Hallo, ik ben Tom
ik heb 2 vragen.
ik ben sinds kort eigenaar van een r65 uit 1980, ik ben bezig om de motor af te stellen. de motor zakt langzaam terug in toeren. ik heb een colortune en carbtune gekocht, nu is vraag 1, het stationair afstellen van een lucht gekoelde boxer motor, ik hoor steeds dat de lucht/benzine verhouding schroef iets rijk moet staan. betekend dat de ontbranding steeds/soms geel moet zijn of altijd blauw/geel ?
vraag 2, omdat er toen met de proefrit niet voluit op snelheid gereden is kom ik er nu dus achter de de motor niet harder als 140km/h (5500 toeren)gaat.
mijn zwager heeft ook een r65 uit 1980 die wel ongeveer 170 rijd, als we samen optrekken gaat het precies net zo snel tot 135/140 km/h
ik heb de volgende dingen gecheckt:
compressie meting ( 10 en 10,5 )
kleppen gesteld
sproeiers schoon gemaakt met ultrasone ( hoofdsproeier 140)
membraan carb gecheckt, het zijn de carbs met de platte deksel, ( ik lees op de forums ook dat deze niet altijd even lekker zijn )
ontsteking/ bougies gecheckt
luchtfilter nagekeken
de gasnaalden gecheckt met colortune, tot ongeveer 3500 toeren ( blauwe kleur over de hele linie, statisch gecheckt)
ik heb vroeger een z900 kawa gehad die 30km/h te langzaam liep, ik kwam er toen achter dat de uitlaat nokkenas 1 tandje verkeerd stond.
kan dit met de r65 ook het geval zijn dat de nokkenas 1 tandje verkeerd staat ? de ontsteking staat wel in zijn uiterste stand verdraaid tegen de klok in.
gr Tom
24 reacties
Boxer-Bakra
tonky
Boxer-Bakra
tonky
Boxer-Bakra
tonky
Bep
jaap43
tonky
tonky
jaap43
tonky
Boxer-Bakra
tonky
Boxer-Bakra
tonky
Bep
Boxer-Bakra
tonky
tonky
Boxer-Bakra
tonky
Boxer-Bakra