Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'Ronald', geïmporteerd van het oude forum: Ik heb een r 45 van 1980, prima fiets. Maar sinds ik hem heb vind ik dat het voorwiel wel erg "stroef" ronddraait. Ik dacht altijd dat dat geen probleem was. Onlangs blokjes en remvloeistof verwisseld, maar de rem blijft slepen. Volgens een kenner is dat, omdat de cylinder en zuiger na verloop van tijd geoxideerd zijn. Vraag; is dat redelijk eenvoudig zelf te verhelpen of kan ik het beter aan de vakman overlaten, en vraag 2: is het type schijfrem (Brembo) een met een enkelvoudige of dubele zuiger? Er beweegt maar 1 zuiger, maar er zitten 2 ontluchtingsnippels op. Wie weet raad ?

5 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Wil Jansen', geïmporteerd van het oude forum: Ik heb hetzelfde gehad (R65LS). Hele zaak gereviseerd. Hielp niet. Bleek dat in het remvloeistofreservoir een gaatje verstopt was geraakt door oxydatie. Uitgeboort met een boortje van 1 mm en beide schijven liepen weer helemaal vrij. Als ik mij goed herinner zitten er onderin het reservoir 2 gaten, een grote van een mm of 4 die zorgt voor de toevoer van vloeistof als je remt. Die zit het dichts bij de remleiding, en het kleintje waar ik het over heb zit het dichts bij de hendel en zorgt voor de afvoer van vloeistof als je de handel loslaat. Is die verstopt dan kan de vloeistof niet terug stromen met als gevolg aanlopende remschoenen. Ik hoop voor je dat dat het is want dat is het eenvoudigst te doen. Succes! Wil

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum: Hoi. Brembo tangen hebben 2 zuigers. Degene die je NIET ziet bewegen, is hier de boosdoener. Koop een revisie setje voor de tang, demonteer deze, reinig, en weer monteren met nieuwe seals, olie ed. Om de niet bewegende zuiger te demonteren, druk je de andere zover terug als gaat, dan vastzetten met een lijmtang oid. Nu kan je de andere zuiger er zo uitpompen. Dit moet je wel doen voordat je de remleiding loshaalt. Groet, Paul.

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Ruud', geïmporteerd van het oude forum: De Remblokken van de schijfrem van mijn R80 van 1988 blijven sinds ik de remvloeistof vervangen heb ook slepen. Ik heb op dit forum gekeken er er wordt oa gesproken over twee kleine gaatjes in het reservoir. Worden hoermee bedoeld de twee gaatjes op de bodem van het potjes, waar de zuiger zit. Deze twee gaatjes zie je bijna niet en je komt er ook niet goed bij??

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'wouterv', geïmporteerd van het oude forum: Een hele fijne tip uit 2003, over die twee gaatjes in het vloeistofreservoir! Bedankt!