Hallo! Ik heb een vaag probleem met de remmerij op mijn r80/70 uit 1977. Ik heb recent een tweede ATE remkleuw geplaatst om mijn remmerij iets te verbeteren. Ik heb beide remklauwen voorzien van nieuwe zuigers en keerringen. Een tweede schijf gemonteerd, remmen afgesteld met behulp van enkele tips op het forum en alles goed gecontroleerd. Bij het rijden merkte ik alleen dat bij hogere snelheid, zeg zo'n negentig km/h, de remmen erg trillen. Ik heb toen de schijven op slingering gecontrolleerd, de remmen opnieuw afgesteld en toen leek het goed. Echter, na +- 50km kwamen de trillingen terug.
Opsomming der feiten;
-schijven zijn goed (absoluut recht)
-pasvlakken schijf/naaf is vlak en brandschoon
-remzuigers en keerringen zijn nieuw
-binnenkant klauw (cilinder) gepolijst
-remblokjes zijn niet raar afgesleten
-hoofdremcilinder z.g.a.n. (vervangen vanwege van 1 naar 2 remklauwen)
-remt verbazend erg hard voor ATE's
-rem sleept ligt tijdens rijden
-remklauwen bewegen goed, asjes zitten nieuw in het vet (hoe 'los' moet dit bewegen?)
-remslangen zijn niet nieuw
-gevoel dat de rem 'harder' wordt tijdens het rijden (dus remslangen vervangen?)
-remmen koud = geen trilling (maar dan rij ik ook niet hard want dan is het blok ook koud...)
-onder de 70 a 80 per uur geen problemen
-boven de 90 a 100 per uur trillen totdat je onder de 70 a 80 zakt
-als je de rem 'voorzichtig' aanlegt en dan de remdruk verhoogt, geen problemen
Schiet mij maar lek. Ik heb geen flauw idee meer. Iemand tips?
Groeten Lars.
5 reacties
Forum import
Forum import
smeerkees
Forum import