Voor het nieuwe forum, klik   hier
schrijver
Mannen, ik heb inmiddels alle mij beschikbare informatie er op na geslagen, maar kom er niet achter. Alle literatuur geeft aan dat een R80/7 een 32:10 (1:3.2) of een 37:11 (1:3.36) eindoverbrenging heeft. De mijne, een 1980 versie, heeft echter 33:10 ingeslagen staan en het ziet er ook niet naar uit dat daar mee gerommeld is. Er is wel een RT kuip geplaatst, op professionele manier (misschien door een dealer), maar dan zou ik verwachten dat als je de verhouding wijzigt deze overeenkomt met een 'bestaande' verhouding van een andere Rxx motor. Heeft iemand misschien enig idee waar deze verhouding vandaan kan komen, of zou de fabriek medewerker een slechte dag hebben gehad ? Ik heb (nog) niet intern gekeken wat er daadwerkelijk in zit. groet Reynout

7 reacties

  1. Louis
    Reynout, Wat voor een W-code staat op de kilometerteller? Bij 32/10 hoort W-737 en bij 37/11 hoort W-773. Groet Louis

  2. bert
    Kun je op/via kenteken nagaan of dit een Nederlandse- of overheid- dan wel ingevoerde motor is?

  3. schrijver
    Louis/Bert, bedankt voor jullie reactie ik heb het nagekeken ; de teller heeft code w-737 op het kenteken vindt ik niets vreemds behalve helemaal onderaan de code GB maar dit kan ook 'geen bijzonderheden' betekenen maar misschien hebben/weten jullie er een andere verklaring voor en een kenteken check bij de rdw geen geen bijzonderheden , behalve de vermelding van 4 vorige eigenaren en eerste toelating van 25 maart 1980. groet Reynout

  4. PeterH
    Ideetje voor als je wil weten wat er in zit zonder de aandrijving open te maken: Maak de kruiskoppeling-balg aan één kant los zodat je de kruiskoppeling kan zien en kijk hoeveel omwentelingen die heeft gemaakt na b.v.b. 10 wielomwentelingen. Zal dan bij 1:3.2 32 en bij 1:3.3 33 omwentelingen zijn. Met vriendelijke groet, PeterH

  5. schrijver
    Peter, dank voor de tip maar ik ben er inmiddels achter. Argwanend na een kloppende teller overbrenging en geen bijzonderheden op het kenteken, ben ik de boel wat gaan slopen kofferbeugels eraf, schokbreker onder los toen 3x ontvetten en borstellen en nog eens kijken met een zaklamp en een kennis die eens mee keek, hetgeen resulteerd in de volgende actie punten 1. betere verlichting in de schuur 2. komende week een leesbril uitzoeken en dat terwijl in vooraf toch ook al 2x had gekeken voor ik het topic begon je wordt ouder zeggen ze dan, en in dit geval dus bijziend ... sorry maar gelukkig is mijn misterie wel opgelost ! het is dus toch een 32:10 groet Reynout

  6. PeterH
    Troost je, mijn armen worden ook al te kort bij het lezen van de kleine lettertjes! Met vriendelijke groet, PeterH