Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum: Ik heb onlangs een oud type R65 gekocht daarvan werkt de snelheidsmeter wel maar de km teller en dagteller niet. Nu was er van de andere tellertypen een link waar instond hoe je dat kon verhelpen is er ook zo'n link met foto's en beschrijving voor dit type teller.?

9 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Bas', geïmporteerd van het oude forum: Als het de link is die ik denk dat het is, is het binnenwerk hetzelfde. Probleem bij de R65 is alleen dat de teller dichtgeflenst zit, en dat krijg je maar moeilijk weer goed teruggemonteerd.

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum: Okee ik moet de teller nog verwijderen om te kijken wat het probleem precies is Ze zijn ook wat schaarser die R65 tellers van het eerste type Het W getal is 793 mocht iemand nog een intacte teller hebben liggen op de plank tegen een schappelijk bedrag. Opsturen naar casu kan altijd nog

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum: OP http://www.pixum.nl/slide/5758720 heb ik foto's staan van deze R65. Het album opent met een foto v/d teller en in de toerenteller net boven het hoogste toerengebied zit een klien rood lampje wie weet waar dat voor is? Het is goed te zien op de openingsfoto van het album of Nr 13 (=hetzelfde)

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Bas', geïmporteerd van het oude forum: Dat is een lampje dat gaat knipperen als je hem in det rode gebied jaagt, naar wat ik begrepen heb.

  5. Forum import
    Reactie van bezoeker 'josh', geïmporteerd van het oude forum: klopt, bepaalde series hebben dat, mijne weer niet. tellerhuis opzich zit beter in elkaar dan de overige /7 serie, rubber omhoog eraf (ring bij contactslot los) en 2 schroeven opzij. dan zie je hoe eenvoudig eea zit. misschien kan je de omgefelsde rand in 2 stukken delen ? en later met goede kit terug schuiven, succes bij de constructie van de andere serie teller bakken moet het hele huis zgn waterdicht zijn(is het zeker niet) bij de 248 serie zijn de tellers dat opzich zelf, beter over nagedacht en beter afleesbaar. succes

  6. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum: Heren dank voor de reacties. Ik ben nog niet aan de teller begonnen daar er eerst andere zaken te doen waren. Zo heb ik de middenbok die er onderuit kwam opgelast zodat ik die weer kan gebruiken indien nodig. (Ik had nog een gode staan nl) Dat teller huis (de felsrand dan) kan ik misschien wel los maken met een sluijpsteentje en een dremel. ? En dan idd later dicht kitten

  7. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Bas', geïmporteerd van het oude forum: Ikzelf heb hem opengewrikt met een platte schroevendraaier en naderhand zo goed mogelijk weer dichtgevouwen, en inderdaad met wat kit dichtgemaakt. Ik heb ooit wat foto's gezien van een Suzuki-teller die opnieuw dichtgefelsd werd, de man die dat deed had de teller met voorkant naar beneden op een plankje, en dan aan de achterkant ook een plankje dat met lange bouten op het onderste zat - een soort lijmklem zeg maar. Op die manier kan je de teller goed dichtpersen, waarna je met twee platte schroevendraaiers het randje weer om kan vouwen. Was nog best netjes geworden.

  8. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum:
    Dat is een lampje dat gaat knipperen als je hem in det rode gebied jaagt, naar wat ik begrepen heb.
    En het werkt ook nog heb ik daarstraks gemerkt wel pas na 8000 rpm dat wel