Voor het nieuwe forum, klik   hier
Rudyhadee
Ik wordt nu zo langzamerhand een beetje kriegel, onderdelen spatten spontaan weer in de koplamp terug. Wie weet een methode voor het gemakkelijk monteren van dit kakkie, moet dit met hulp van een paar extra handen of.????????? Had dus de contactplaat kapot, bij demontage spatte de veer er al uit, een plastic isolatiering en het koperen kleurig contactplaatje, heb het al op verschillende manieren geprobeerd en ben nu zo wanhopig dat ik eerst stop en de Harley pak. Wie weet raad?

4 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'tristan', geïmporteerd van het oude forum: dit is niet zo moeilijk, je gaat op de bank zitten met een flesje bier of glaasje wijn erbij, neemt je koplamphuis op de slup,leg hem op zn kop en monteerd alles een voor een . dit heb ik zo bij mijn r50 en r60/5 gedaan en ga ik bij mijn r69s ook zo doen. het is inderdaad een beetje een gefriemel maar na een paar pogingen moet het toch echt lukken

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Koos', geïmporteerd van het oude forum: flink raggen met de harley helpt goed! de contactschakelaar daarvan doet het pas 70 jaar probleemloos grapje

  3. Rudyhadee
    Bedankt voor alle nuttige tips. Was vanmorgen op tijd wakker, E-mail gelezen en JanBMW wist de juiste volgorde voor het monteren. Contactslot met sleutel er in, veer er omheen, isolatiering en schuifplaat, contactplaat met het achterste lipje losvast gezet, met een punttang het veertje en de schuifplaat er tussen gepropt, snel aangedrukt en het zat!!!!!!!!!! Binnen een half uur gereed. Vervloek desondanks BMW vanwege deze uitermate ongelukkige constructie welke in de praktijk toch wel redelijk vaak voor problemen zorgt, maar kan weer rijden. 1e proefrit met het nodige gestotter, boel weer wat bijgesteld en de punten geschuurd, kan nu weer tot 8000 toeren per minuut zonder gestotter. En de Harley? Die deed het gistermiddag perfect, snelheden gehaald van bijna 100 km/uur, op bezoek geweest bij Jan Beck in Wijhe, een BMW eldorado.