Reactie van bezoeker 'tjerk slot', geïmporteerd van het oude forum:
hoe stel je bij een bmw r 65 de cv carburateurs af op het juiste mengsel ;stationair toerental blijft bij warme moter te hoog( 2000 rpm).
Reactie van bezoeker 'Cees', geïmporteerd van het oude forum:
Tjerk : Begin nu eens je gaskabels een vrijeslag te geven van 3mm bij de stelnippel aan carb. Draai dan de stelschroef van gasklep UIT . dan moet dat toerental zakken . OF er zit een scheur in de rubberslang tussen carb. en cilinder ( valse lucht) . Basis afstelling luchtregelschroef is , indraaien tot weerstand en dan 3/4 slag uit draaien. Dan moet er verbetering komen . Groetjes Cees.
Reactie van bezoeker 'Cees', geïmporteerd van het oude forum:
Tjerk : Begin nu eens je gaskabels een vrijeslag te geven van 3mm bij de stelnippel aan carb. Draai dan de stelschroef van gasklep UIT . dan moet dat toerental zakken . OF er zit een scheur in de rubberslang tussen carb. en cilinder ( valse lucht) . Basis afstelling luchtregelschroef is , indraaien tot weerstand en dan 3/4 slag uit draaien. Dan moet er verbetering komen . Groetjes Cees.
En kijk ook of de hefboompjes van start gedeelte goed naar beneden aankomen .
Reactie van bezoeker 'Cees', geïmporteerd van het oude forum:
Tjerk : Of je cotactpunten hebt of electr.ontsteking maakt niks uit !! Wel is een eerste vereiste dat deze optijd staat en de vervroeger goed werkt. Punt 2 schone carburators die inwendig niet lekken ( O-ringetjes rond sproeier houders etc. ) ook de O-ring rond luchtregelschroef. Vlotterafstelling . Een schoon luchtfilter. Goede bougies !! 0,7 mm electrode afstand. Is dat allemaal inorde dan verhaal van hierboven pas starten bij warme motor. Zet eventueel 2 ventilatoren op de grond voor de cilinders en laat deze loeien voor de koeling , anders heeft het geen enkele zin en blijf je zoeken. Als je een Z.G. jampot met contactpunten hebt , deze kun je in zijn geheel eraf nemen ( let op excentische koppeling stand ) Ingebrande punten vernieuwen + condensator , deze wordt dikwijls vergeten en is verkeerde zuinigheid kosten nl geen Drol. Fiber nokje bovenop nok van asje zetten en afstellen op 0,40mm ook wel ligt hoogte van contactpunten genoemd. Dit afstellen moet je doen met gemonteerd plaatje met glij lager op punt van asje. Anders krijg je weer afwijking. Is dat in orde dan een klein tipje vet bij fibernokje aanbrengen voor smering. Jampot trug zetten, kan even zoeken zijn eer de koppeling erin valt ( gebruik geen geweld) moet goed dragen op achtervlak. 2 boutjes erindraaien zovast dat je de jampot nog met de hand kan draaien . Zet hem naar rechts . Vliegwiel met S gelijk met streepje links in inspektie gat , dit zonder terug te draaien . Spanningzoeker met draad , 1 kant op massa of boutje distrib.deksel , anderekant op contactpunt beneden bij draadje. Cotact aanzetten , en jampot voorzichtig tegen de klok indraaien tot lampje net aan gaat. boutjes vast en nogmaals controleren. Moest je een stroboscoop hebben , dat werkt zuiverder en kun je de werking van de vervroeger beter controleren . En deze elimineert ook de eventueele speling in distributie ketting. Tjerk weer een lang lul verhaal rijker . Uit leg zit niet in 3 woorden . De R45 en 65 zijn iets gevoeliger om af te stellen . Korte slag en relatief voor die jaren hoge compressie speelt parten . Neem ook eens goede notitie van het artikel van Bep van Malden over synchronisatie. Simpel en doeltreffend !! Groetjes Cees .
5 reacties
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import