Voor het nieuwe forum, klik   hier
Philip
Helaas hebben we bij de registratie van nieuwe forumbezoekers, toch een "Security Check" moeten invoeren. Dat wil zeggen dat letters uit een afbeelding moeten worden overgetypt, gelukkig eenmalig. Hopelijk is ons forum daarmee snel weer spam-vrij. Philip Mulkens

115 reacties

  1. lucvandenbroucke
    Hallo vrienden, ik ben nieuw in deze forum, ik ben in het bezit van een K75 S bwj 88, woon in Belgie en kan alle nuttige info gebruiken, als er iemand mij een schema kan bezorgen hoe ik led lampen voor en achter kan bij zetten altijd welkom alvast bedankt Luc,

  2. jaap43
    Krijg een foutje niet weggewerkt, dan maar zo, Sorry.

  3. AdriaanBMW
    Hoi BMW vrienden. Ik ben een fervente BMW liefhebber en heb 4 modellen. R 1200 RT R 100 RS R 90 S R 80 ST. De R90 S ben ik aan het opbouwen naa een gedeeltelijke revisie. Helaas vaalt het electrische gedeelte tegen en kom veel problemen tegen,helaas. De R 90 S heb ik als bouwpakket gekocht en ben op zoek naar het schema van de Boyer onsteking om aansluiten.

     

  4. dartn60_5
    Even mezelf voorstellen, hallo mijn naam is patrick woonachtig aan de belgische kust. Ik heb onlangs een bmw R60/5 gekocht van 73. Ben na aankoop van de motor van de Kempen naar huis gereden en de motor reed bijzonder lekker (vroeger Harley rijder). Ik heb de motor nu volledig uit elkaar gehaald voor een komplete restauratie (frame word volgende maand gepoederlakt) Mijn vraag is nu ik heb een framenr voorraan rechts op het balhoofd staan, maar moet er normaal ook een indentificatieplaat vooraan op het balhoofd zitten origineel van bmw? En zo ja weet iemand hoe ik dit eventueel terug zou kunnen aanvragen ? Het nummer die nu in mijn frame staat klopt met de papieren van 73 en de motor is 2 jaar terug ingevoerd uit nederland met de originele papieren van het jaar 73.

  5. reman87
    Beste mede gebruikers van t hobbyist forum ik ben vrijwel zojuist geregistreerd met de bedoeling de juiste mensen te zien bereiken. Dit omdat ik een draaibank my ford super 7 te koop heb en deze in nieuw staat en hoop op deze manier verder te komen als marktplaats. Daar waar vraag is is alle verdere informatie over de draaibank en toebehoren verkrijgbaar. Dit door dan evt te reageren op tel: 0657603730 of email remaster1987@gmail.com De draaibank verkeerd in nieuw staat en ik heb een richt prijs van 1250 euro. Met vriendelijke groet Rene

  6. Bebri
    Even voorstellen mijn naam is Bert en ik heb een BMW F800GS en BMW R80RT die omgebouwd is tot matzwarte naked.

  7. sep
    Ik wil me even voorstellen ik ben sep en ben al 15 jaar eigenaar van een R60/5 uit 1970. ik heb laatst via marktplaats een orginele BMW tanktas gekocht die op een 60/5 gezeten heeft. Ik ben er alleen niet uit hoe het ding op de motor bevestigd moet worden. mogelijk dat iemand uit dit forum hier een antwoord op heeft.

  8. PeterH
    Maak eens een foto, er zijn nl. diverse types tassen voor de /5/6/7. en plaats die in een nieuw gestarte discussie, registreren nieuwe forumbezoekers wordt m.i. weinig gelezen. Met vriendelijke groet, PeterH

  9. sep
    Peter, bedankt voor de reactie heb inmiddels een discussie gestart

  10. PietVO
    Even mezelf voorstellen, Ik ben Piet en ben woonachtig in België - Oost-Vlaanderen. Ik rij met een verbouwde R100RT van 93. Mvg PietVO

  11. RuudBMWr27
    Hoi. Mijn naam is Ruud en sinds 2 dagen in het bezit van een geel geschilderde R27 met veel roest. Heeft 15 jaar stilgestaan. Aan de slag dus.

  12. Everesteam
    hello Hello everyone :)

  13. Berny61
    Ik, Berny uit Oost Gelderland, heb ooit een Harley Liberator uit 1947 gehad, een burgermodel welke ik na restauratie eind jaren '90 verkocht heb. Na een paar jaar niets begon het weer te kriebelen en mijn wens was een boxer. In 2005 in het bezit van een BMW R80RT gekomen, door de vorige eigenaar uit Engeland geïmporteerd. Iets minder sleutelen en wat meer rijden. Voorlopig kan ik hier nog wel even mee vooruit.

  14. Chefpat
    Hallo, ik ben Patrick (Belg) en woon in Frankrijk, ik heb net een Triumph Speedmaster geruild voor een BMW R1100RS van 1995. Het sportstuur ligt mij niet zo, ik ben 1,88m en zoek dus een oplossing om een hoger stuur te vinden die er op past... iemand een idee?

