Reactie van bezoeker 'Rob', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo, voor diegene die een nieuwe achterste krukas-keerring gaan vervangen heb ik hier een belangrijke tip. Het nieuwe type keerringen zijn wat 'dikker' dan het oude type. Bij mij liep het blok muurvast toen ik de versnellingsbak en de koppelingskabel had gemonteerd. Eerst flink schrikken, dan balen en dan maar weer het blok uitbouwen en demonteren. Na het vliegwiel te hebben verwijderd zag ik aan de voorzijde v/h vliegwiel, vlakbij de plek waar de keerring in gemonteerde toestand op het vliegwiel af dicht, een slijtspoor. Dit kwam doordat de nieuwe keerring iets hoger in de zitting lag en nét met de binnenrand tegen het vliegwiel kwam. Met een soort Stanleymes heb ik de hoek aan de binnenrand van de keerring wat weg gesneden. Let wel: dit is beslist niet het deel wat voor de afdichting zorgt! Gelukkig hoefde ik verder niets te vervangen en na een kleine 3 uurtjes draaide het blokje weer als een jong buidelratje in de lentezon.
Groetjes,
Rob
9 reacties
Forum import
Rudyhadee
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import