Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'benno', geïmporteerd van het oude forum: Heren, is er iemand die ook weet wat er aan de hand kan zijn, ik wil eigenlijk de bovenste doppen van de oude R100RT (93) losmaken om de veer te verwijderen. Ik krijg echter de bovenste moer (41) niet los. Zit deze geborgd oid ?? Ik heb er al met een serieus grote dopsleutel opgezeten maar krijg er geen beweging in. groet, Benno

15 reacties

  1. j_vervloet
    Ik heb die losgekregen door er een platte ringssleutel (specail tool ?) op te zetten en met een hamer los te "rammen".

  2. Ton Nijkamp
    Laat 'm eens "schrikken" door er een gerichte tik met een hamer op te geven. Verder zou ik met een verfföhn o.i.d. de dop en omgeving verwarmen. Als laatste zoals mijn voorganger schrijft platte sleutel er op en dan met een hamer lostikken. Suc6. Groeten, Ton

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'willem', geïmporteerd van het oude forum: stuur naar links tegen de aanslag en even met een luchtsleutel erop is zo los

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'evert', geïmporteerd van het oude forum: idd, luchtsleutel en hij is los misschien moet je wel even een minuutje laten kloppen maar los gaat ie

  5. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rene', geïmporteerd van het oude forum: Bij mij is het gelukt door een ringsleutel maat 36 helemaal vlak af te slijpen zodat hij perfect paste. Ja en dan kun je even wat moment overbengen ging prima los. Succes PS je mag de sleutel lenen

  6. Forum import
    Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum: ìn het gereedschapsetje vd motor zit een korte platte zeskant ringsleutel, deze moet je gebruiken en dan met een (1 kilo vuistje) (dit is een hamer) er tegen aan tikken, dan gaat ie echt los, ik heb het ook geprobeerd met langere sleutels (want dan heb je meer kracht toch) maar het werkt echt met die korte van het gereedschapsetje. succes

  7. Forum import
    Reactie van bezoeker 'benno', geïmporteerd van het oude forum: Ik zal het eens met de brata proberen, nooit echt gedurfd om hier de luchtsleutel op te zetten. Volgens mij is het fijne draad die doppen en ik ben altijd bang dat ik het kapot maak met teveel kracht erop. De andere suggestie met het vuistje erop zal ik ook proberen (en natuurlijk met het stuur tegen de aanslag. Bedankt zover, Benno

  8. Forum import
    Reactie van bezoeker 'benno', geïmporteerd van het oude forum: nou, de doppen komen wel los maar helaas blijft dan het hart zitten. Ik heb een Rt uit 1993 met 41 mm voorvorkpoten. de bovenste dop bestaat eigenlijk uit meerdere doppen zo te zien. een centrale inbus die ergens aan vast zit, een grote binnenzeskant met schoefdraad buitenop en de buitense moer 41. die laatse krijg ik nu wel los maar daar schiet ik niets mee op helaas. Iemand nog tips ?

  9. Forum import
    Reactie van bezoeker 'benno', geïmporteerd van het oude forum: Niemand die me kan uitleggen hoe ik een modernere 41 mm voorpoot uit elkaar moet halen ?? In mijn boek (peeters) staat het voor de moderne niet uitgelegd, wel voor de oudere.

  10. Forum import
    Reactie van bezoeker 'H.Schijf', geïmporteerd van het oude forum:
    Niemand die me kan uitleggen hoe ik een modernere 41 mm voorpoot uit elkaar moet halen ?? In mijn boek (peeters) staat het voor de moderne niet uitgelegd, wel voor de oudere.
    Voor als het echt niet meer wil.....................

  11. bert
    Niemand die me kan uitleggen hoe ik een modernere 41 mm voorpoot uit elkaar moet halen ?? In mijn boek (peeters) staat het voor de moderne niet uitgelegd, wel voor de oudere.
    Heb even in mijn boek gekeken maar alle vorken van 1970 t/m 1996 staan er in. Doorsnede/schema met de de- en montage-instructie. Heb je wel het goede boek?? Kom maar even langs, heb ook de platte, vlakke ringsleutel hiervoor.

  12. Forum import
    Reactie van bezoeker 'benno', geïmporteerd van het oude forum: Helaas, ik heb alleen een oude peters waar het niet in staat. nu zie ik op REALOEM wel een goed plaatje maar dat lsot mijn probleem nog niet op. Als ik de dop 41 en onderlegring weg heb loop ik tegen de veerdrager op. (die heeft de olievuldop erin en een 17(of 19) mm binnenzeskant. Bovenin de binnenpoot zit een rnig (volgens het plaatje een snapring) die voorkomt dat de veerdrager eruit komt (denk ik). Hoe krijg ik die veerdrager er uit. Ik krjig het niet voor elkaar. Ik wil best zwaardere telescoopveren erin zetten maar dan moeten eerst die oude er uitkunnen verdorrie. groet, Benno

  13. Forum import
    Reactie van bezoeker 'PeterV', geïmporteerd van het oude forum: Hallo Benno, Heb even gekeken naar het realoemplaatje dat jij wsl bedoelt en zie dat eea tot op zekere hoogte vergelijkbaar is met de Showa voorvork op mijn K75RT. Demontage-instruktie hiervan in mijn WPHB: duw de top plug in de vork terwijl de circlip uit zijn groef-zitting wordt gehaald. Laat langzaam de veerdruk van de topplug afkomen en laat de veerdruk de topplug uit de vorkbuis drukken. Bij de K75 zou je vervolgens de vorkbuis moeten omkeren om het een en ander eruit te halen, vlgs. mij kun je in jouw geval de veer er zou uit plukken, evt met een ijzerdraadje. MVG PeterV

  14. Forum import
    Reactie van bezoeker 'benno', geïmporteerd van het oude forum: Als het een circlip zou zijn had ik hem er al lang uit verdikkie, het lijkt meer op een stalen ring rondom de diameter. Ik krijg er geen grip op met een schroevendraaiertje of iets ondergewipt.