  15. PeterH
    Stel je vraag in een -nieuw gestarte-discussie, registreren nieuwe forumbezoekers wordt m.i. weinig gelezen. Met vriendelijke groet, PeterH

  16. bluesbeemer
    Hallo ik ben Jan Paul en heb vorig jaar mijn R1100RT verkocht, maar bloed kruipt waar het niet kan en heb onlangs weer een BMW R65TIC gekocht. Mijn eerste BMW was een R65RT. Deze R65TIC loopt weliswaar maar is een restauratieprojekt en hoop op dit forum op een aantal zaken ondersteuning/advies te vinden. Misschien plaats ik ook nog wel wat foto's gedurende de restauratie, indien dit door jullie op prijs wordt gesteld. Was al eerder op dit forum onder een andere naam, maar ben mijn wachtwoord blijkbaar kwijt. Heb me dus maar weer laten registreren.

  17. Pierre1954
    hallo ik ben een r27 aan het opknappen maar ik problemen met de motor hij loopt maar ploft en draait onregelmatig en stopt het probleem is dat ik de voorontsteking niet kan afstellen als ik deze helemaal vervroeg ben ik ongeveer 5 graden na OT maar als de syncronisatie tussen krukas en nokkenas niet juist staat dan zullen de kleppen toch tegen de zuiger slaan kan iemand mij daarmee helpen mvg jp

  18. AdriaanKragten
    Ik heb vroeger een R27 gehad en herinner me het volgende. Je moet er eerst zeker van zijn dat de ketting die tussen de nokkenas en de krukas zit juist gemonteerd is. Een bepaald merkteken op de nokkenas moet overeenkomen met een merkteken op de krukas. Als dat goed zit en als de ketting niet te ver versleten is, dan moet het stelbereik van van de stelplaat van het contactpuntje groot genoeg zijn om de ontsteking op tijd te zetten. Voor de juiste vooronsteking moet je de vervroegergewichten helemaal naar buiten draaien en de contactpunten moeten beginnen te openen precies als je de uiterste stand bereikt. Het openen is te controleren met een batterij en een lampje of een voltmeter en het moet plaats vinden als het vliegwiel bij merkteken staat dat hoort bij maximale vooronsteking. Ik heb bij mijn R27 een keer een losgelopen centrale M6 moer van de vervroeger gehad. In het vervroegerhuis zit een rond gat met een platte kant die over een platte kant van de nokkenas valt. Als de moer losgelopen is dan beschadigt de nokkenas de platte kant uit het vervroegerhuis waardoor het vervroegerhuis niet meer eenduidig op een bepaalde plaats komt te zitten. De zaak is dan niet meer goed af te stellen. Ik heb met zilversoldeer een nieuwe platte kant in het vervroegerhuis gemaakt en dat daarna uitgevijld zodat het weer precies over de as paste. Misschien is bij jou ook zo iets aan de hand. De originele M6 moer heb ik vervangen door een zelfborgende M6 moer.

  19. teake
    Hallo, Ik ben teake, woon in midden friesland. Rond oktober afgelopen jaar een r60/5 aangeschaft, in middels zo'n 4000km gereden. Rijdt goed!

  20. elevatorman
    hallo mijn naam is auk en ben de trotse bezitter van een rode R1100S en hoop hier tips en tricks te vinden voor mijn motor.

  21. Heronimus
    Na een tijd afwezigheid weer terug op het forum. Rijd sinds 1977 BMW. Een afstapperiode gehad tussen 1980 en 1996. Daarna altijd trouw gebleven aan een R100RT van 1979. Deze motor heeft ondertussen 210 K op de teller. Zo nu en dan spelen er wat eigenaardigheden bij de motor maar dat gebeurt bij oudjes wel vaker. Vooral anker lijkt wat zwak. 2x vervangen.

  22. Nelis
    Hallo ik ben Niels, ben in het bezit van een R1100S uit 2004. Doe al het onderhoud zelf en heb ondertussen aardig wat kennis van de R1100S. Als iemand ooit een vraag heeft dan hoor ik het graag!

     

  23. Peer
    krijg bevestiging mail, echter kom dan niet verder ? hoe nu verder ? grt De" Peer ".

  24. wil
    Ja hoor Peer, je zit erop. Welkom. grt. Wil

  25. louis676
    Nelis, ik heb een vraagje, kan je een R 1100RS ombouwen, daarmee bedoel ik , kan er een hoog stuur op dat ik recht erop zit, en heb je enig idee wat me dat ongeveer gaat kosten gr.Louis

  26. Hugo_Kramer
    Even voorstellen: Ik ben Hugo en sinds kort in het bezit van een R100S uit 77 met een Velorex700 zijspan. De fiets kan ook nog solo. 25 jaar geleden een R75/5 gehad, en daarvoor jaren op een Guzzi V7special gereden. Nu weer met veel plezier op de motor gestapt. Ga ook veel sleutelen, da's een andere hobby van me. Ik ben ook nog niet helemaal tevreden over hoe het span aan de motor hangt. Zal hier dus wel regelmatig op het forum zwerven. groetjes, Hugo

  27. Neck
    Hallo na veel gedoe zit ik ook op het forum geloof ik.Ik ben Ronald en heb sinds deze zomer een R80 uit 1987 erbij.De groeten allemaal....

  28. PaulKnaap
    Goedemorgen allemaal, sinds 3 dagen ben ik ook aangemeld hier. Ik ben Paul en rijd sinds "den beginne" BMW, want het gaat niet snel kapot. Op het moment heb ik een K1100RS als gebruiksfiets (Pekelfiets) en een eigenbouw wat ooit een R90S is geweest en nu mijn eigen R1100S (Big Bore Kit) Groeten, Paul.

