Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'tjerk slot', geïmporteerd van het oude forum: mijn bmw r 65 1981 remt niet af op motor bij gasdicht;toerental blijft op 2500-3000 toren doordraaien;treedt op bij warme motor caburatie probleem waarschijnlijk gasschuif valt niet terug bij gasdicht t.g.v. veer? km stand 57000

15 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Lei', geïmporteerd van het oude forum: Gaat daadwerkelijk de gasklepbediening op de carbs terug naar de aanslagschroef? Verder alle rubbers en afdichtingen eens controleren, de membramen niet in de laatste plaats!

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'cees', geïmporteerd van het oude forum: Staan je gaskabels niet te strak afgesteld . // Stel je stationairtoerental eens af op 1000 rpm bij warme motor . Als je boven 1500 blijft , dan komt de vervroeging niet goed trug lijkt me .

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'cees', geïmporteerd van het oude forum:
    Staan je gaskabels niet te strak afgesteld . // Stel je stationairtoerental eens af op 1000 rpm bij warme motor . Als je boven 1500 blijft , dan komt de vervroeging niet goed trug lijkt me .
    die trekveertjes aan de gas (vlinderklep) moeten wel goed zijn natuurlijk. Vrije slag gaskabels bij stelnippel carb , hou die op 2mm . De vervroeging van 6 graden voor je stationairetoerental is er beneden de 1500 toeren . Hetverschil in toeren bij koude of warme motor kan 150 a 200 toeren schelen . Meer niet ! Of kan er iets mis zijn met je electronische ontsteking. Groetjes Cees.

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'henry', geïmporteerd van het oude forum: de vervroeger in het ontstekingspotje blijft waarschijnlijk hangen. op het potje zit een klein dekseltje,die wip je er met een klein schroevendraaiertje af. De scharnierpunten van de vervroeger kun je dan doorsmeren met bijv. teflonspray . Heb dit zelf ook gehad dat het toerental bij gas dicht bij warme motor bleef hangen bij 2000 toeren. na doorsmeren van de vervroeger was het stationaire toerental weer netjes rond de 1000 toeren.

  5. Forum import
    Reactie van bezoeker 'tjerk slot', geïmporteerd van het oude forum: waar vindt ik het ontstekingspotje;is dit een onderdeel van de hetontstekingsmachanisme mechanisme achter het deksel aan de voorkant van het blok ?

  6. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum: Tjerk klopt achter het voordeksel hier heb ik twee fotolinks wat er zoal in het jampotje zit . Deze is gebruikt bij het vervangen van de halgever. n hier de foto link: Hall sensor vervangen 1 http://www.pixum.nl/viewalbum/id/4899736 hall sensor vervangen deel 2 http://www.pixum.nl/viewalbum/id/4899723 YA3Y

  7. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum: Als je link 1 gebruikt is het foto 12 die Henry bedoelt en als je link 2 gebruikt is de eerste foto de die met de veertjes waar het om gaat.

  8. Forum import
    Reactie van bezoeker 'tjerk slot', geïmporteerd van het oude forum:
    Tjerk klopt achter het voordeksel hier heb ik twee fotolinks wat er zoal in het jampotje zit . Deze is gebruikt bij het vervangen van de halgever. n hier de foto link: Hall sensor vervangen 1 http://www.pixum.nl/viewalbum/id/4899736 hall sensor vervangen deel 2 http://www.pixum.nl/viewalbum/id/4899723 YA3Y
    bedankt voor de foto,s binnenkort ga ik proberen of dit het probleem oplost groet,tjerk

  9. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum: Heb dat ook gehad, was combinatie van iets te hoog stationaire afstelling met onjuist mengsel (stelschroef onderzijde carb)

  10. Forum import
    Reactie van bezoeker 'tjerk slot', geïmporteerd van het oude forum:
    Heb dat ook gehad, was combinatie van iets te hoog stationaire afstelling met onjuist mengsel (stelschroef onderzijde carb)
    VOOR HET VERANDEREN VAN HET MENGSEL IS INDRAAIEN VAN DEZE SCHROEF EEN RIJKER MENGSEL EN OMGEKEERD OF VISA VERSA?

  11. Forum import
    Reactie van bezoeker 'tjerk slot', geïmporteerd van het oude forum:
    Heb dat ook gehad, was combinatie van iets te hoog stationaire afstelling met onjuist mengsel (stelschroef onderzijde carb)
    VOOR HET VERANDEREN VAN HET MENGSEL IS INDRAAIEN VAN DEZE SCHROEF EEN RIJKER MENGSEL EN OMGEKEERD OF VISA VERSA?
    VERBRUIK IS OVERIGENS OOK AAN DE HOGE KANT LIJKT MIJ ;1 OP 16 BIJ RUSTIGE BUITENWEGEN 80 A 90 KM PER UUR RIJDEND.

  12. Forum import
    Reactie van bezoeker 'peter', geïmporteerd van het oude forum: uitdraaien is rijker want zit klein puntje aan stelschroef, als dat een grotere punt is, bijv 3-4 mm rond, is het lucht wat geregeld wordt, nu dus benzine/rijkmengsel. zijn je vlotters wel ok ? en of vlotter nivo ?

  13. Forum import
    Reactie van bezoeker 'louis van rijn', geïmporteerd van het oude forum: Hoi Tjerk, Bij een hoog verbruik zijn meestal de sproeiers en de maalden versleten, zeg beter ingesleten. Ik zie dat je motor 30 is, en dan kan dat zo zijn. Zelf had ik 1:15 met mijn R100RS, na nieuwe naalden en sproeiers werd dat 1:21 beide bij een bedeesde rijstijl. De naalden hadden toen 160.000 of zo km's. Ze kosten weinig, vervangen, doen; is in enkele tankbeurten terugverdiend. De R65 hoort wel 1:20 te halen of zelfs beter dan dat. Groeten, Louis

  14. Forum import
    Reactie van bezoeker 'cees', geïmporteerd van het oude forum: Ik betrap me ook dikwijls op het feit wat peter aanhaald N.L . Te hoog stationair toerental met te rijk mengsel. (R45) De werking van vervroeger is makkelijk te controleren . Bij langzaam gas geven zal bij 1500 toeren vanzelf het toerental omhoog gaan , dus werkt het goed.Zoniet is smeren met teflon spray doeltreffend . Niet enkel de gewichtjes , maar het hele asje. Het lijkt me stug dat bij 57000 km de sproeiernaalden ingesleten zijn , maar is ook niet uitgesloten . Als je onder het rijden last hebt van pingelen , bij gas terugnemen rond de 6000 toeren . Zet dan de hoofdsproeiernaalden 1 standje hoger . Het te vroeg afsluiten van de hoofdsproeier resulteerd in te arm mengsel in dat toerengebied. Jaag je machine niet tot het uiterste (7500 RPM) . R45 en R65 hebben klepstelen van 7 mm . Deze willen wel afbreken. De hobbyist adviseerd bij 70000 koppen revisie , en kan ook kleppen plaatsen met 8 mm stelen uiteraard loodvrije zittingen. Groetjes Cees.