Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'steve', geïmporteerd van het oude forum: Kocht een R75/7, maar heb hem nog niet in mijn bezit. (Verkoper zorgt nog voor nieuwe remmen) Heb mij laten wijsmaken dat distributieketting en kettingspanner ook best vervangen worden. Hoe weet of hoe zie ik als deze aan vervanging toe zijn? Motorgroeten

6 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'rob', geïmporteerd van het oude forum: Het wordt aangeraden na ca. 100.000 km de ketting en spanners te vervangen.

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Lei ', geïmporteerd van het oude forum: Het is een stoterstangenboxer!

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Arnold', geïmporteerd van het oude forum: Beste Lei, Wat bedoel je daar mee"het is een stoterstangboxer" Groeten Arnold

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'lei', geïmporteerd van het oude forum: Het is niet Japans, veel degelijker en kan (bij juist gebruik) de 100.000 goed aan. Ernstige slijtage hoor je.

  5. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum: Steve, gewoon vervangen, dit is niet duur 1 uur werk en hooguit 100 euro aan spullen. Deze wordt meestal vervangen rond 70.000 km. Als de ketting breekt gaat het meer kosten. Ik heb nog nooit gehoord dat er een ketting is gebroken, maar naar vervanging loopt de motor stukken beter. De ketting wordt altijd vervangen samen met de spanner en geleideblok.(geleiedeblok zit niet in /5). De tandwielen worden meestal niet vervangen. De slijtage aan de ketting kan je horen op stationair toerental, en kan je zien aan de ontstekingsgrondplaat want deze staat dan op vroeg. Sterkte met de R75/5, Richard