       

  29. paets
    goedenavond, Ik ben Gerard.,rij al ruim 6 jaar op de r100rt classic. gebruik hem ook voor woonwerk .Ben nu met een hele grote beurt bezig want heb een olie lekkage. pakking achter de dynamo lekt. inbusboutjes los...vast gedraaid grgrgr breekt deze af. Wie heeft een tip om dit boutje uit het blok te krijgen. alvast dank groet Gerard .

     

  30. edrigmech
    Hallo Allemaal , Rij zelf al een paar jaar R1200GS en ik heb zins gisteren er een oude R75/6 bij gekocht voor de Hobby , hij heeft al 5 jr niet meer gelopen maar ziet er nog super uit voor zn leeftijd Groetjes Ed

  31. Gerre
    Hoi, sinds paar weken trotse bezitter van een R1200C. bwj 1999. Ben nog op zoek naar een comfortzadel bijrijder, mag gescheurd of beschadigd zijn. Groeten, Geert

     

  32. Gerre
    comfortzadel al gevonden in usa.

  33. Renze
    Aangenaam, Ik ben Renze, in het bezit van een bmw r 80/7 rt '78. Dit is mijn eerste motor sleutel ervaring, en tot nu toe erg leuk. volledig gestript, en nu het frame/voorvork/tank/zadel/pedalen/enz... kortom alles aan het veranderen. heb een paar vraagjes, dus hoop hier antwoord te krijgen.

  34. bert
    Welkom Renze, Maak een topic aan en stel hierin je vraagjes.Voor ons natuurlijk liefst met foto's.

  35. Tiny
    Welkom... Renze graag enkele foto,s van je motor. Je vragen zullen zeer zeker beantwoord worden .

  36. WimVanZuylen
    Dag BMW-genoten, Ik heb vorig jaar mijn eerste BMW aangeschaft, een R100RS van 1982, zonder kuip en met flink wat gebruikssporen. Deze ben ik nu aan het aanpassen/opknappen en reviseren waar nodig. De winter was te kort hiervoor is gebleken, dus maar een veel jongere (1995) R1100R erbij gekocht, kan ik alvast weer rijden. Groeten, Wim.

  37. bert226
    hallo ik ben bert en sinds kort de trotse eigenaar van een bmw r 850 r van 1999 en nog wat zoekende naar kleine updates en vragen :-)

     

  38. gerben
    Hallo allemaal, Ik ben Gerben en ik heb een nieuw project! Een BMW R75 in erg veel losse onderdelen en ik probeer er weer een geheel van te maken. Ik heb een goede hulp, maar heb nog wel wat onderdelen nodig, vandaar dat ik me ook aanmeld op dit forum! Wellicht kom ik jullie ooit tegen op de weg! Want dat is mijn doel! Groet!

  39. hippie
    hallo allen ben ronny en ook nieuw op dit forum. heb me aan gemeld omdat ik bezig ben met m'n r65gs, en denk dat ik soms wel wat hulp kan gebruiken. ben ook nog steeds opzoek naar een wph speciaal voor de r65gs. gr ronny

  40. lodola235
    Hallo, ik ben Bart,nieuw op het forum ; ik heb een Guzzi lodola235 van 61 , een zundapp KS80 ; een K100 nieuw gekocht in 87 en een R80/mono van 89, die ik graag wat zou afslanken ben geïnteresseerd in techniek en alles wat motoren is

  41. Simons
    Ola forum-leden, Mijn naam is Eddy en ik vertoef al een aantal weken op jullie forum. Dit omdat ik een 1975 R90S Caf heb gekocht. Ik heb 2 rechtse handen, maar wil toch proberen om mijn beemer zelf te verzorgen. Mvg, Eddy.

     

  42. PeterH
    Met twee rechtse handen kom je een heel end toch? met vriendelijke groet, PeterH

  43. AdriaanKragten
    Behalve als je links bent.

  44. Simons
    OK, ik zal het maar toegeven dat ik 2 linkse handen heb.

  45. heukel
    Hoi alle forummers... Ik ben nieuw en introduceer me bij deze. Ben Jaap Heukelom, of Heuk als er meer Jaaapen zijn. Heb al 20 jaar een K100RS en heb deze heel mooi opgeknapt. Twee maanden gelden heb ik een R80GS gekocht van 1988/4. deels gedemonteerd en incompleet omdat de vorige eigenaar er een caf racer van wilde maken. Ik wil er weer een leuke frisse GS van maken. Inmiddels heb ik alle frame delen net gepoedercoat weer terug, dus opbouwen kan beginnen. Zal dus komende weken en maanden nog vele vragen de ruimte insturen. Vraag: Hoe verwissel ik oliefilter van K100? er staat in garage manual dat speciale tool nodig is, soort deksel om filter die daarmee los te schroeven is??!!.... Is er een handigere methode zonder dat ik hele of halve moterdeksel moet demonteren? en dus zonder speciaal gereedschap? mvrgrt Jaap of Heuk

  46. OmarB
    Welkom Jaap. Die speciale sleutel voor het oliefilter kom je regelmatig op Marktplaats tegen voor prijzen rond de 20 euro.

