Reactie van bezoeker 'Jos', geïmporteerd van het oude forum:
Wat een rommel he dat bmw? nooit last van met mijn honda.
Haal je achterwiel eruit, zodat je wat bewegings ruimte heb, dan drukzuiger weg en met goede punttang de stift pakken, niet mee doorrijden!
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:
Drukstift breekt op de plek waar het viltje zit, daar is hij dunner (te dun). Gebeurt vaak.
Reactie van bezoeker 'cees', geïmporteerd van het oude forum:
Piet : Druklagertje is waarschijnlijk kurkdroog . Het begint dan te vreten , en er komt weerstand . Het draaimoment wordt dan te veel met als gevolg dat op het zwakste punt bij het viltje hij afbreekt . Is gewoon bij de sponsor te koop . Niet bezuinigen op dat druk lagertje !!! Als hij inderdaad is gebroken , is dat achterste stuk er lastig uit te krijgen . Het is winter , ik zou de bak er even vanachter halen . De splines van plaat ook even opnieuw vetten . Jekunt dan overal beter bij . En kun je straks zorgeloos weer op stap . eeeeehhhhh Honda verhalen zijn wel interesant als je er bij schrijft wat er dan Wel aan stuk gaat . Dynamo's en spanningsregelaars b.v. Piet de groeten. Cees.
Reactie van bezoeker 'Lei', geïmporteerd van het oude forum:
Hé Jos...pak je Honda, rij naar Timboektoe en ga daar opmerkingen zitten plaatsen... daar hebben we niks aan. Nog een voordeel van BMW: De voorradigheid en prijs van onderdelen!
Reactie van bezoeker 'Jos', geïmporteerd van het oude forum:
Ik geef toch ook een sleutel tip? ik rij voor de hobby een r50/5.
Dat is mijn poets en sleutel ding , woonwerk op de cbr iedere dag en eenmaal een defecte span reg gehad bij 87000 km, nu op 130000, geen enkel probleem verder. Dus noem ik dat goed.
De R50-5 is uit een heel ander tijdperk en vraagt wat meer aandacht, niet erg das hobby.
Al eens afgevraagd waarom de vervangings onderdelen voor de oude boxers inderdaad goedkoop zijn ? juist! er is zat vraag naar, dat zegt genoeg denk ik ? terwijl je zelden nog zo een museum stuk ziet wordt er blijkbaar wel veel aan geklust.
Als de drukpen bij het viltje is afgebroken kom je er met een goede punttang ook niet bij. Helaas, bak er af en waarschijnlijk valt ,ie er dan al spontaan uit.
Met vriendelijke groet,
PeterH
Ik wil toch even reageren op de twee laatste bijdragen.
Als er veel vraag en het aanbod is laag, dan is de prijs hoog. Hier is dat niet het geval.
Het restant drukstift is er misschien uit te halen door een magneet. Neem een stuk rond dat niet dikker is dan de drukstift maar wel langer dan het afgebroken deel. Kleef daar een magneet aan vast en ga in het diepe "vissen". Redelijke kans dat je het resterende deel ook naar je toe haalt.
Reactie van bezoeker 'Toontje', geïmporteerd van het oude forum:
Af en toe lees ik hier op het forum, moet zeggen dat sommigen zoals Jos nutteloos BMW de grond in trappen . Wat doet die kloot van Jos hier eigenlijk op dit BMW forum ? De boel 'n beetje opnaaien! Als die cbr van jou dan zo goed is donder hier van dít forum weg. Geen idee of jij Jos, op 'n cbr forum zit, lachen he als er daar anderen komen om dat apparaat de grond in te trappen.
Weet je wat jij moet doen Jos ? Ga jij maar naar je stamkroeg en gedraag je daar precies zoals je hier bent, maak je vrienden mee haha. Als ze er daar al aankijken of aandacht geven. Ga je er misschien niet uit je eigen weg word je er op de lange duur echt de deur uit gewerkt!
Het is gelukkig weer, om solo naar het Pluto treffen te gaan, ik laat het span staan. De koppeling is afgeregeld door de garage, twee maanden geleden, en ik rijdt nog steeds.
Reactie van bezoeker 'Hans', geïmporteerd van het oude forum:
Piet,
loop je met gebroken drukstift niet het risico dat je halverweg de route naar Mill de wegenwacht moet bellen om een geel zijspan (!) op weg te helpen, denk dat men wel moet lachen in zo'n situatie.
Reactie van bezoeker 'Jos', geïmporteerd van het oude forum:
Ha, Toontje: een Toontje lager mag ook. . .
Honda is goed maar dat weten gelukkig veel mensen hier ook, met die opmerking trap ik bmw de grond niet in, zuurpruim.
Rij zelf dus ook een oude boxer en doe daar geregeld zelf e.e.a aan, zodoende kom ik hier ook.
Vind ze erg duurzaam maar heilig zijn ze niet en aangezien ik niet liefdes blind ben op het ding kunnen we dat hier ook ventileren denk ik.
Neem niet weg dat het leuke hobby fietsen zijn, maar laten we aub wel reeel blijven.
13 reacties
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
PeterH
j_vervloet
Forum import
bmwpiet
bmwpiet
Forum import
Forum import