Voor het nieuwe forum, klik   hier
ChrisBMW
Ik wil een BMW R75/6 uit 1974 (met dubbele schijfremmen voor) gaan restaureren. Doel is om er een betrouwbare en comfortabele reismotor van te maken die redelijk mee kan komen met moderne motoren. En als er problemen zijn moeten deze onderweg te repareren zijn. Welke verbeteringen kan ik aanbrengen? Bijvoorbeeld: - Elektronische ontsteking of gewoon standaard. Indien elektronisch, welk merk? - Banden tubeless of gewoon met binnenband. - Zijn er zinvolle verbeteringen aan te brengen aan de voorvork en achtervering, of is het standaard ontwerp al toereikend. - Originele remleidingen of een verbeterede versie? - Verder nog tips? Ik ben benieuwd! Alvast bedankt voor jullie tips.

7 reacties

  1. Tiny
    Beste ChrisBMW: Al die punten die je op noemt zijn voor verbetering vatbaar. Alleen gaat het er om welk prijs kaartje het mag kosten. ( de dingen die jij genoemd heb lopen er wel in) Ik zou in elk geval voor de elektronische ontsteking gaan. ( de hobbyist weet welke het beste voldoet.) Verder eventueel de klepzittingen laten vernieuwen voor loodvrij. (als dit nog niet gebeurt is) De rest zo veel mogelijk zo laten. (heeft wel iets) En iemand de motor een keer perfect aflaten stellen.(weet niet of je dit zelf beheerst) En dan genieten van het toeren.(weinig autobaan)

  2. ekstijn
    Ik sluit mij aan bij deze adviezen, maar zou overwegen om toch " ouderwets". Contactpunten te laten. Hoe traditioneler, des te beter te repareren op verre reizen. Hoe verder weg, des te creatiever de locale monteurs.

  3. wil
    ben met het laatste volledig eens, origineel laten. en zelf op ouderwetse manier blijven sleutelen. dit type motor is zelf goed bij te houden. leer je iets van. tijdens stukken onderweg sta je ook niet met de handen in het haar. het is toch net een grote brommer.

     

  4. jaap43
    Ik ben alleen bang dat je door je spaakwielen veroordeeld bent tot banden met een binnenband.

  5. Knasterd
    Bang? Die kan je tenminste veilig plakken!

  6. wil
    zo is't maar net.