Voor het nieuwe forum, klik   hier
johanmiesen
ik ben sinds kort eigenaar van een k100 uit 85 ik lees veel positieve verhalen maar deze is naar een ongeveer honderd kilometer uitgevallen en start niet meer. de startmotor draait rond de benzine pomp loopt komt ook op druk uit de leiding naar de injectors bougies vonken zijn na startpoging droog start ook niet op startpiloot ik vraag me af of er een sensor of regelklep is die de benzinetoevoer volledig sluit ik hoop dat iemand me verder kan helpen anders is mijn k100 avontuur wel erg kort. alvast bedankt

8 reacties

  1. Ysengrimus
    Als heel zeker is dat de brandstof tot de injectors komt, zijn de injecteurs verstopt of er is een storing in het benzine-injectie - of ontstekingssysteem. Dat alle injectors verstopt zijn, is m.i. het minst waarschijnlijk.

  2. johanmiesen
    kunnen de injectors er ineens allemaal ermee ophouden dan? de motor sloeg ineens af zodat het echt een electronisch probleem leek te zijn.

  3. johanmiesen
    de hamvraag is mi eigenlijk waarom geen reactie op startpiloot terwijl er wel vonk is

  4. Ysengrimus
    Jaren geleden zoiets gehad.Het was de luchtmeter.Dus het een en ander doormeten denk ik.

  5. johanmiesen
    Jaren geleden zoiets gehad.Het was de luchtmeter.Dus het een en ander doormeten denk ik.
    ik zal de luchtmassa meer eens erafschroeven en kijken hoe hij eraantoe is bedankt voor de tip

  6. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Pieter', geïmporteerd van het oude forum: Stel je vraag even op het Forum van www.bmwk.nl Heb je wat meer kans op een reactie m.b.t. de K-serie

  7. Forum import
    Reactie van bezoeker 'benno', geïmporteerd van het oude forum: Maak de computer een keer los. Zit onder het zadel en is meestal bij de oudere modellen te bereiken via het linker zijdeksel. Daarachter zit nog een deksel onder de gereedschapbak. hierachter zit de computer. De stekker is los te maken doo via de gereedschapbak ene schroevendraaier achter het borgpalletje te zetten. Na kan de stekker worden losgemaakt (Schuin wegtrekken van achter naar voor). contacten reinigen en terug steken. Ik twijfel of je inspuiting krijgt. Er kan best druk op de rail komen maar als de injectoren geen puls krijgen gebeurt er niets. De pulsen komen op alle cilinders gelijk, het is vrij eenvoudig systeem. Benno