Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'Eric Studer', geïmporteerd van het oude forum: Beste forum leden van de Hobbyist, Ik heb een vervelende motor storing,...en kan maar niet vinden wat het is, zouden jullie mij alstublieft willen helpen? R1150GS 1999, 60.000 km, altijd perfect. Maar nu loopt tie niet meer goed maar slechts redelijk, en dan ineens een misfire / een misslag en dan slaat tie af, opnieuw starten en dan loopt tie helemaal slecht,...dus eerst redelijk en dan slecht ?! Geeft knallen in de uitlaat bij het op de motor afremmen. In het algemeen loopt dus erg slecht stationair, (amper dus). Haalde gisteren linker bougie dop los tijdens het stationair draaien, tjee wat een schok kreeg ik, lekstroom? Synchronisatie geeft aan dat de rechter cilinder gewoon een lager vacuum heeft dan links ? Kan draaien aan de lucht schroeven wat ik wil, gaat niet. Luchtschroeven kanalen al schoongemaakt, alles daar verder ok. Bij veel gas en snelweg alles wel redelijk, kan er wel mee rijden, maar is klote zo. Nu gaat tie ook nog schokken bij constant gas, zeg 1500 toeren in drie, voelt niet lekker. ABS lampjes zijn ook gaan branden, reset bij de dealer gedaan, maar komt steeds weer terug (hoofdmoduleblok, a 500 euro, mogelijk...zegt de dealer). Zelf denk ik aan de hall sensoren, of de bobine's, of de labda sonde, maar hoe nu dit te testen, ik wil niet doorgaan met alles maar te vernieuwen, dat wordt me te duur zo. Graag jullie advies enof ervaringen. Of kennen jullie een goede GS doctor, die dit zou kunnen oplossen? Met vriendelijke groet Eric

12 reacties

  1. Bep
    Ik denk valse lucht? Bep

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'GerJ', geïmporteerd van het oude forum: Zitten aan beide gasklephuizen (L en R) de gaskabels goed in de tonnetjes?

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'peter', geïmporteerd van het oude forum: bougie kabels ook alweer 11 jaar oud ? kan het ook zijn. Bougies al eens vernieuwd ? succes moderne rommel is lastig zoeken.

  4. estuder
    Ik denk valse lucht? Bep
    Bedankt Bep. Dat ga ik zeker proberen, even spuitbusje met snelstart van mijn scheepsdiesel, rondom de injectie punten spuiten, gaat tie iets sneller draaien dan is het valse lucht, maar op zich ziet alles er goed uit, ben een pietje precies, enfin testen is zeker weten.

  5. estuder
    Zitten aan beide gasklephuizen (L en R) de gaskabels goed in de tonnetjes?
    Bedankt Ger, ja inderdaad ze zitten beide wel goed, maar na al dat kijken gebeurde het me nderdaad en toe liep tie helemaal shit, dat was 1 gaskabel die eruitwas.

  6. estuder
    bougie kabels ook alweer 11 jaar oud ? kan het ook zijn. Bougies al eens vernieuwd ? succes moderne rommel is lastig zoeken.
    Beste Peter, Ja 4 x bougies (B4V) heb ik net vernieuwd, zeg nog geen 1000 km geleden. Bougies kabel, tjee ze zien er nog zooo goed uit, gewoon niets aan te zien. Maar ik zal de tip zeker onthouden, en hoe duur kunnen ze zijn twee nieuwe bougie kabels voor een R1150GS.

  7. estuder
    Ik denk valse lucht? Bep
    Bedankt Bep. Dat ga ik zeker proberen, even spuitbusje met snelstart van mijn scheepsdiesel, rondom de injectie punten spuiten, gaat tie iets sneller draaien dan is het valse lucht, maar op zich ziet alles er goed uit, ben een pietje precies, enfin testen is zeker weten.
    Zoeven beb ik het geprobeerd met quickstart professional, pff wat een ether lucht, maar ik heb het overal gespoten, inlaat rubbers, injectoren, stelschoeven, gasklepasjes, alles links en recht, helaas neen, geen resultaat. Ik heb het gevoel als ik de spanning eraf heb gehad, bv de monotronic uitgebouwd, dat de motor weer beter is, soort reset, tot er weer een misfire komt of dat ik later weer start of dat tie afslaat en dan is het weer helemaal mis, dat zou dan kunen zijn dat de Monotronic regeling is gaan regelen (buiten bereik), bv door de lambda sonde, of zoiets wat denken jullie ? Zal ik maar naar meneer BMW dealer gaan en de Monitronic officieel laten uitlezen, en er zelf bij blijven,... wellicht vind ik het dan,. pfffff wat een gedoe zo'n moderne motor,.. je kan haast niets meer zelf verhelpen of doen.

  8. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Ralf', geïmporteerd van het oude forum: Kijk ook eens even op het forum van www.bmwgsclub.nl. Zitten diverse leden die zelf ook analyseapparatuur en een hoop technische kennis hebben, wellicht dat ze je daar verder kunnen helpen.

  9. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum: Ha Estuder, spuit effe water over bougie kabels, dan merk je of ze doorslaan als dat effect heeft! succes, schroef anders je oude bougies even terug, ik heb ook wel eens een jonge kapotte bougie gehad grt, Peter

  10. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Ad', geïmporteerd van het oude forum: Ik heb geen 1150 maar een 1100. Ik heb met enige regelmaat soortgelijke problemen. De oorzaak bij mijn motor, zo heb ik na veel proberen uitgevonden, is gewoon vervuiling of oxydatie van de contacten van de diverse elektronische componenten. Als mijn motor weer begint in te houden, niet doortrekt vanaf 3 of 4000 toeren of flink begint te ploffen in de uitlaat weet ik dat het weer tijd is om de stekkers van de injectors en de cpu eens los te halen. Ik maak ze dan schoon met een koperborsteltje en spuit ze in met elektronica spray en dan kan ik weer een tijd tegen.

  11. Jordi
    Ik heb soort gelijke problemen met het slecht stationair lopen van de motor. Zou je mij kunnen vertellen wat uiteindelijk de oorzaak is geweest? Vriendelijk bedankt!