Beste (alle) BMW R xxxx xx rijders;
Afgelopen week naar de garage geweest en daar mijn CO laten meten !!!!!.
Ik schrok mij helemaal gek.
In het onderhouds manual stond dat de CO waarde +- 1.50 moest zijn.
Bij mij de sensor in de uitlaat gehangen en even laten stabaliseren, de gemeten CO waarde was bij 5.2 bij 800 toeren.
Snel aan de Linker achterkant de afregel potmeter gedraaid naar de waarde 1.50 ( daar bleef hij +- 0.01 omheen draaien ).
Nu gisteren een toertocht gemaakt van 323km., anders (zie mijn vorige ( vraag)-berichten):
Waarom moet ik hem eerst warm laten draaien tot dat de display 2 streepjes aangeeft ?.
Waarom slaat hij af bij de eerste bocht als ik toch voordat hij warm was weg rijd.
Waarom ploffen in de uitlaat demper.
etc.etc.
Nu is dat (misschien) te verklaren, " Hij heeft altijd te rijk gestaan " , waarom wordt dit niet gedaan bij een " GROTE beurt " bij de dealers ????.
Dus mensen een aanrader als je in de gelegenheid bent laat eens je CO waarden meten.
Ik ben heel benieuwd naar jullie meet waarden en maar dan ook NADIEN het lopen.
Mvgr. J.v.Soelen
8 reacties
Forum import
jvsoelen
Forum import
Forum import
Bep
Forum import
Forum import