over overstromende carburateurs is al heel veel geschreven. helaas heb ik er ook de nodige ervaring mee. momenteel heb ik een zeer hardnekkig geval dat ik niet opgelost krijg. natuurlijk heb ik de vlotter en naald vervangen. leidingen en filters vervangen, extra filter toegevoegd, hele carb ultrasoon gereinigd, alles helpt maar tijdelijk.
inmiddels heb ik het idee dat na een linker bocht, bv een rotonde, de linker carb gaat overlopen. zou bij een scheef hangende carb dus ook vlotter, de vlotter of het metaal van de vlotter naar het asje, tegen de vlotterbak of het deel waarin het asje zit vast blijven zitten? als je dan de motor weer rechtop zet, blijft de vlotter haken.
nu heeft de vlotter best veel axiale speling over de vlotteras, enkel mm waardoor de hele vlotter heen-en weer kan bewegen (ipv op en neer ;-). als ik die speling nu kleiner maak met een ringetje aan beide zijden, zou het dan beter gaan?
heeft iemand hier ervaring mee?
8 reacties
Forum import
Robbert
Forum import
Robbert
Forum import
Bep
Forum import