Voor het nieuwe forum, klik   hier
emiel
hallo ik ben emiel en heb een r80 rt gekocht en verbouwd naar cafe racer hierbij al heel veel geleerd betreft de motor en het prachtige blok.. nu loop ik 2 maal tegen een probleem aan waar hier iemand misschien gemakkelijk een antwoord op kan geven ' probleem geen vonk ' tja ben zeker niet de eerste maar heb het volgende gedaan, onstekingspot hall gever getest = okey veertjes geplaats die gebroken waren (nu te slap ) bobines allebij zelfde weerstand' en hij liep weer !!!! een dag :-( wanneer het systeem onder spanning en uitschakel heb ik 1 vonk maar bij starten niet meer , iemand enig idee???? en ik ben benieuwd of er iemand mij kan vertellen over vervroegingscurves en max toeren van deze motor . Ik ga nm deze winter het blok opnieuw opbouwen en hierbij de koppen flowen met een eventueel sneller nokkenasje . maar das voor later. graag zie ik een oplossing voor mijn probleempje , Groeten emiel Als er toevalig nog iemand een Silent Hektic of vergelijkbare ontsteking in de aanbieding heeft zal mijn probleem ook opgelost wezen :-)

8 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'voorbijganger', geïmporteerd van het oude forum: Ik heb even ge4zocht voor je op dit forum en kijkeens wat ik geoogst heb succes en niet vergeten ons te laten weten wat het is. (ik gok op de onstekingsmodule)

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'voorbijganger', geïmporteerd van het oude forum: Linkie vergeten. http://www.hobbyist.nl/forum/?action=search&token=geen+vonk&type=all

  3. Richard
    Emiel, waarschijnlijk de Hall gever stuk of de stalen plaat die door de hall-gever gaat is afgebroken. Het klopt als je het kontact uit zet dat de bougies 1 keer een vonk geeft. Probeer een andere Hall gever unit. Kijk op de site van Silent hektik hier staat alles op over de vervroegingcurves en opbouw van het onstekingssysteem, (staat in downloads) Max toerental is 7200 - 7500 toeren, kan wel sneller maar bij 9000 RPM gaan de krukas en drijfstang lagers eraan. De mijne heeft een begrenzer op 8700 RPM, deze zit in de SH ontsteking gebouwd. Voorvervroegingscurve is afhankelijk van een aantal dingen: type brandstof RON 95 of 98 Verbrandingskamer 1 of 2 bougies per cilinder compressieverhouding. Richard

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Bob N.', geïmporteerd van het oude forum: Welke ontsteking zit er op? De stekkerverbinding van de ontstekingsmodules van Newtronic / Piranha willen wel eens losser gaan zitten met slecht contact en beschreven symptomen als resultaat (3x raden hoe ik dat weet.....). Controleer dat stekkertje (3 draden zo even uit mijn hoofd) maar eens!

  5. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Bob N.', geïmporteerd van het oude forum: en een plaatje van die aansluiting (gevonden op deze locatie: http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/12893132

  6. emiel
    en een plaatje van die aansluiting (gevonden op deze locatie: http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/12893132
    bednkt maar heb een ander type.... bosch

  7. emiel
    Emiel, waarschijnlijk de Hall gever stuk of de stalen plaat die door de hall-gever gaat is afgebroken. Het klopt als je het kontact uit zet dat de bougies 1 keer een vonk geeft. Probeer een andere Hall gever unit. Kijk op de site van Silent hektik hier staat alles op over de vervroegingcurves en opbouw van het onstekingssysteem, (staat in downloads) Max toerental is 7200 - 7500 toeren, kan wel sneller maar bij 9000 RPM gaan de krukas en drijfstang lagers eraan. De mijne heeft een begrenzer op 8700 RPM, deze zit in de SH ontsteking gebouwd. Voorvervroegingscurve is afhankelijk van een aantal dingen: type brandstof RON 95 of 98 Verbrandingskamer 1 of 2 bougies per cilinder compressieverhouding. Richard
    hoi richard bedANKT voor je info , kon ik wat mee , heb ff een en ander gecontroleer, hall gever is oke, bobines allebij 1ohm dus ook oke wanneer contact van aan na uit draai vonk .. en startknop loslaat vonk... dus bedrading ook oke'' toch ? dan moet het de onstekingsmodule wezen (mee eens)? of het draadje vanaf verbinding hallgever naar de module.... eeeuhm....... buitendat , ben meteen eens marktplaats opgegaan en in de groep harley davidson wat leukt gevonden ' een crane fireball onsteking deze kun je max toeren tot 9000 instellen en graden voorontsteking instellen, daarbij is de vervroeging via vacuum van carb. maar kan ook kiezen voor race positie zodat hij zonder vacuumvervroeger de vooronsteking regeld... dit setje met twee harley bobines dus eigenlijk plug en play als je een harley hebt, voor mij betekend dat ff onstekingspot verwijderen en verloopbus draaien, en creatief bezig zjin en hupatheee hij doet het (positief denken he) maar voor het bedrag waarvoor ik het heb gekocht 2ehands is het de moeite zeker waard. groeten emiel