  47. Ronald964
    Hallo BMW rijders, Ik ben Ronald en rij al 25 motor. Van cross motoren t/m snelle strijkijzers alles wel zo'n beetje gehad. Via dit forum hoop ik een stuk wijzer te worden over alles wat te maken heeft met een BMW R25. Mij lijkt het geweldig als ik er een heb aangeschaft om deze compleet te gaan restaureren en er uiteindelijk mooie ritten me te gaan maken. Grtz Ronald Tans

  48. Tiny
    Beste Ronald: Als je werkelijk alles wil weten over de BMW r25- r26-r27 moet je eens op Google kijken en, BMW EINZYLINDE_FORUM in typen. Je kunt je hier registreren, en er gaat een wereld voor je open. Zowel voor vragen als foto,s

  49. lammert
    Beste Ronald Er is ook een nederlandse club voor BMW eencilinders http://www.bmw-mono-club.nl/ gr Piet

  50. Johanelsie
    Hallo, Ik rijd nog maar een 7tal jaal Waarvan ik de eerste 2 jaar op zoek ben gegaan naar wat is mijn ideale motorfiets! Dit ging van fazer-r1- harley-ktm-bmw 1maal met de bmw te hebben gereden wist ik dit is het... En deze blijft het (gsa1200) Na een 5tal jaar met de gsa te hebben gereden kwam de verveling toegeslaan! Het was rijden om te rijden, zonder nog te genieten van het rijden! Maar jullie kennen de gezegde misschien wel! Besmet door de gs microben En begon ik ook steeds meer een voorliefde te krijgen voor de oude 2kleps boxers! De R80gs 89 Meer info Ik ben belg Ik ben 27jaar Hou van fietsen motorrijden En ga enkele keren per jaar kamperen Bmw club lid belgie Groeten en tot bij de hobbyist Johan van hauwermeiren

  51. NielsG
    Hallo Hobbyist forumleden, Mijn naam is Niels, ik ben 24 jaar en ben sinds 2 weken trotse eigenaar van een nette BMW R100RS uit 81. Ik moet mijn motorrijbewijs nog halen, inmiddels 3 lessen gehad, maar verheug me al op de vele komende kilometers. Ik ben gek op café racers en ben dan ook van plan mijn RS uiteindelijk hier naar om te gaan bouwen. Technisch geen complete leek, maar ook zeker geen pro. Ik heb al gezien dat er op dit forum echte kenners en kunners zijn, dus hoop dat jullie mij hierbij willen ondersteunen! Gr, Niels

     

  52. renzebetten
    Beste mensen. Mijn naam is Renze Betten woon in het hoge noorden ben 67 jaar en na vele vele jaren solo te hebben gereden meest engels over gestapt op een BMW R60/R80/7 frame van 72 blok van 1980, dit in 2010 gerevideerd en als klap op de vuurpijl een Velorex 562 aangehangen dit super mooie span is stevig gebobt en ben samen met mijn vrouw weer helemaal verknocht, een probleempje echter hij start warm/koud perfect alleen zodra hij lekker op temperatuur is blijft hij vrij snel stationair lopen +/- 2500 rpm ook zakt hij met het schakelen langzaam terug in toeren, heb op dit forum al iets gelezen over te slappe vervroeger veertje ,kan dat in jullie optiek ook van toepassing zijn op mijn oude maar zeer geliefde bakkie,in de hoop dat iemand van jullie mij wat verder helpen kan wens ik jullie nog een fijne avond. Mvg Renze Betten

  53. Ton
    Ha Renze, Fijn dat je zoveel plezier beleeft aan je zijspan. Voor wat betreft het langzaam teug in toeren gaan, is de eerste verdachte de vervroeging. Groeten, Ton

  54. zwerverk75
    Hallo ik ben André , ik heb sinds 2 weken een BMW K75RT uit 1994 ik heb op diverse proefgereden maar ben blij dat het een BMW is geworden .

  55. Pier
    Hallo ik ben pier uit west Vlaanderen en ben in het bezit van een r90/6 sinds een week heb wat problemen met de elektriciteit meet op de batterij kortstondig hoge spanning meter slaat precies tilt gaat soms tot 180 volt lampen springen niet iemand een idee diode of regelaar alvast bedankt

  56. zichthuis
    Hallo ben Gerralt kom ik Vriezenveen Twente heb sinds kort een BMW R 100 RS uit 1981 motor heeft een poos stil gestaan , loopt in middels weer alleen de hoofd remcilinder voor en achter zitten vast wie heeft er tips , hoor graag van jullie

  57. noppers
    Even voorstellen ik ben Noppers (Roelof Noppers) Rij sinds 1968 motor, begonnen met een AJS en na een paar andere motoren een BMW r69s een fiets waarmee ik meer dan 100 d mee heb gereden en nog altijd spijt van heb dat ik hem toen verkocht heb. Nu rij ik op een r65 rt en deze machine maakt als weer goed. Een lekkere motor die precies doet wat ik van hem verlang en elke meter met plezier op rij

