Voor het nieuwe forum, klik   hier
Robbert
over overstromende carburateurs is al heel veel geschreven. helaas heb ik er ook de nodige ervaring mee. momenteel heb ik een zeer hardnekkig geval dat ik niet opgelost krijg. natuurlijk heb ik de vlotter en naald vervangen. leidingen en filters vervangen, extra filter toegevoegd, hele carb ultrasoon gereinigd, alles helpt maar tijdelijk. inmiddels heb ik het idee dat na een linker bocht, bv een rotonde, de linker carb gaat overlopen. zou bij een scheef hangende carb dus ook vlotter, de vlotter of het metaal van de vlotter naar het asje, tegen de vlotterbak of het deel waarin het asje zit vast blijven zitten? als je dan de motor weer rechtop zet, blijft de vlotter haken. nu heeft de vlotter best veel axiale speling over de vlotteras, enkel mm waardoor de hele vlotter heen-en weer kan bewegen (ipv op en neer ;-). als ik die speling nu kleiner maak met een ringetje aan beide zijden, zou het dan beter gaan? heeft iemand hier ervaring mee?

8 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Chris VR', geïmporteerd van het oude forum: Het kan in ieder geval geen kwaad, mits je de vlotter maar lekker vrij laat lopen. Misschien kun JIJ ons dan vertellen of het al dan niet helpt. Chris

  2. Robbert
    Ik heb de links en rechts op de stift (van de vlotter) een 2 mm ringetje gemonteerd. Voor de zekerheid heb ik de stift zelf ook vervangen. De vlotter loopt nog steeds vrij en heeft duidelijk minder axiale speling. Nu ca 15 ritten en 800 KM later is de de carburator niet meer overgelopen. Ik ben optimistisch en hoop dat het zo blijft. p.s. de ringetjes komen uit een modelbouwshop, bij ijzerwarenhandels en bouwmarkten beginnen ze bij 3 mm.

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Hansl', geïmporteerd van het oude forum: Wellicht dat het vervangen van de stift (as) van de vlotters op zich al afdoende was? Na komplete revisie, incl vervangen van dat asje, èn goed horizontaal afstellen van de carbs nooit problemen gehad. Nu alweer 20 000 km geleden. Als die ringetjes belangrijk zouden zijn, dan hadden ze daar van het begin al gezeten....?

  4. Robbert
    Inmiddels 2000 KM verder en nog geen lekkage. Voor mij lijkt het nu opgelost. Zoals HansL al schreef, als de ringetjes nodig zijn, waarom zou BMW die dan niet al plaatsen? ach, het kan altijd ' beter' . Ik lees veel meldingen over overstromende carburateurs, als alle andere oplossingen niet werken, wat let je om deze modificatie te proberen? De kosten en het werk zijn het niet. groet, Robbert.

  5. Forum import
    Reactie van bezoeker 'bert', geïmporteerd van het oude forum: Ook lopen bij mij de carburateurs over na de winterstop. De vlotters in de '79 RS zijn behoorlijk verkleurd, oud en verzadigd, misschien daarom te zwaar. Eventueel kan ik ze n.l. behoorlijk nauwkeurig (laten) wegen. Voordat ik de beiden door nieuwe vervang, wat is juiste gewicht?

  6. Bep
    New floats weigh about 13 grams. A horrendous badly sinking old float that almost sunk totally was measured at 18 grams http://bmwmotorcycletech.info/bingcv.htm Bep

  7. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Bert', geïmporteerd van het oude forum:
    New floats weigh about 13 grams. A horrendous badly sinking old float that almost sunk totally was measured at 18 grams http://bmwmotorcycletech.info/bingcv.htm Bep
    Bep, als gewoonlijk weer bedankt, ook voor de link................