Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum: Momenteel ben ik bezig met een volledig gedemonteerde R45 terug bijeen te puzzelen (heb hem zelf niet gedemonteerd dus altijd spannend). Bij nazicht van de cardanas in de achterbrug viel het mij op dat er redelijk stevige knikken zitten in de 2 gewrichten van de kruiskoppeling. Ze bewegen maw dus niet soepel op de as, maar eerder in knikjes zoals je bvb kan krijgen bij een ingeslagen balhoofdlager. De eigenaar beweert dat dit normaal is en dat het geen kwaad kan om de zaak zo terug te monteren, maar ik heb daar stevige twijfels bij. Kan me geen dergelijke trapjes-bewegingen herinneren bij de kruiskoppeling van m'n R100... Iemand raad hierover ? Alvast bedankt...

3 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Wil Jansen', geïmporteerd van het oude forum: Natuurlijk is dat niet zoals het hoort. Het kan nog wel een tijdje goed gaan, maar als je zekerheid wilt laat hem dam reviseren of zet er een neuwe/ goede in. Ik neem nooit risico met dat soort dingen, maar er zijn er genoeg die doorrijden totdat het kapot is. Succes Wil

  2. Rudyhadee
    Kruisstukjes behoren soepel te bewegen, zonder enig zwaar punt, met zware,knellende punten gaat die geheid kapot na verloop van tijd.