  58. BMWouter
    Hallo allemaal, Ik ben een poosje niet aktief geweest, maar zo langzaamerhand komt er weer iets meer tijd voor de hobby. Ik zal me even kort voorstellen: Ik ben Wouter van Beek, 37jaar oud, getrouwd, 2 kids (5 en 3), 1 1980 BMW R100T (sinds 2010)+ 1 1998 Moto Guzzi 850 T5 met zijspan (sinds 2014). Woonachtig in Lelystad. Op dit moment ben ik bezig met een upgrade aan het remsysteem van de BMW. En kan alle ervaringen van wie mij voor gegaan zijn goed gebruiken. Met vriendelijke groeten, Wouter

  59. Anderson
    Hoi ,Anderson dus ,heb sins 77 nog steeds de zelfde 100 rs Nu word het tijd voor een complete revisie

  60. Vuchelke
    Goeden dag en meteen ook bedankt Forum deelnemers. ik heb sinds aantal jaren een BMW R50 uit 1968 en al veel informatie kunnen opzoeken op dit forum. Zelf ben ik met name liefhebber van het oogstrelende model en heb weinig kennis van de motoren en de techniek, vandaar het veelvuldig surfen op dit forum. Als ik ergens een mooie zijspan combinatie van een vergelijkbaar model (R50-60 of iets dergelijks) tegen kom dan wil ik die nog graag aanschaffen. groet, Frank

  61. NiLi
    Beste Bmw liefhebbers, Wij, mijn vrouw en ik, hebben onlangs een R60/2 met Steib zijspan gekocht. We hadden ervaring met een Ural, maar dit is toch even iets anders. Nu heb ik meteen een vraag: verkoper heeft aangegeven dat een minerale olie 20 w50 gebruikt dient te worden. Volgens de instruction manual dient een Single Grade SAE 30 olie te worden gebruikt. Wat kan ik het beste gebruiken? Alvast dank voor de genomen moeite om te reageren. Gr. Nico

     

  62. Coen
    Welkom! Het is handiger om je vragen niet in het voorsteltopic te stellen. 20w50 is prima. Single grade was in de jaren 50/60 normaal maar nu al lang niet meer.

  63. PeterH
    Om de verwarring compleet te maken: ik heb een origineel BMW instructie boekje R50/S, R60,R69S waarin "sommer und winter" multigrade 10W30 voorgeschreven wordt. In een "alles over uw motor" uitgave vóór 1972 wordt single grade 40 in de zomer en 20 in de winter genoemd. Als ik die gegevens combineer kom ik uit op een moderne 10 of 15 W 40 multigrade motorolie. Hopelijk kan iemand anders er meer over melden. Met vriendelijke groet, PeterH

  64. NiLi
    Dank je wel Coen en Peter. Zal er voortaan een aparte topic van maken.

  65. Kees356
    Nieuwe haring! Hallo iedereen, Kees uit Schalkwijk -Houten. Bijna nieuwe R75/5 op de kop getikt met maar 24k op de teller. Na 1500km in de laatste 2 weken is dit een blijvertje... Zoek bij de hobbyist wat kleine spullen om achterstallig we're te doen. En ga de vering voor en achterstallig probe rent te verbeteren, is niet best... dus heb je ervaringen laat me weten! Dank Kees

  66. OmarB
    Welkom op dit forum Kees! Leuke motor, zo'n R75/5. En 24.000 km is echt erg weinig! M.v.g., Omar.

  67. Ton
    24.000 km is onwaarschijnlijk weinig voor een meer dan 40 jaar oude motorfiets ...

  68. Tiny
    Kees schrijft daarom ook 24 duizend km- op de TELLER !!!!! Wil niet zeggen dat dit echte km- zijn. Maar als dit na revisie en restauratie is, heeft hij een prima motor.

  69. OmarB
    Dat zal ongetwijfeld waar zijn, maar in dat geval is de niet-gecorrigeerde km-stand niet relevant om te vermelden. P.S. Mijn BMW heeft 172.000 km gelopen zonder revisie tot dusver (en ook dat is geen prestatie).

  70. Motolab
    Hallo Forum leden/bezoekers, mijn naam is Harold uit Sleen. Omdat het zo hoort en netjes is je even voor te stellen op een forum waar je voor aangemeld hebt, maar ik door een onterechte melding(/danwel terechte vraag) aangaande Motolab uit Sleen, eerder een reactie plaatste dan dat ik de mogelijkheid had mij netjes voor te stellen, dit hierbij alsnog. Sinds ruim 30 jaar rijd ik, restaureer ik, oude motorfietsen, hoewel er wel eens oude HD's (40 jaren WLA's en 50 jaren FL's) gerestaureerd zijn, zit de liefde in de Europese motorfietsen. Prive bezit ik o.a. BSA's, Triumph's, een Sunbeam (allen tussen bj 1930 en 1949) maar ook BMW's. o.a. een R51/3 uit '51 (met Steib zijspan), een R65 uit '81 (met een '92 R100R blok, natuurlijk RDW gekeurd), R1150R Rockster 80'th Ann, etc. etc. Sinds '98 zijn motoren ook mijn werk. Dit leuke forum initiatief is natuurlijk opgezet door de Hobbyist, (waar wij uitstekende contacten mee hebben), heel actief zijn op dit forum is daarom niet de bedoeling. Dat we met zijn allen nog lang van onze hobby mogen genieten!

  71. Tiny
    Beste Harold: Ik zou zeggen welkom op dit forum. Fijn dat je contacten goed zijn met de Hobbyist. En waarom zou je niet actief zijn op dit forum? Als iemand een vraag zou hebben, en je zou goed advies kunnen geven, is dit toch voor een ieder fijn!

