Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'Ren', geïmporteerd van het oude forum: Ik had laatst mijn tank behoorlijk leeggereden, het 1e reservelampje in het dashboard brandde al zo

5 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rob', geïmporteerd van het oude forum: Hoi als ik dit zo lees. Dan denk ik dat je tankvlotter sluiting maakt. Rob

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'maarten', geïmporteerd van het oude forum: werken alle lampen naar behoren? zo te lezen heb je een 8 klepper met het gele lampje voor minder dan 4 ltr. deze werkt zoals bij velen slechts sporadisch waardoor een slecht kontakt voor de kermis kan zorgen. (zie je ook wel bij auto's als er een knipperlampje defect is, dan gaat ook het hete circus op tilt)

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'RenÈ van Schaik', geïmporteerd van het oude forum:
    Ik had laatst mijn tank behoorlijk leeggereden, het 1e reservelampje in het dashboard brandde al zo¥n 35 Km(nadat ik 270 Km gereden had) en dan kan er ook nog een 2e lampje gaan branden (echt tijd om te gaan tanken), nu had ik nog 25 Km te rijden tot huis dus dat haalde ik wel. Opeens begon mijn verlichting te flikkeren en te knippereren, alles dus dashboard, grootlicht,dimlicht, metersetje links en rechts en ook mijn richtingaanwijzers weigerden dienst. Echter als ik er maar voor zorgde om boven de 4000 toeren te blijven dan ging het nog wel, het werd tenslotte al aardig donker, maar betrouwbaar was het niet. Bijna thuisgekomen heb ik de tank weer helemaal volgegooid met 18,5 liter, en toen ik hem weer startte werkte alles weer goed, ook het laatste stuk naar huis (nog 4 Km) deden zich geen storingen meer voor. Wat kan het geweest zijn dat de verlichting zomaar spontaan in een discoshow veranderde? en dat dat ook weer overging na het vullen van de tank. Het betreft een K100RS van 1987 (8-klepper) met een meterset links en rechts.


  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'RenÈ van Schaik', geïmporteerd van het oude forum: Bedankt voor jullie reactie, Nadat ik enkel dagen later met de volle teank bezine nog eens ging rijden ¥s avonds begon de verlichting weer te weigeren, en eenmaal thuisgekomen wilde hij ook niet meer starten na een aantal keren. Het hele probleem bleek uiteindelijk in de startmotor te zitten, als die weigerde was een klap met de hamer voldoende om weer contact te krijgen, accu is goed en dynamo is ook 100%, ik heb voor 15 euro nieuwe koolborstels gemonteerd en het hele probleem is verholpen !