bobines op de R's tot 1981 een marginaal vonkje gaven (ca 10-11 mm maximale lengte maar op de vonkbrugmeter) , ik heb VEEEEL beter gezien (tot 23 mm lengte). 10 mm had m'n oude mini ook in 1978. In de SH beschrijving staat op 5 (!) plaatsen dat je de vonkbrug meter niet mag toepassen, je mag de lengte van de vonk niet bepalen op die manier. Dus ik kan niet meten wat ze beweren: meer vonk-energie. Nu ja de SH doet het, van de winter misschien dual spark aanleggen. Groeten Louis

  12. jaap43
    De vonkbrugmeter is anders een goede manier om de grootte van de hoogspanning te meten. Doorslagspanning van lucht is ongeveer 1000 V per mm. Even nagekeken: 3000 V/mm bij vlakke en bolvormige lichamen en 1000 V/mm bij puntvormige lichamen. Bij bougies en de vonkenbrug mag je van puntvormige oppervlakte uitgaan.

  13. Henkkr200
    Deze is super, heb ik ook. http://www.powerdynamo.biz/deu/systems/lists/bmw_abc.php

  14. Bas Joosten
    Wat dacht je van de sponsor van dit forum? De hobbyist. Daar hebben ze verschillende mogelijkheden betreft elektronische ontsteking.

  15. Bastiaan
    Heeft iemand ervaring met de Dynatek DYNA III D35-1? Deze is te koop via Amazone.com of Ebay voor 154 euro (excl. invoer- en verzendkosten). Dit is mij namelijk aangeraden door een Specialist uit Brunssum. http://www.dynaonline.com/skins/products/sportbikes/dyna_3/ Ebay: http://www.ebay.de/itm/Dynatek-Dyna-III-Electronic-Ignition-Systems-D35-1-BMW-/161566973582?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item259e245e8e

  16. Floris
    Ik heb deze gekocht en heeft nooit gewerkt, waarschijnlijk kapotte module ik heb mijn geld terug gehad maar de verzendingskosten waren voor mij. Daarop heb ik een SH kit gekocht, werkte direct... Ik had namelijk een ontstekingsbreker met 2 kleine spoelen op mijn nokkenas -> onregelmatig en moeilijk af te stellen. Bij SH zit het op de alternator -> veel correcter en beter op alle manieren.

  17. Parthoens
    Ik heb wel interesse in een sh electronishe onsteking Is het dan beter dat ik de 'power ingition 'koop of de 'Electonic ingition'het scheelt hem 100 euro van prijs maar dan is wel een bobine erbij en is dit dan plug&ride klaar of zijn er veel veranderingen. Heb een bmw 100rt van jaar 1979 Met 2bobine op het frame

  18. hippie
    Er zijn meer merken , maat van mij heeft er ook een (140€) en zit op de krukas( dynamo). Al 3 jaar zonder problemen . Weet alleen het merk niet meer.

  19. Parthoens
    Die electrice onsteking kost toch wel een pak meer

  20. Parthoens
    Zou het wel overwegen om electronic onsteking te steken maar is het gemakkelijk te plaatsen en wat moet ik allemaal hebben ervoor op de website van sh staat er veel maar weet totaal niet welke ik moet hebben Het gaat over bmw 100rt bouwjaar 1979