Voor het nieuwe forum, klik   hier
frankhaenen
ik heb de voorvork van mijn 60/7 volledig gedemonteerd. In het handboek staat dat er mogelijk speling kan ontstaan tussen onderpoot en binnenpoort. Als deze poten in elkaar geschoven worden dan voel ik wel iets. De speling mag 0,10 mm zijn maar hoe meet je dit? Dit zijn onderpoten zonder bussen dus e.e.a. is alleen op te lossen door de onderpoten te vervangen. Is nogal wat. De speling die ik voel is niet veel maar voordat ik de onderpoten laat glasparel stralen wil ik graag weten of ze nog goed zijn. Dus eigenlijk 2 vragen. * Hoe meet je de speling (hoe ver moet de binnenpoot dan in de onderpoot zitten bv?) * Is dit een vaak voorkomend probleem of is met het vullen met olie de zaak opgelost? Groet Frank *

3 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum: Is dit FRONT END ALIGNMENT TOOL - DIAL INDICATOR W/JIG niet wat je nodig hebt staat op: http://www.cycleworks.net/index.php?main_page=index&cPath=29_33_50

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum: Hoe ziet het hard chroom van de vorkbuizen eruit? als hier geen slijtage zichtbaar is, zijn de poten ook nog in orde.