Voor het nieuwe forum, klik   hier
ariej
hoi mensen, mijn r100rt 1981 met recent vervangen luchtfilter en niet-hangende choke verbruikt ca 1 op 14 met overwegend rustige rijstijl. Is dit niet een beetje veel?

11 reacties

  1. Rudyhadee
    Och.............wat is veel, ik haal het met mijn R75/5 niet ( 1000 cc), in originele staat reed ik vroeger met de 750 cc iets van 1:17-1:18, maar anno 2012 trek ik dat niet meer.Als ik naar Amsterdam wil, moet ik vlak voor Amsterdam tanken, is ongeveer 180 km,gaat 17 liter in mijn tank, rijd dus ongeveer 1:12, uitgaande van 15 liter benzine, zal ongeveer 1,5 tot 2 liter reserve hebben.

  2. Heronimus
    In rustige stijl rijd ik met mijn R100RT in de stad ongeveer 1-15 en bij langere afstanden haal ik 1-20.

  3. Boxer-Bakra
    Vernieuw de naalden in gasschuiven en mengbuisjes , is dan beter af te stellen . En nog al wat zuiniger. 1 : 14 is te gek . Zwarte bougies zijn ook een teken ! Gr. Cees.

  4. Benno
    Is inderdaad een beetje veel. zelfs met zijspan aan de R100Rt haal ik dat niet. Solo normaal (veel snelweg, 120-40 km/u) ca. 1:18. Nu als zijspan 1:15 groet, Benno p.s. Ik zou een revisiesetje voor de carbs proberen. Nieuwe sproeiers, naalden en mengbuizen doen het meeste werk

  5. PeterH
    1:14 bij een overwegend rustige rijstijl is een beetje erg veel. Zou in de buurt van 1:18-1:19 moeten zijn. Op de snelweg bij langere afstanden moet 1:20 haalbaar zijn. Afstellingen van onsteking, kleppen en carbs controleren en als dat goed is sproeiernaalden enz. vervangen. Heb je met de huidige benzineprijzen zo terug verdiend. Met vriendelijke groet, PeterH

  6. OmarB
    Ik neem aan dat de vraagsteller met de standaard rt-kuip rijdt. Ik heb met mijn r100rt (1979) 10 jaar met en de laatste 8 jaar zonder rt-kuip gereden. Met kuip lag het verbruik rond de 1:16 op de snelweg, zonder kuip rond de 1:18. Bij toertochten haal ik de 1:20. Een gemiddeld verbruik van 1:14 is dus inderdaad aan de hoge kant. Zou het hogere verbruik wellicht ook te maken kunnen hebben met het gewijzigde blok (lichtere vliegwiel) van de 1981-versie van de r100-serie?

  7. ariej
    De rt heeft inderdaad de std. kuip. De vorige eigenaar heeft de carbs recent laten reviseren. de bougies zien er niet te donker uit.. Hmm vreemd..

  8. Boxer-Bakra
    Englische Sprache mischien leesbaar ! O.k. gelukt !!

       

  9. Airhead
    Ik heb een vergelijkbaar artikel in het Duits met expoded view tekeningen. Is een PDF bestand belangstelling mail dan naar: airhead@live.nl dan mail ik hem naar jou.

  10. marcel
    Probeer ook eens de gasnaalden één tandje hoger te zetten. Bij mijn RT 80 ging het verbruik met ca 15% omlaag. Zonder koffers is hij ook zuiniger. De kuip heeft een forse luchtweerstand i.t.t een RS kuip. Het valt mij op dat mijn teller méér aangeeft dan werkelijk dus het verbruik wat ik bereken kon wel eens negatiever uitvallen. Rij eens met tom tom? gebruik eens de zoekfunctie......