Voor het nieuwe forum, klik   hier
Bep
Let op !! Dit wordt actueel http://www.telegraaf.nl/buitenland/12979775/__Bikers__betogen__.html Bep

14 reacties

  1. Tiny
    Ze vinden van alles uit om maar aan het geld te komen . Dit om vooral hun eigen riante inkomen in stand te houden. Het heeft totaal niets met veiligheid voor de motorrijder te maken. Wat zal het volgende onnozele ding weer zijn????????

  2. peterr75
    Ik was erbij, weinig oude 2 kleps boxers gezien. Stuk of 4. Was met de R75, was een mooie dag!

     

  3. pa3rmm
    Ook ik was van de partij. Leuke dag en veel motoren gezien. Ben vanuit Groningen richting Brussel gereden. Daarna rondje gemaakt via leuven, luik en duitsland richting nieuweschans en dan Nederland in. 880 km gedraaid die dag. Bmw draaide probleemloos. Ook dat mag een gezegd worden. Ik kom alleen maar problemen tegen op dit forum hahaha. Ik rij een r100r uit 95. Een roadster. Geweldige tweeklep boxer. Ben er reuze tevreden mee. Alleen erg jammer dat de reden van deze rit ging om een totaal zinloze bemoeienis van Brussel om ons op kosten te jagen. Michel

  4. Eduard
    Ook ik was van de partij. Leuke dag en veel motoren gezien. Ben vanuit Groningen richting Brussel gereden. Daarna rondje gemaakt via leuven, luik en duitsland richting nieuweschans en dan Nederland in. 880 km gedraaid die dag. Bmw draaide proleemloos. Ook dat mag een gezegd worden. Ik kom alleen maar problemen tegen op dit forum hahaha. Ik rij een r100r uit 95. Een roadster. Geweldige tweeklep boxer. Ben er reuze tevreden mee. Alleen erg jammer dat de reden van deze rit ging om een totaal zinloze bemoeienis van Brussel om ons op kosten te jagen. Michel


  5. krekwakwou
    Als de apk met veiligheid had te maken voor de motor rijder.........waarom dragen auto's dan voortaan ook dimlicht....nu val ik een stuk minder op. Waarom zijn de vangrails niet tot op de bodem dicht........... zijn bij een schuiver toch de scheermessen voor de motor rijder....... En wat dacht je van alle keurmeesters, apperatuur etc...... een aanschafwaarde/investering waar meniggeen niet op zit te wachten......... Europese richtlijnen....raar dat ieder europees land toch zijn eigen regels heeft ;-)

  6. Fwalhof
    Statistisch gezien schijnt het dat in Nederland 0,01 % van de motor ongevallen door technische mankementen wordt veroorzaakt. In het buitenland zoals Duitsland, waar wel een verplichte motorkeuring bestaat is dit niet minder. Waarmee gezegd wil worden dat deze keuring geen enkele bijdrage aan het verminderen van ongevallen levert en enkel en alleen dient om de motorrijder op kosten te jagen!

  7. PeterH
    Nee, om duurbetaalde ambtenaren in Brussel aan het werk te houden en ze daarom te stimuleren om nutteloze wet- en regelgeving uit te braken. Ik heb begrepen dat die club ondanks de economische malaise toch een inflatie-overcorrectie op hun salaris gekregen heeft, hoezo broekriem aanhalen? Bah! Met vriendelijke groet, PeterH

  8. Bep
    Even lezen! http://www.anwbmotor.nl/nieuws/apk-voorstel-deels-gefundeerd-op-malafide-onderzoek Bep

  9. PeterH
    Een gebruikelijke tactiek: huur een instantie in die er alle belang bij heeft dat hun onderzoeksresultaten passen bij de wensen van de opdrachtgever. Met wetenschap heeft dat hoegenaamd niets van doen, er zijn academici om minder uit hun functie gezet. En dan nog, als ik een beetje doorrijd verslijt ik twee achterbanden per jaar-dus twee APK,s? En een APKtje voor elke rit om mijn bandenspanning te laten controleren? Ik heb natuurlijk ook een stuk eigen verantwoordelijkheid met betrekking tot mijn veiligheid,maar die wordt me door eerder genoemde belangenclubjes feitelijk ontnomen. Nogmaals: BAH! Met vriendelijke groet, PeterH

  10. jaap43
    In dat rapport werd dus onderzocht wat bij motoren die bij een (eenzijdig) ongeval betrokken waren de oorzaak was. Dat bleek dus in 8% van de gevallen een technisch mankement, waaronder dus ook slechte banden vielen. Alleen is dat dit geen geldige steekproef. Want waar zijn al die andere motoren gebleven die niet bij een ongeval betrokken waren.

  11. PeterH
    Dat bedoel ik dus; met wetenschap heeft dit niets van doen, het gaat alleen om het produceren van een wenselijk resultaat. De E.C. wil die APK gewoon doordrukken. Met vriendelijke groet, PeterH

  12. OmarB
    Ik was er ook bij (mijn BMW zal dus één van die 4 twee-kleps-boxers zijn geweest).

     

  13. Gerard1
    Beste medemotorrijders. De geschiedenis herhaalt zich nu in een andere vorm. Jaren geleden is dit zogenaamde EU veiligheidsclubje ook teruggefloten. Ze hadden het toen erg druk met het wettelijk doorvoeren van het dragen van veiligheidsgordels???????? op de motorfietsen. De berijders en passagiers zouden die dan verplicht moeten dragen. Na protest is dit krankzinnige idee afgevoerd. Als motorrijders moeten wij gewoon eisen dat dit soort geldverslindende clubjes binnen de EU opgeheven worden. Dat kan via onze belangenverenigingen KNMV, MAG, SWOV en anderen die in Brussel de juiste vragen en tegenargumenten naar voren brengen. Als politici een voorstel doen, kun je het beste aan ze vragen of ze de kosten voor de burger van het voorstel, zelf ook gaan betalen.