Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'Thierry', geïmporteerd van het oude forum: Dag lezers, Ik ben van plan mijn motor (R75/7) waar mogelijk optisch op te knappen zonder dat ik mijzelf in een complete revisie stort. Daar heb ik de ruimte en tijd niet voor en daarbij (nog) te weinig kennis van mijn brommer. Ik wil mijn avontuur dus beginnen door alles wat ik 'veilig' los kan halen los te halen en daarna schoonmaken en eventueel stralen/poedercoaten. Ik heb al de achterbrug, uitlaatbochten etc al losgehaald: geen problemen. Het volgende onderdeel dat ik wil loshalen en stralen/poedercoaten zijn de lamporen en de koplamp zelf. Ik was benieuwd of er een mogelijkheid bestaat om die onderdelen los te halen zonder dat dan mijn hele voorvork enzo los komt. Kan je door de kroonplaat te verwijderen makkelijk de lamporen en koplamp verwijderen of moet ik echt de hele voorpartij van mijn motor uitbouwen? Alvast bedankt voor de hulp en tips! Groet, Thierry PS: als iemand die dit leest nog Hoske dempers over heeft ben ik geinteresseerd!

5 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'luc', geïmporteerd van het oude forum: gisteren heb ik de voorpartij van mijn 60/7 verwijdert.Maar je kan de bovenste kroonplaat afnemen zonder dat de hele voorpartij eruit moet.Bij realoem kan je zien hoe alles gemonteerd is,of je werkplaatshandboek.Succes ermee

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Thierry', geïmporteerd van het oude forum: wow! dat is een snelle reactie! Ik had bij realoem inderdaad al gekeken maar het was mij niet duidelijk. Als ik dit plaatje bekijk http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=0302&mospid=51656&btnr=31_0301&hg=31&fg=05 dan leek het mij dat bij het verwijderen van je kroonplaat de voorvork nergens meer mee vast zit en dus uit het balhoofd valt maar dat is dus niet het geval begrijp ik? Groet, Thierry

  3. marcel3000
    klopt, eerste onderdeel onder de kroonplaat is ook een moer, dit is een moer om het balhoofd vast te zetten, wel oppassen dat deze niet meedraait want hier zet je de balhoofdlagers mee vast en te vast is niet goed (dan voel je het kogellager )en te licht is speling op het balhoofd, dit luistert erg nauwkeurig. Ik zelf zou als je het doet de stuurdemper losmaken (als je die hebt) zodat je goed voelt of alles soepel loopt zonder speling. verder zit soms het knipperlichtkabeltje door de lamp oren. succes

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Thierry', geïmporteerd van het oude forum: top! bedankt Marcel3000. Ik zal de komende weken af en toe wat vorderingen melden (en zeer waarschijnlijk vragen stellen)! Groet, Thierry