Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'kle', geïmporteerd van het oude forum: ik heb een bmw r100rs uit 1977. althans dat dacht ik. Dit staat op mijn kenteken namelijk en ook op de motor zelf (op de kunstof delen). het nummer op mij kenteken komt overeen met het nummer op het motorgedeelte, bij de olievulplug. Het nummer op het frame, bij het balhoofd is echter verschillend. Dit correspondeert met een r100s ipv een r100rs. Is het normaal dat deze nummers niet overeenkomen? is het normaal dat hetnummer van de motor op het kenteken staat ipv het frame? Heeft dit gevolgen voor de verzekering oid?

13 reacties

  1. willie
    dit frame hoort niet bij je kenteken. (of omgekeert) de motor is nu in ieder geval niet verzekerd en als je aangehouden wordt is de kans groot dat hij in beslag genomen wordt voor nader onderzoek. ik denk dat je een vet probleem hebt, je krijgt nooit meer het goede frame bij het kenteken of je moet de juiste nummers in het balhoofd (laten) slaan. ga in ieder geval terug naar degene waar je de motor gekocht hebt en vraag om opheldering. nu kan het om een gestolen motor gaan waar een eerlijk blok in gehangen is. SUCCES!!!!!!!!!!

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'lars', geïmporteerd van het oude forum: Klinkt dubieus inderdaad. Op de onderste buis van een r80 (1986) staat het framenummer ook in het frame zelf geslagen. Het plaatje op het balhoofd zit met popnagels vast en is makkelijk te verwisselen. Kleine kans, maar klopt het ingeslagen nummer wel?

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum: Heb je beide nummers op realoem ingevoerd? Framenummers werden in 1977 nog niet op de onderste framebuis ingeslagen. Is op kenteken eerste afgifte gelijk aan eerste toelating? Indien import kan het ook nog in de type goedkeuring zitten misschien. R100RS voldeed in een aantal landen niet aan de emissie normen en werd in gewijzigde vorm (R100S) wel toegelaten. Maar het hoort zeker niet idd.

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rene', geïmporteerd van het oude forum: Hetgeen wat er waarschijnlijk aan de hand is is dat het originele frame vanwege een ongeluk niet meer goed was. Motorblok en alle andere nog te gebruiken delen overgezet op een ander frame. Vandaar dat het motornummer nog wel klopt maar het frame nummer niet. Lijkt mij dat je dus een behoorlijk probleem hebt . In tegenstelling als het andersom was geweest. Een motorblok draait ook wel eens in elkaar en wordt dan vervangen. Dat is geen probleem omdat op het kenteken het frame nummer staat vermeld. Ik raad je aan gewoon naar de RDW te gaan en je verhaal te vertellen. Als het frame niet van diefstal afkomstig is en je kan de aankoop nota overleggen lijkt het mij geen probleem. Zullen waarschijnlijk alleen wel kosten aan vebonden zijn . Ik zou wel actie ondernemen want als er wat gebeurt en ze gaan alles controleren (verzekeringsmaatschapijen ) dan ben je het bokje. Succes René

  5. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum: Ik vind het verhaal van René ook het meest waarschijnlijk. Je zou eens een mailtje kunnen wagen aan de RDW, met een hypothetische vraag. Wacht op het antwoord alvorens actie te ondernemen. Vooralsnog geen slapende honden wakker maken, anders loop je kans dat ze je kenteken intrekken. Zie het dan maar weer eens terug te krijgen. Sinds wanneer heb je die fiets, en heb je nog contact met de vorige eigenaar. hoe verklaart hij dit? Di's niet fijn. Chris

  6. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Jasper', geïmporteerd van het oude forum: Je kan je blok nummer in je frame zetten, ben je klaar, niet volgens regeltjes maar scheelt veel ''officieel'' geneuzel. En of het s of rs is, maakt niet uit, als jij hem maar mooi vind. Als je je op dat officiële pad begeef kan je nog voor nare verrassingen komen. Jasper

  7. willie
    de RDW geeft sinds enige tijd geen kentekens meer af voor voertuigen (of onderdelen zoals frames) waarbij niet de volledige buitenlandse voertuig documenten aanwezig zijn. dus zonder papieren kan er geen kentekenbewijs meer afgegeven worden. zie hiervoor de site van de RDW. jij kunt je motor alleen nog maar illegaal legaal krijgen door de juiste nummers in het frame te slaan. (of inderdaad in het alluminiumplaatje) ze noemen dit ook wel omkatten. als jou huidige frame gewoon legaal was zou er een kenteken opgezeten hebben. ga terug naar degene waar je de motor gekocht hebt, eventueel kun je zelf aangifte van oplichting doen of hier mee dreigen. nog een advies: rij niet meer met de motor, ingeval er een ongeluk gebeurt worden de framenummers door de politie gecontroleerd en ben je het haasje, de verzekering keert niet uit en zal eventueel alle door jou veroorzaakte schade op jou verhalen

  8. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum: http://www.bmbikes.co.uk/chassispages/enginechassis1000.htm r100 frame/bloknummers

  9. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Vino', geïmporteerd van het oude forum: Misschien dom,maar is het niet handig om op bijv MP een tweedehands frame met kenteken te kopen (bij Harley een dure grap,maar bij BMW goed te doen) en dan het geheel over te bouwen? Of ga ik nu iets te kort door de bocht? M.v.g. Vino

  10. willie
    Misschien dom,maar is het niet handig om op bijv MP een tweedehands frame met kenteken te kopen (bij Harley een dure grap,maar bij BMW goed te doen) en dan het geheel over te bouwen? Of ga ik nu iets te kort door de bocht? M.v.g. Vino
    dat kan, maar vindt eens een goed frame met papieren en ook nog betaalbaar?

  11. bert
    Heb een R100RS frame+kenteken van 1977 over...............................

  12. Forum import
    Reactie van bezoeker 'roadcrew', geïmporteerd van het oude forum: Nooit met zo`n geval naar de RDW gaan. Is mij ook al eens overkomen met de invoer van een 75/5. resultaat: papieren kwijt en een hele berg geneuzel. Ik heb inderdaad een frame met kenteken gekocht en alles overgezet. Was wel een goede les, altijd bij aanschaf nummers controleren, zelfs bij een nieuwe. Greetz, Roadcrew