Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'Maarten', geïmporteerd van het oude forum: Ik ben in het bezit van een RT en een RS van bouwjaar 1978. Elke keer bij een rit beslaan het tellerglas van de toeren en Km.teller. Bij mijn BMWmotoren in de jaren 70 was dit nooit kan ik mij herrinneren. Weet iemand hoe dit komt? En misschien ook nog wat hier aan te doen is. De motoren staan binnen in een droge schuur, dus daarligt het niet aan en bovendien worden ze bij het rijden in de regen beschermt door de kuip.

13 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'John DC', geïmporteerd van het oude forum: Ga eens een kijkje nemen op Bert Mijerink zijn website, daar staat het uitvoerig beschreven wat je er aan kunt doen.

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Maarten', geïmporteerd van het oude forum: Bedankt voor je snelle reactie! De website van Bert Mijerink kan ik niet vinden. Kan jij zeggen waar of heb je www adres? alvast bedankt maarten

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'John DC', geïmporteerd van het oude forum: http://home.12move.nl/bert.meijerink/

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'John DC', geïmporteerd van het oude forum: http://www26.brinkster.com/bertmeijerink/sleutelen/diversen_tellerset_beslaan.htm Dat is em voluit.

  5. Forum import
    Reactie van bezoeker 'joop', geïmporteerd van het oude forum: Ik had hetzelfde probleem. Ik heb het tellerhuis opengemaakt [is heel simpel] en er een zakje 'silica gel' in gelegd. Dat is een vocht absorberend goedje dat vaak meeverpakt wordt bij computeronderdelen, lenzen, camera's etc. Ook zit het in dubbele beglazinng. Het zit meestal in kleine papieren zakjes, precies pas dus. Als het huis echt lek is, helpt het niet meer en moet je eerst het lek dichten. gewone condens verwijderd het echter prima.

  6. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Maarten', geïmporteerd van het oude forum: Bedankt voor jullie reacties! Ik heb op de site van Bert Meijerink gekeken en ga die raad opvolgen! motorgroet maarten

  7. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Dago Langen', geïmporteerd van het oude forum: Het kan nog veel eenvoudiger: Boor in het huis van de toerenteller en in het huis van de snelheidsmeter aan de onderkant (6mm) EN ZIE NOOIT MEER CONDENS IN JE TELLERS!!!!! Succes, Dago Langen. '81-er R100RT, >200.000km.

  8. Forum import
    Reactie van bezoeker 'joop', geïmporteerd van het oude forum: Bert is wel erg omslachtig met zijn ovenmethode. Lijkt me nodeloos ingewikkeld, mijn methode is de simpele versie van de zijne en , zo kan ik uit ervaring melden, werkt 100 % ok.

  9. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Maarten', geïmporteerd van het oude forum: Dago en Joop Bedankt voor ook jullie reacties. Ik had de "ovenmethode" nog niet gedaan, maar jullie oplossing lijkt me veel simpeler jullie horen het nog! motorgroet maarten

  10. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Marinus', geïmporteerd van het oude forum: Joop bedankt, Ik had van de winter twee zakjes silica-gel in de tellerset van de R75/6 gestopt. Afgelopen dagen de proef op de som; geen condens meer. Bedankt nogmaals. Met vr gr, M.

  11. Forum import
    Reactie van bezoeker 'joop', geïmporteerd van het oude forum: Leuk dat je ook even laat weten hoe het afloopt met je probleem. De meeste mensen posten een vraag, er komen antwoorden en we horen er nooit meer wat over, dus weten ook niet of eea heeft gewerkt en, als er meerdere oplossingen waren, welke de beste bleek. NB -Ik krijg de indruk dat dit forum wordt gecensureerd. Af en toe zijn berichtjes [ook de mijne] opeens verwijderd. Waarom is dat ? Het gaat bovendien om relevante berichten, geen scheldpartijen of zo. Censuur lijkt me niet passen op een algemeen BMWforum.

  12. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Dago Langen', geïmporteerd van het oude forum: Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan??? Gewoon 2 gaatjes (5 a 6 mm) boren onderin het tellerhuis. Heb NOOIT meer last van condens in de tellers...... Succes, Dago Langen. '81-er R100RT, >200.000km.