Zoals ik al in een ander draadje had geschreven, mijn versnellingsbak begin steeds harder te "fluiten". Zojuist heb ik de olie eruit laten lopen en de aftapplug (met magneet) gecontroleerd. ik heb de olie vorig jaar vervangen, de plug schoongemaakt en sindsdien ongeveer 8000 km gereden. Ik zie hier meer slijpsel op dan ik in 100.000 KM met mijn andere motor heb verzameld.
De historie van deze motor begint bij 52000 km (nu 60.000) en destijds haalde ik witte olie (water) uit de bak. Dat was al niet best.
wat is nu wijsheid?
- gewoon doorrijden tot hij er helemaal mee stopt
- zo snel mogelijk (laten) reviseren
- omwisselen met mijn andere motor die 206.000 km heeft gereden.
wat vooral opvalt (op de foto als bijsluiten lukt) is dat de metaaldeeltjes best wel groot zijn. het is geen slijpsel maar bijna kleine spaantjes.
uit/in bouwen kan/durf ik best zelf, reviseren lijkt me minder geslaagd, ik heb geen referentie wanneer ik onderdelen moet afkeuren/vervangen dus kan moeilijk beoordelen of tandwielen of vorken vervangen moeten worden.
mocht ik reviseren dan denk ik aan het opsturen naar bv de hobbyist.
wie heeft ervaring/raad?
24 reacties
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Robbert
Forum import
Forum import
Robbert
Forum import
Rudyhadee
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Robbert
Forum import
Forum import