  72. Kees356
    Ton en Omar, het zijn echt maar 24K kilometers. Hij was van een vriend voor de laatste 25 jaar.

     

  73. GerardGrobben
    Hoi, Gerard hier, BMW R65, R100RS, R1100RT, R1150RTPchp en nu net een R75/6 bobber in de voorbereiding. De 65 en de 100 zijn bij een nieuw baasje, die andere 3 hobbelen nog steeds bij mij..

  74. GerardGrobben
    Deze dus.. Sorry...

     

  75. HeidemaGN
    Hallo forumleden, mijn naam is Gert en rijd sinds 1976 motorfietsen. Ik ben begonnen met een Voskot maar dat was geen succes. enkele maanden later heb ik een R51/3 (1953) gekocht en die heb ik recent gerestaureerd. Daarnaast heb ik jaren een K75 gereden en heb die in 2009 ingeruild voor een K1200LT. Deze gebruik ik nu bijna dagelijks met veel plezier. Mijn R51/3 doet het goed maar maakt steeds meer herrie. Bij ongeveer 3000 toeren komt er een kloppend geluid uit het blok en gaat weer weg bij hogere toerentallen. Recent is er ook aan de rechterkant bij stationair een behoorlijk luide tik bij gekomen. Heeft iemand een idee?

  76. Coen
    Het is handiger om je vragen niet in het voorsteltopic te stellen. Bij mijn R50 was de nokkenas ingesleten. Maakte een ieselijk lawaai. Maar een versleten big-end maakt ook een kloppend geluid.

  77. HeidemaGN
    Hoi Coen Bedankt voor je reactie . Ik zal een nieuw topic maken. Kan je aangeven hoe ik kan uitvinden welk probleem het is?

  78. BertHogenkamp
    Hallo iedereen, Ik heet Bert Hogenkamp en woon in Hoogeveen. Sinds kort ben ik de trotse bezitter van een BMW R69S uit 1967 (gelijke nummers) met een Steib LS 501 Luxus uit 1952. Verder ben ik helemaal nieuw in de BMW-wereld. Heb sinds 1980 altijd Honda / Suzuki gereden. Ik probeer hier wat tips en goede raad op te pikken en als dat nodig is, vragen te stellen. :) Groet, Bert

  79. Tiny
    Beste Bert. Welkom op het forum. Je hebt je zelf eens goed verwend als ik het goed begrijp. Dat is een zeer mooie combinatie die je gekocht hebt. ( en pr,,,,,.) Maar dan heb je ook wat. ( maar houd zijn waarde.) Veel plezier en veilige km- toegewenst met je mooie span. GR- Tiny

  80. Coen
    Dat is inderdaad verwennerij! Welkom!

  81. mikerosenberg
    Hallo, mijn naam is Mike en ben sinds kort de eigenaar van een BMW R65 uit 1983. Na een tijdje geen motor gereden te hebben, kon ik een mooie aanbieding niet laten staan en ben nu weer eigenaar van een BMW, mijn derde, na eerst ook een R65 en een R80 g/s te hebben gehad. Helaas heb ik een startprobleem en hoop met de gezamenlijke kennis alhier tot een oplossing te komen. Hartelijke groet, Mike

     

  82. troll
    Een vriendelijke groet uit Noorwegen! In NL enkele jaren op een BMW K100RS gereden ( 20.000per jaar). Nu in Noorwegen begint het motorrijden weer te kriebelen Ben enkele weken geleden lid geworden van het K forum, maar ik wil mijn zoekcriteria wat uitbreiden. De vraag hierover post ik in een apart topic. Hier wel een vraag: klopt het dat er geen onderverdeling op het forum is in onderwerp?

  83. schrijver
    Hoi Troll, dat klopt, geen onderverdeling, wel een zoekfunctie. Voordeel ? iedereen die op het forum langskomt ziet je vraag. Je weet nooit wie juist de ervaring heeft om jouw vraag te beantworden. Welkom op het forum. groet Reynout

  84. DaveB
    Hallo Forumleden Zal me even voorstellen. Ik ben Dave Bakker, ben 26 jaar oud en kom uit Den Helder, en ik rij een BMW R1150 GS uit 2001 waar inmiddels al 104.000 km op staat en nog steeds fantastisch rijd !

     

  85. schrijver
    Hallo Dave, welkom op het forum groet Reynout

  86. JeroenvanLeeuwen
    Goedendag, Ik ben me aan het oriënteren om een BMW R80 te gaan rijden. Kan volgend mij een hoop informatie op het forum vinden. Groet, Jeroen van Leeuwen

  87. schrijver
    En als het niet vindt, gewoon vragen. Welkom op het forum en succes met de te nemen beslissing(en). Reynout

  88. sebas
    Hallo beste mensen, Hierbij wil ik me even voorstellen op dit forum. Ik ben Sebas 52 jaar en woonachtig in Gilze-Rijen in Noord Brabant. Ben al ruim 5 jaar in het bezit van een witte R80/7 uit 09/1977. (blok en frame nummergelijk) De motor heb ik aangeschaft bij de Knalpot in Rilland, waar hij in een schuur geparkeerd stond. De motor had al een behoorlijk zwaar leven gehad...De KM teller stond op 33K. Kon ook 133 K zijn....Door de jaren heen al heel wat zaken vervangen en aangepast met medewerking van de Hobbyist. Momenteel ligt het motorblok op de werkbank om motorisch e.e.a te vervangen. Mooi klusje voor de wintermaanden !! Mocht ik nog tegen problemen aanlopen , dan zou ik graag gebruik willen maken van de expertise die bij jullie aanwezig is. Groet, Sebas

