Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'Willem van de Ree', geïmporteerd van het oude forum: Goede avond, Mijn vrouw en ik zijn voornemens om vanuit Nederland overland naar Zuid-Afrika te reizen. Mijn vrouw op een BMW F650 GS (2001) en ik op een F650 GS Dakar (2001). Hiervoor wil ik het volgende thuis aan onderhoud uitvoeren: 1) vervangen alle filters (lucht, brandstof, olie) met bijbehorende vloeistoffen; 2) Vervangen waterpompen incl. aandrijftandwielen en afdichtingen (heb begrepen dat dit een zwakke schakel is); 3) Bougies 4) remblokken (voor en achter); 5) Ohlins/YSS schokbrekers voor en achter; 6) Kofferrekken met bagagerol; Als reserve onderdelen ben ik van plan mee te nemen: 1) 2x luchtfilter 2) 1x koppelingskabel 3) 1 x gaskabel 4) Reserverspaken met nippels 5) zekeringen 6) Verlichting De vraag aan jullie: 1) ik hoor wel eens dat de spanningsregelaar een gevoelig onderdeel is. Wat is jullie mening hierover? 2) Welk onderhoud zouden jullie thuis sowieso nog uitvoeren (naast de door mij gedefinieerde)? 3) Welke reserve onderdelen vinden jullie overbodig/ zouden jullie toevoegen? Mochten jullie nog andere (technische) tips of toevoegingen hebben wat betreft het reisklaar maken van de motoren dan hoor ik dat uiteraard graag! Willem van de Ree

5 reacties

  1. Bep
    Heel dicht bij, in ieder geval een mooi reisverslag. http://www.hobbyist.nl/reisverhaal.php Bep

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Lion', geïmporteerd van het oude forum: Hoi, kijk ook eens op het F 650 forum van de BMW GS club. Toevallig staat er ook een artikel over 2 vrienden die hetzelfde plan hebben met een F 650 en ook een lijst hebben samengesteld. http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewforum.php?f=11 Gr, Lion

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum: Probleem met de spanningsregelaar op de F650 carburateur versie zit in de koeling, het ding zit onder de buddy en daardoor te weinig luchtstroom. Oplossing is om hem achter het linker zijpaneel te monteren, dan meer wind langs de koelribben. Ik weet niet precies hoe het met de injectie versie zit, maar zal hetzelfde zijn.

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum: Voor zo'n serieuse trip ook een eersteklas bagagesysteem, bijvoorbeeld Jesse Luggage of Touratech Zega. Ik zou ook de benzinepomp reserve meenemen, dat is een belangrijk onderdeel van het injectie systeem. Hebben de motoren al de beste mapping voor het motormanagement? De eerste F650GS injectie systemen waren niet al te best, was een terugroep actie om de computers te herprogrammeren. Persoonlijk zou ik voor zo'n reis niet zo snel op een computer gestuurde motor gaan, een carburateur kan je overal repareren.