Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'Ad', geïmporteerd van het oude forum: Ik heb de tank van mijn R1100RS in de zijspanbak geplaatst. De pomp, het filter en de drukregelaar zitten allemaal in de tank en er loopt één slang naar een T-stuk tussen de cilinders en vandaar naar beide injectoren. Ook is het terugslagklepje uit de pomp verdwenen. Die modificatie is eigenlijk het enige wat ik motorisch heb aangepast. Nu heb ik het probleem dat hij verschrikkelijk in de uitlaat knalt. Als ik de koppeling in knijp en gas helemaal dicht draai is er niks aan de hand maar bij afremmen op de motor knalt hij er op los. Mijn vraag: Zou dit kunnen komen doordat ik een flexibele brandstofslang heb gebruikt of kan het doordat het terugslagklepje uit de pomp is verdwenen. Voor meer details: http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/264844/25/Mooi-voorkantje-26.html Alvast bedankt, Ad

2 reacties

  1. j_vervloet
    Knallen in de uitlaat bij afremmen op de motor komt doordat er onverbrande benzine via de uitlaatpoort je demper in verdwijnt. Weet je de functie van die terugslagklep in de originele staat ? Ik heb nooit gewerkt aan injectiemotoren maar als ik mijn gezonde verstand laat werken is dat om te verhinderen dat het systeem leegloopt je tank in als je motor niet loopt. Als jij afremt op de motor en dan je koppeling intrekt zakt het toerental van de motor terug naar het stationair toerental en de ECU zal daarbij ook de inspuiting op een laag pitje houden. Bij echt afremmen op de motor blijft het toerental hoog waarbij de ECU een keus moet maken tussen de stand van de gasklep en het actuele toerental en daar zal het fout gaan. Maar ik geef mijn gedachtenspinsel graag voor een betere oplossing. Op MF jaap43.