     

  89. stefr100
    Hallo forumleden, Ik ben Stefaan, woon in West-Vlaanderen en ben al een 30-tal jaar motorrijder. Altijd BMW gereden, gestart met een R100RT en nu een R1200RT LC. Daarnaast ook enkele airheads, die ik restaureer of ombouw. Vooral voor deze restauratie- en ombouwprojecten kijk ik uit naar jullie hulp/feedback! groeten Stefaan

     

  90. Dr_Nonzero
    Hallo BMW helden, Mijn naam is Bart. Ik ben een heropstapper. Nu 10 jaar niet gereden, maar sinds deze week trotse eigenaar van een R45 uit `79. Ik woon in Limburg. De motor heb ik bij de Knalpot om de hoek gehaald, bij een particulier. Loopt prima, maar wel achterstallig onderhoud. De bedoeling is hem licht om te bouwen naar Bratsyle/caferacer. Dus er zullen van mijn kant wel wat technische vragen langskomen . Groet Bart

  91. Pathfinder
    Welkom allemaal :-)

  92. kemman
    hoi, ik ben Louis en woon in utrecht. Nu heb ik een 60/6 reeds 32jaar, een r80st want die rijdt zo lekker, als een bromfiets en de laatste r100r van 1996. Helaas heb ik vorige maand mijn mystic ingeruild, want mijn rug ging steeds meer pijn doen door de lage zit op de mystic. Ben weer wat meer gaan sleutelen, door mijn zoon die ook bmw rijdt. een r45, dubbele schijven, maar met een r100rt blok. gaat wel lekker snel.

  93. Erikboer
    mijn naam is Erik.ben zaterdag voor het eerst in bezit van een rode BMW r1100rs van 1998. ik heb 11 jaar geen motor meer gereden daar voor buikschuivers. zondag rondje Holterberg gedaan beviel goed op stotteren na dan er zullen dan ook wel technische vragen langs komen .

  94. padvinder
    Hallo, Mijn naam is Jaap en woon in Emmer-Compascuum en ben van het bouwjaar 1962. Ik ben begonnen met motorrijden in 1981 op een Kawasaki Z1 900 en verder door de jaren o.a. een Yamaha xj 650 maxim, een paar xj 750 maxim's, Kawa 454 ltd, Honda 700 Supermagna en een Kawa vulcan 800 vn classic. Sinds kort ben ik de trotse bezitter van een BMW R1200C (2004) en moet zeggen dat ik nog nooit eerder op zo'n fijne motor heb gereden. Verder ben ik helemaal nieuw in de BMW-wereld en hoop hier evt. tips en goede raad te vinden wanneer ik het nodig zou hebben. Groet, Jaap

  95. Sander_Hummel
    Hallo, mijn naam is Sander, 33 jaar, woonachtig in Heerlen (Limburg). 2 jaar geleden een BMW R80 uit '79 gekocht en deze aan het opknappen. Blijft niet helemaal origineel, wordt een soort brat/scrambler. Ik heb al veel interessante topics op dit forum gelezen, ook al vaker bij de Hobbyist onderdelen gehaald en ben daar voorzien van zeer degelijk advies. Zal zeker nog wel eens een vraag stellen als ik ergens niet uitkom en zal hopelijk tijdens mijn project genoeg kennis vergaren om ook eens een keer zelf nuttig advies te kunnen geven.

         

  96. annemiek
    hallo mijn naam is ted 43 jaar en sinds 4 weken in het bezit van een lekkende k75 uit 1990 die eigenlijk zou gesloopt worden maar nu wordt gered.en hoop hier wat advies en nuttige informatie te vinden ben reeds begonnen met de olie lekkages op te lossen .verder is het even zoeken hoe zo,n forum werkt ben er niet zo goed in .

  97. Hugo_Kramer
    Welkom Bas Een R75/5 is inderdaad een pracht machine, vroeger ook een gehad, nog altijd spijt dat ik die heb weggedaan De aftap plug van de versnellingsbak zit gewoon in de onderkant, tussen de framepijpen. Vullen aan de zijkant, net voor het schakelpedaal. Er is geen niveau indicator, maar het service boekje schrijft dat je moet vullen tot de onderste schroefdraad gang van de opening van de vulplug.

  98. BasVoorthuizen
    Mijn naam is Bas uit Voorthuizen, de trotse bezitter van een R75/5 uit 1973. Vandaag maar eens aangemeld omdat ik toch echt niet het dopje kan vinden voor de olie van de versnellingsbak.....iemand? Hopelijk kan ik later ook anderen assisteren. Ben zelf ook nog in het bezit van een K1600GT...maar moet toch zeggen, die R75 is toch echt wel prachtig.

