Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'Piet', geïmporteerd van het oude forum: hallo, ik denk dat het contactslot van mijn R60 met R60/5 techniek(ook de koplamp) versleten is, ik krijg hem echter niet los, heeft iemand ervaring met het verwijderen ervan? vast bedankt

10 reacties

  1. Rudyhadee
    Heb het ooit 1 keer los gehad, maar hoe het precies zat? Enigste wat ik nog weet, is dat het chromen gedeelte,op de koplamp, op 4 plaatsen vast zit met omgebogen lipjes, dit is een ge-etter van hier tot Tokio om dat fatsoenlijk los te halen en later weer te monteren, je kunt er namelijk zo lekker bij.En volgens mij moet die contactplaat er eerst af, maar hoe dat zat weet ik echter niet meer, maar leuk is dus anders.

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Jos', geïmporteerd van het oude forum: Hoi, bij mijn yamaha fzr zit dit heel simpel met 2 binnenzeskant schroefjes. Is goed te doen. Zit het bij een bmw dan lastiger?

  3. fred
    Jos,als je nou verstand had gehad van BMW,s had je geweten dat het contactslot van een /5 in de koplamp zit,zodat je ,om het contactslot los te halen of te verwijderen de chromen ring met de koplamp moet verwijderen. In ieder geval bedankt voor meedenken. Groet Fred

  4. fred
    Sorry Jos,ik lees je bericht nog een keertje,en het was niet rot bedoeld. Mijn excuses voor dit bericht. Er wordt tegenwoordig zoveel over BMW,s gezeurd dat ik soms een beetje overgevoelig word en te snel reageer. Nogmaals mijn excuses. Groet Fred

  5. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Ronald', geïmporteerd van het oude forum: Hoi, ik heb zelf een 75/5, heb ik vorig jaar helemaal uit elkaar gehaald en opnieuw laten poedercoaten (frame) en spuiten (tank, spatborden en koplamp. Als je het contactslot wil loshalen moet je van binnenuit de koplamp werken. Eerst moet de contactplaat los, zit met schroefjes vast. Voorzichtig te werk gaan, er zit een veer achter en staat wat spanning op. Daarna kun je bij het contactslot. Dat zit met 4 omgebogen lipjes vast aan de koplamp. De lipjes zijn naar buiten gebogen en zitten aan het contactslot. Ze zijn dus van schroom. Wederom, wees voorzichtig, met buigen dan knappen ze niet af. Beter een keer teveel nadenken dan schade veroorzaken. Tip, maak foto's van tevoren en tijdens het losmaken. Dan weet je later welke draadjes (met verschillende kleuren) waarop aangesloten horen. Maak veel foto's, beter 1 teveel dan 1 te weinig. Als dit niet duidelijk is, mag je mij ook mailen: r.peeks@planet.nl

  6. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Piet', geïmporteerd van het oude forum: bedankt, dat gaat wel lukken denk ik, ik maak er een winterklus van, nu kan ik nog rijden, het probleem is vooral als ik het tijdens het rijden het licht wil aanzetten, dan gaat de stroom eraf, tot de winter heb ik een noodoplossing: de motor starten met parkeerlicht en dan omschakelen naar dimlicht, dat gaat wel goed ps. de BMW is te zien op mijn blog: http://bitzabuilder.blogspot.com/

  7. Rudyhadee
    Contactslot is een gevoelig onderdeel, heb er zelf ook weleens last van dat de stroom wegvalt als het licht aan is, even heen en weer draaien en hij doet het weer goed. Zit er soms aan te denken om er een elastiek omheen te klemmen, werd vroeger ook wel gedaan. Oorzaak kan natuurlijk gewoon inwendige slijtage zijn en vervuilde of ingebrande contacten, een schuurpapiertje er doorheen halen wil weleens helpen. Trouwens: Die MV Agusta Magni 860: pracht machine met geweldig mooie uitlaatdempers.

  8. Forum import
    Reactie van bezoeker 'tristan', geïmporteerd van het oude forum: contactschakelplaat zit met 4 omgebogen lipjes vast dus het zelfde als de chroom dekplaat! niet met schroefjes (was het maar waar) je moet dit met beleid doen anders breken de lipjes af. rudy , als de sleutel eruit floept boven de 250 km kun je in de sleutel een gleufje maken zodat het zwarte verende gedeelte in de sleutel haakt en voorkomt dat de sleutel eruit trilt. of koop voor een paar tientjes een revisie setje voor je contact slot. een elastiek is 3 keer niks, dit is evt een noodoplossing

  9. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Bert', geïmporteerd van het oude forum: Dit soort zaken hebben ze in japan echt veel beter voor elkaar, dat klopt wel inderdaad.