Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'Maarten1979', geïmporteerd van het oude forum: Hallo allemaal, De R80/7 blijft nog even en heeft nu bij elke carburateur een nieuwe vacuumrubber/gasschuif? gekregen ivm inhouden en stotteren. Bij rijden alles ok maar bij koude start en stationair op de choke ploffen,trillen en niet lekker lopen. Alles lijkt lekdicht. Wie woont in de omgeving van Emmeloord en wil mij eens een les synchronisatie+afstellen geven? (liefst afstellen op gehoor, dan kan ik het zelf later ook) Heb er hier veel onderwerpen over gelezen en over gevraagd maar het blijft erg wazig. Kan wel naar de garage brengen maar de ene doet het met de CO2 meter en de ander terwijl ik er niet bij kan zijn om te kijken. (overdag=werk) Wie o wie? Alvast bedankt voor de reacties!

7 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Cees', geïmporteerd van het oude forum: Maarten : Ga naar overzicht onderwerpen . Zoek dan naar Syngronisatie . Neem het artikel van Bep v Malden onder de loep. Hij behandelt dit uitvoerig . Met ook het punt WAAR TE BEGINNEN . Succes groetjes Cees.

  2. Robbert
    bij choke geplof? controleer de pakking van het chokehuis aan de zijkant van de carb, die wordt soms " naar binnen" gezogen door de onderdruk. suc6

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Jan', geïmporteerd van het oude forum:
    Maarten : Ga naar overzicht onderwerpen . Zoek dan naar Syngronisatie . Neem het artikel van Bep v Malden onder de loep. Hij behandelt dit uitvoerig . Met ook het punt WAAR TE BEGINNEN . Succes groetjes Cees.
    Ben het met Cees eens, voor het vervangen van je membramen zijn je gas- en chokekabels los geweest en moeten de carbs. synchroon gezet worden en dat gaat heel goed met het toestel van Bep v Malden (zie ook zijn web-site). Als je carbs. niet synchroon staan schud en trilt je boxer, vooral bij lagere toeren / weinig gas. De choke-kabels op gevoel/zicht synchroon zetten.

  4. tweedehans
    Choke kabels kan je ook heel goed met de synchroonmeter afstellen als laatste uitvoeren. tijdens draaien de choke een klein beetje bedienen en zien wat er gebeurt, bij wijziging in de meter , kabels bijstellen. succes Hans

  5. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Jan', geïmporteerd van het oude forum:
    Choke kabels kan je ook heel goed met de synchroonmeter afstellen als laatste uitvoeren. tijdens draaien de choke een klein beetje bedienen en zien wat er gebeurt, bij wijziging in de meter , kabels bijstellen. succes Hans
    Ok, de volgende keer dat ik de synchro-meter aangesloten heb ga ik dat op die manier doen, bedankt

  6. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Maarten ', geïmporteerd van het oude forum: Ik weet niet hoeveel je uit/wil kan geven maar raad je de volgende dingen aan. Een colortune, dit is een soort doorzichtige bougie die je in je cylinderkop doet. Hiermee kan je de kleur van de verbranding zien en het juiste mengsel instellen. http://www.google.nl/search?sclient=psy-ab&hl=nl&source=hp&q=colortune&btnG=ZoekenEn een synchroonmeter om gaskabels en synchroon af te stellen. Ik heb zelf een carbtune, http://www.carbtune.com/ en http://www.youtube.com/watch?v=CYgN2-96Ik0. Ik weet niet of de hobbyist deze verkoopt maar die heeft vast wel andere. De dealer complimenteerde bij met de zo gekregen afstelling en zij dat hij er niets aan kon verbeteren. Succes!