  99. BasVoorthuizen
    Welkom Bas Een R75/5 is inderdaad een pracht machine, vroeger ook een gehad, nog altijd spijt dat ik die heb weggedaan De aftap plug van de versnellingsbak zit gewoon in de onderkant, tussen de framepijpen. Vullen aan de zijkant, net voor het schakelpedaal. Er is geen niveau indicator, maar het service boekje schrijft dat je moet vullen tot de onderste schroefdraad gang van de opening van de vulplug.
    Ja, de vorige eigenaar had ook al weer spijt :) Bedankt voor je snelle reactie en hulp.

  100. Marc_de_Jong
    Goedeavond BMW liefhebbers, Mijn naam is Marc de Jong, 52 jaar jong, woon in Noord Brabant en heb vandaag een ‘79 R100S aangekocht en inmiddels in mijn garage staan. Geen versleutelde machine, alles origineel en een km stand van net iets boven 85000km. De motor start, loopt prima, heeft vandaag een rit van 45km van de verkoper naar zijn nieuwe garage probleemloos overbrugd, had wel last van een overlopende linker carburateur maar dat is inmiddels opgelost. Vlgs de verkoper heeft de motor de laatste 8 jaar nauwelijks gereden, onderhoud is wel gepleegd maar is voornamelijk olie verversen geweest. Spreekt als vanzelfsprekend dat ik alles ga nalopen. Dit is mijn eerste boxer (na 5 jaar K75RT), wat zijn aandachtspunten bij de R100S?

  101. JaapdeLeeuw
    Dag Marc, Hartelijk welkom op het Hobbyisten-forum en veel sleutel en rijplezier toegewenst met je aanwinst! Je kunt en zult heel veel betrouwbare informatie vinden middels dit forum. Voor wat betreft aandachtspunten van jouw motor is het raadzaam een geschikt werkplaats-handboek aan te schaffen. Daarin vindt je alle nodige basis-informatie. Vragen welke je nog overhoudt kun je via dit forum stellen door een nieuw topic te starten. Met vriendelijk groet, JaapdeLeeuw

  102. PeterZEELAND
    Hoi Allen! Ben Peter (59) uit Vlissingen, Sinds paar jaar in bezit van R100R (enigszins verbouwd) die mij heel veel lol geeft. Al eerder een R75/7 gehad, waarmee ik in 1986 na een revisie heerlijk mee op en neer naar Turkije ben geweest. Ook nog een mooie R100RS uit '77 gehad, met die blauwe biesjes op de velgen. Deze R100 verkoop ik nooit weer! Dan maar iets erbij..... een KTM bijvoorbeeld ;-) zal maar niet vertellen over alle andere merken die ik gehad heb, maar kan zweren dat ik maar 1x een 4-cilinder heb gehad!!! Dat nooit weer...

     

  103. schrijver
    Hoi Peter, Welkom op het forum. Gr Reynout

  104. Pathfinder
    Hoi , Van harte welkom.

  105. Jaap55
    Even voorstellen, Ik ben Jaap uit Middelburg, 62 jaar jong en mijn huidige motoren zijn, een R1200GS uit 2009, en sinds kort een R 50/5 uit 1971, en een R75/5 ook uit 1971. Nadat ik na het halen van mijn motorrijbewijs wat andere merken gereden heb, heb ik mijn eerste BMW in 1980 gekocht, een R75/6 uit 1975. Helaas werden we door een automobilist over het hoofd gezien, en was de R75/6 in één klap total loss. De liefde voor de 2 klepsboxer is altijd gebleven, vandaar mijn laatste aankopen. Het lijkt me leuk om deze 2kleppers zelf te gaan onderhouden, en lijkt het me handig om de technische kennis van mede forumleden te mogen raadplegen. Groet, Jaap.

  106. OmarB
    Welkom op dit forum!

  107. Pathfinder
    Welkom Jaap.

  108. Patje
    Hoi, ik ben al even een forumlezer, maar begin van de week de deze aangeschaft.

       

  109. JaapdeLeeuw
    Hallo Patje, Welkom op het forum! JaapdeLeeuw

  110. WHuijbers
    Hallo allemaal sinds vandaag 27-09-2018 nieuw lid op dit forum. Hopelijk kan ik op dit forum de eventuele nodige technische ondersteuning krijgen. Ben sinds kort in het bezit van een R1200C van 1998.(zie foto) Voorheen 10 jaar Suzuki Intruder 1400 gereden. Vond het wel tijd worden voor iets anders. Nog geen spijt van is toch een compleet andere rijervaring. Mvgr, Wil.

     

  111. JaapdeLeeuw
    Hallo Wil, Welkom en veel plezier op het forum. Heb je al een werkplaats-handboek van jouw motor? Je hebt een pracht"fiets". Hartelijke groet, JaapdeLeeuw

  112. Pathfinder
    Van harte welkom Wil.

  113. WHuijbers
    Hallo Jaap, Pathfinder, Dank voor het welkom. Handboek heb ik digitaal. Ook al mijn ABS moeten resetten na aansluiten van mijn Tomtom. Zal waarschijnlijk ook mijn voorvorkpoten nog moeten vervangen. Chroom is bovenaan wat aan het loslaten maar dit moet ik even in de gaten houden of dit niet te ver naar beneden doorzet. Vroeg me af of je dan de complete voorvork met telelever moet demonteren of alleen de linker en daarna de rechterpoot kan vervangen. Wil,

  114. JaapdeLeeuw
    Beste wil, Misschien wil je zo vriendelijk zijn om met je vraag een nieuwe discussie te openen. JaapdeLeeuw