Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'leo de vetten', geïmporteerd van het oude forum: wie heeft die gegevens voor mij, groet leo

6 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum: Koud stellen in 0,10 uit 0,15-0,20 op OT op vliegwiel (rubberdopje bij linker carb) Grt, Peter

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Bas', geïmporteerd van het oude forum: Vergeet ook niet de speling van de tuimelaars op hun assen: de tuimelaar naar boven en beneden bewegen, als die speling heeft even de kopbouten van die tuimelar los, samenknijpen (met lijmklem of gewoon met de hand) en kopbouten weer vast (met 35-40 Nm). Voor de R45 wordt trouwens 0,10-0,15 voor de inlaat en 0,20-0,25 voor de uitlaat opgegeven, ik zou dus zeker niet 0,15 voor de uitlaat hanteren.

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Jaap', geïmporteerd van het oude forum: Dat zal een flinke herrie geven, 0,25 mm is echt teveel voor de uitlaat, hooguit na revisie zo'n ruime speling aanhouden voor inlopen. zo maar even kopbouten lossen is ook een slecht idee, kost je je pakkingen

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum: Kopbouten laten zitten! Nog nooit na getrokken en nog nooit problemen mee gehad, dus afblijven! en de uitlaat op 25 is idd na revisie.

  5. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Cees', geïmporteerd van het oude forum: Hallo Leo : De waarden 0.15 inl. en 0.25 uitl. was voor de inrijperiode van 1000 km . Ik denk dat jou fiets daar al een klikje overheen is . O.K. Toen zei men 0.10 inl. en 0.15 uitl. Weer iets later kwam het bericht , Alle 2kleps Boxers 0.10 inlaat en 0.20 uitlaat. Ik persoonlijk zet mn R45 79 op 0.10 en 0.15 , dan hoor ik ze nog duidelijk tikken ook bij warme motor. Als je niet meer hoor tikken ,dan is het oppassen even controleren . Maar dat heb ik nog niet meegemaakt . Ik controleer om de 10000km , weinig of geen verandering. Axiale speling v tuimelaars wel in de peiling houden.Zoals hier boven vermeld . Moest je eventueel maar 1 tuimelaar moeten corrigeren en zet je de kopmoeren weer op 40/nm. Draai dan de andere ook kruislings een kwartslag los en weer vast op 40/nm . Die achter je bougie en onderkant cilinder het laatst. 6 stuks dus.Dan staan ze allemaal weer op gelijke spanning. En dan kun je kleppen stellen . Op het moment dat de uitlaat sluit en de inlaat open gaat , kun je de andere cilinder kleppen stellen . Succes groetjes Cees.