Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum: Beste Forumleden, Het remlicht van mijn K 100 RS blijft branden. Duw ik de voorremhendel iets terug dan gaat het wel uit. Is er een manier om de geringe speling in deze hendel af te stellen, of is de schakelaar zelf de boosdoener en moet die vervangen worden. In de hendel zelf zit geen stelschroef. Bij voorbaat dank voor jullie bijdrage.

11 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'cees', geïmporteerd van het oude forum: Tom ik doe een gooi !! Kijk waar je remleiding vanaf het remoliepotje naar toe loopt , dat is een verdeelblokje die het cirquit splitst naar beide voorremmen . Op dat verdeelblok zit de schakelaar , zodra je remt wordt deze door de remoliedruk geactiveerd . Kijk of er geen luchtbelletje in het cirquit zit zodat er een lichte druk blijft na het loslaten van je hendel. Als je hendel niet goed terug komt , kan er ook druk blijven omdat de terugvoer naar het potje niet goed open gaat . Ik dacht dat een veer je hoofdremzuiger terug moet duwen . Vochtgehalte in remolie (oxidatie) kan deze narigheid veroorzaken . Ik hou het erop dat je hoofdremzuiger hapert. Groetjes Cees.

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'cees', geïmporteerd van het oude forum:
    Tom ik doe een gooi !! Kijk waar je remleiding vanaf het remoliepotje naar toe loopt , dat is een verdeelblokje die het cirquit splitst naar beide voorremmen . Op dat verdeelblok zit de schakelaar , zodra je remt wordt deze door de remoliedruk geactiveerd . Kijk of er geen luchtbelletje in het cirquit zit zodat er een lichte druk blijft na het loslaten van je hendel. Als je hendel niet goed terug komt , kan er ook druk blijven omdat de terugvoer naar het potje niet goed open gaat . Ik dacht dat een veer je hoofdremzuiger terug moet duwen . Vochtgehalte in remolie (oxidatie) kan deze narigheid veroorzaken . Ik hou het erop dat je hoofdremzuiger hapert. Groetjes Cees.
    Je hendel moet natuurlijk ook wel soepel heen en weer gaan en geen weerstand veroorzaken zodat de zuiger niet goed terug kan komen . Omdat je zegt , als ik het hendel terug trek gaat het wel uit.!!! Een drupje teflonspray doet soms wonderen .

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum: Dank voor jullie reacties, echter: De remlichtschakelaar is een mechanische schakelaar op het stuur, waarbij eenstift nu a.h.w. niet ver genoeg naar buiten komt. De hendel loopt zeer soepel. Zou de plunjer van de hoofdremcilinder er iets mee te maken kunnen hebben. Indien deze verder terug zou komen drukt die de hendel ook meer naar voren. Ideeen.

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'cees', geïmporteerd van het oude forum: Spuit die stift van schakelaar eens goed in met teflon of contactspray . Of er zit teveel speling op de scharnierpen van je hendel . Ook de nok van je hendel die tegen de plunjer drukt kan afgesleten zijn . Gevolg dat je schakelaar niet genoeg wordt ingedrukt . Ik denk niet dat je veel verder hoeft te zoeken . Succes gr Cees.

  5. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum: Heb schakelaar goed schoongespoten met wasbenzine, contactspray en vervolgens alles met WD 40 ingespoten. Functioneert weer prima. Dank voor de input

  6. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Fopke', geïmporteerd van het oude forum:
    Tom ik doe een gooi !! Kijk waar je remleiding vanaf het remoliepotje naar toe loopt , dat is een verdeelblokje die het cirquit splitst naar beide voorremmen . Op dat verdeelblok zit de schakelaar , zodra je remt wordt deze door de remoliedruk geactiveerd . Kijk of er geen luchtbelletje in het cirquit zit zodat er een lichte druk blijft na het loslaten van je hendel. Als je hendel niet goed terug komt , kan er ook druk blijven omdat de terugvoer naar het potje niet goed open gaat . Ik dacht dat een veer je hoofdremzuiger terug moet duwen . Vochtgehalte in remolie (oxidatie) kan deze narigheid veroorzaken . Ik hou het erop dat je hoofdremzuiger hapert. Groetjes Cees.
    Kees beter geen gooi doen als je het niet zeker weet. Schakelaar zit op het stuur bij de handel. Fopke

  7. PeterH
    Tom ik doe een gooi !! Kijk waar je remleiding vanaf het remoliepotje naar toe loopt , dat is een verdeelblokje die het cirquit splitst naar beide voorremmen . Op dat verdeelblok zit de schakelaar , zodra je remt wordt deze door de remoliedruk geactiveerd . Kijk of er geen luchtbelletje in het cirquit zit zodat er een lichte druk blijft na het loslaten van je hendel. Als je hendel niet goed terug komt , kan er ook druk blijven omdat de terugvoer naar het potje niet goed open gaat . Ik dacht dat een veer je hoofdremzuiger terug moet duwen . Vochtgehalte in remolie (oxidatie) kan deze narigheid veroorzaken . Ik hou het erop dat je hoofdremzuiger hapert. Groetjes Cees.
    Kees beter geen gooi doen als je het niet zeker weet. Schakelaar zit op het stuur bij de handel. Fopke
    Ik doe toch even een gooi: denk dat Cees in eerste instantie de K over het hoofd gezien heeft. Voor een R met de remcilinder onder de tank klopt het. Met vriendelijke groet, PeterH

  8. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Fons', geïmporteerd van het oude forum: Ja maar er staat toch echt K100RS.

  9. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Foppe', geïmporteerd van het oude forum: Als het een 16-klepper is zit er een micro switch op met een hefboom. Afdekkapje aan de onderzijde weg nemen (1 schoef) Met een punttang lichtjes bij buigen. Als het een 8-klepper klepper is betreft het een drukknop. Die moet je wel vervangen. Vragen op de K-serie kun je beter op het Forum van www.bmwk.nl stellen. Dan krijg je wat sneller een antwoord.

  10. Forum import
    Reactie van bezoeker 'cees', geïmporteerd van het oude forum: Inderdaad mis gegooid , zag het telaat !! Probleem is gevonden . 'kzal beter kijken in 'tvervolg. Groetjes Cees.