Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'John', geïmporteerd van het oude forum: Mijn bmw R100RT start niet goed. De startmotor draait goed. De motor wil alleen zeer vaak niet aanpakken. Als ie eenmaal loopt dan blijft ie wel doorlopen. Blok warm, dan loopt ie ook door in stationair. Wat kan de oorzaak zijn. Ik las vele zaken op dit forum over synchroniseren, afstellen carbo´s, etc. Ik ben hierin (nog) een leek. Kan iemand aanwijzingen geven, een link naar een How To, zoals voor de KM teller zou heel aardig zijn.

6 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum: John welk bouwjaar is je motor? Voor 1981 punten ontsteking vanaf Fabriek, vanaf 1981 elektronische ontsteking? Kleppen gesteld? Wat voor compressie hebben de cilinders? Hoe is het bougie beeld ? Allemaal zaken die er toe doen naast de benzine zaken zoals het synchroniseren. groet Ton

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'John', geïmporteerd van het oude forum: De RT is van 1991. Ik heb vanmorgen, weer, de bougies er uit gehaald. Deze waren zwart. Met schuurpapier schoongemaakt. De motor startte niet direct maar dat duurde redelijk lang. Warm laten draaien (5 min). Hij sloeg 2 keer af. Als ik dan daarna, heel voorzichtig, steeds een beetje meer gas geef dan slaat hij niet af. Iets teveel gas beneden de 2000 toeren en de motor slaat af. Oliepeil is goed. Vorige keer zelfde probleem. Na een poosje rijden loopt de motor wel. Maar uitzetten durf ik niet. Op dat moment zijn er weer start problemen.

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Bas', geïmporteerd van het oude forum: Zwarte bougies duidt op een te rijk mengsel. Als hij loopt zou je de mengselschroeven in kunnen draaien, kijken of hij daar beter van gaat lopen. Als dat het probleem is de gebruikelijke verdachten nalopen: vlotterniveau, choke. Ik zou trouwens niet de bougie met schuurpapier schoonmaken. Als het zand van het schuurpapier aan de bougie blijft hangen en zo in je motor komt kan je daar de zaak mee beschadigen.

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Cees', geïmporteerd van het oude forum: Basis afstelling van je luchtregelschroeven is : indraaien tot weerstand , en dan 3/4 a 1 omwenteling uit draaien. Stationair toerental bij regelen op 900 a 1000 bij warme motor. Hopelijk blijft hij dan wel lopen . Zoniet moet je bij AF beginnen . Dat houd in , Onstekingstijdstip met stroboscoop afstellen,,, Trek geen bougiekap er af met draaiende motor , dan krijg je een oplawaaier die je lang zult heugen. Plus dat er componenten van je ontsteking kunnen beschadigen . Carburators grondig schoonmaken , alles met lucht doorblazen, vlotterniveau controleren , lucht filter moet schoon zijn . Ben je van plan om met deze fiets nog jaren te doen, koop dan het boek . Motorhandboek No. 68 Peters Uitgeverij Deventer. Kost ca 45 Euro . Groetjes Cees.

  5. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Cees', geïmporteerd van het oude forum:
    Basis afstelling van je luchtregelschroeven is : indraaien tot weerstand , en dan 3/4 a 1 omwenteling uit draaien. Stationair toerental bij regelen op 900 a 1000 bij warme motor. Hopelijk blijft hij dan wel lopen . Zoniet moet je bij AF beginnen . Dat houd in , Onstekingstijdstip met stroboscoop afstellen,,, Trek geen bougiekap er af met draaiende motor , dan krijg je een oplawaaier die je lang zult heugen. Plus dat er componenten van je ontsteking kunnen beschadigen . Carburators grondig schoonmaken , alles met lucht doorblazen, vlotterniveau controleren , lucht filter moet schoon zijn . Ben je van plan om met deze fiets nog jaren te doen, koop dan het boek . Motorhandboek No. 68 Peters Uitgeverij Deventer. Kost ca 45 Euro . Groetjes Cees.
    Klepspeling ook afstellen : R100 inlaat 0,10 en uitlaat 0,20 Succes!!!!