http://www.bmwbayer.de/Elektronische-Zuendanlage-Alle-BMW-R2V-Boxer-bis-09/80
Mijne was dit zeer content van 'redelijk makkelijke installatie en enorm vermogenverschil/start. 8 verschillende grafieken voor optimale prestatie curve.
In verleden een dyna 3 ontsteking gekocht maar dit werkte totaal niet.
Deze SH ontsteking heb ik ook, bevalt uitstekend. Is niet goedkoop, maar dan heb je ook wat! Een groot voordeel bij deze ontsteking is dat de pick-up (signaalgever) op de krukas zit in tegenstelling tot bv. de originele elekronische ontsteking van BMW in het potje met mechanische vervroeger zit, die door de nokkenas wordt aangestuurd.
Groeten, Ton
http://www.bmwbayer.de/Elektronische-Zuendanlage-Alle-BMW-R2V-Boxer-bis-09/80
Mijne was dit zeer content van 'redelijk makkelijke installatie en enorm vermogenverschil/start. 8 verschillende grafieken voor optimale prestatie curve.
In verleden een dyna 3 ontsteking gekocht maar dit werkte totaal niet.
Hi gents,
Ca 2 jaar geleden SH ontsteking gemonteerd op R100RS uit '78. 19 curves beschikbaar, nu daarvan ook 9 met "leerlauf stabilisierung".
Tot nu toe geen problemen, goed trekkracht bovenin, maar hangt af van welke curve je kiest. Dual spark is ook mogelijk, maar eist extra bougie in de kop.
Ik ging voor "tuning for economy" en rijdt nu met gering kleinere sproeiers van de R100RT rond en haal gemiddeld 1 : 23.5 met een rustige rijstijl.
Nadeel is dat experimenteren tijd kost.
(Zie ook de Bing-bing tread)
groeten Louis (R100RS 1978 235.000 km)
SH ziet er goed uit, ik neem aan dat de twee originele bobines vervangen worden door de bobine van SH zelf, prijs is inderdaad pittig, ik heb slechte ervaring met de ontstekingen van zie foto E.breindl grope omega oldtimer shop, ik heb gisteren draad getapt in nokkenas en kan nu dus ook de originele ontsteking of de ontsteking van Beck electronica plaatsen, wat is wijsheid?
voor een r50 kan ik geen raad geven. maar voor een r100 zowiso grote verbetering vn SH! prijs is pittig maar wat je ervoor terug krijgt vind ik nog deftig. bv: alternator prijzen zijn pittiger voor wat je ma voor terug krijgt....
SH bezitters,
even een vraag tussendoor
als ik de site van SH lees staat hier (onderaan) dat bij starten de motor eerst 2 a 3 x rond moet om een juiste meting te krijgen voor het onstekingstijdstip, dus de eerste vonk denk ik dan
klopt dat met jullie ervaring ? 3x rond starten en dan pas oppakken lijkt me wat lang
of klinkt het langer dan het in werkelijkheid is ?
Reynout
Ja Reynout.
De eerste series SH ontstekingen deden dat en konden dus nooit op een kickstart BMW worden geplaatst. (Tenzij je zo'n "superleg" had dat je jouw BMW meer dan 3 slagen kon laten ronddraaien in een trap).
Later is een versie ontwikkeld die gelijk bij de eerste omwenteling een vonk gaf.
Nu moet de motor even (ca 2 seconden) draaien en springt dan aan)
Groet L.
Louis,
het klinkt dus erger dan de praktijk is, dat scheelt in het maken van een keus
wel vreemd dat ze de beschrijving op de site niet wat aanpassen, omdat ze het daar min of meer beschrijven dat je dan maar 3x snel door moet trappen op de kick-starter,
ik vroeg me al af wie dat zou lukken
bedankt
Reynout
Ja Silent Hektik vind zichzelf een hele goede firma die alles beter kan.
Ze hebben eens een kleine vliegtuigmotor ontwikkeld voor zelfbouw-vliegtuigen en dat beloofde heel veel maar is bij de belofte gebleven. Later zag ik het demo blok bij Ebay te koop staan.
BMW zelf:
Daar staat tegen over dat de standaard bobines op de R's tot 1981 een marginaal vonkje gaven (ca 10-11 mm maximale lengte maar op de vonkbrugmeter) , ik heb VEEEEL beter gezien (tot 23 mm lengte). 10 mm had m'n oude mini ook in 1978.
In de SH beschrijving staat op 5 (!) plaatsen dat je de vonkbrug meter niet mag toepassen, je mag de lengte van de vonk niet bepalen op die manier. Dus ik kan niet meten wat ze beweren: meer vonk-energie.
Nu ja de SH doet het, van de winter misschien dual spark aanleggen.
Groeten Louis
De vonkbrugmeter is anders een goede manier om de grootte van de hoogspanning te meten. Doorslagspanning van lucht is ongeveer 1000 V per mm.
Even nagekeken: 3000 V/mm bij vlakke en bolvormige lichamen en 1000 V/mm bij puntvormige lichamen. Bij bougies en de vonkenbrug mag je van puntvormige oppervlakte uitgaan.
Heeft iemand ervaring met de Dynatek DYNA III D35-1? Deze is te koop via Amazone.com of Ebay voor 154 euro (excl. invoer- en verzendkosten). Dit is mij namelijk aangeraden door een Specialist uit Brunssum.
http://www.dynaonline.com/skins/products/sportbikes/dyna_3/
Ebay:
http://www.ebay.de/itm/Dynatek-Dyna-III-Electronic-Ignition-Systems-D35-1-BMW-/161566973582?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item259e245e8e
Ik heb deze gekocht en heeft nooit gewerkt, waarschijnlijk kapotte module ik heb mijn geld terug gehad maar de verzendingskosten waren voor mij. Daarop heb ik een SH kit gekocht, werkte direct...
Ik had namelijk een ontstekingsbreker met 2 kleine spoelen op mijn nokkenas -> onregelmatig en moeilijk af te stellen. Bij SH zit het op de alternator -> veel correcter en beter op alle manieren.
Ik heb wel interesse in een sh electronishe onsteking
Is het dan beter dat ik de 'power ingition 'koop of de
'Electonic ingition'het scheelt hem 100 euro van prijs maar dan is wel een bobine erbij en is dit dan plug&ride klaar of zijn er veel veranderingen.
Heb een bmw 100rt van jaar 1979
Met 2bobine op het frame
Zou het wel overwegen om electronic onsteking te steken maar is het gemakkelijk te plaatsen en wat moet ik allemaal hebben ervoor
op de website van sh staat er veel maar weet totaal niet welke ik moet hebben
Het gaat over bmw 100rt bouwjaar 1979
21 reacties
Floris
tonky
Floris
Ton
louisvanrijn
jozwi
Floris
schrijver
louisvanrijn
schrijver
louisvanrijn
jaap43
Henkkr200
Bas Joosten
Bastiaan
Floris
Parthoens
hippie
Parthoens
Parthoens