Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'Holland', geïmporteerd van het oude forum: Een bmw is natuurlijk niet te verbeteren, wel te veranderen "fur leute die das machen wollen" kijk maar eens even in het ''sonderheft van BMW Motorrader uitgave januar-marz 2011" van MO MOTORRAD MAGAZIN ligt gewoon in de tijdschriftenhandel. Super wat je er van maken kunt! Ook MOTOBINS in engeland levert goed orgineel en ander spul http://www.motobins.co.uk/index.php. Veel plezier met het pimphacken en laat eens wat zien! Groet Aard.

12 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'marien', geïmporteerd van het oude forum: daar ben ik het niet mee eens. niet alles bij bmw is goed. er zijn veel dingen bij bmw wat te snel stuk gaat, of na een x aantal km moet worden vervangen= lage km stand. m.a.w BMW is niet heilig wat kwaliteit betreft. bmw laat de ( meeste)! onderdellen ook in CHINA maken,tegen een lage kost prijs. bmw duitsland moet natuurijk ook( te) veel verdienen aan de bmw motor rijders. gr.marien

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'rein', geïmporteerd van het oude forum: Beste Marien. BMW is inderdaad niet heilig en ook niet beter dan een Jap, maar het klopt niet dat de meeste onderdelen in China worden gemaakt. Ongeveer tweederde van de hele motorfiets wordt elders gemaakt. Dat klopt, maar hoofdzakelijk door Europese fabrikanten. Enkele onderdelen door Japanse. Ik weet zelfs geen enkel onderdeel, dat in China wordt gemaakt. Vr. gr. Rein.

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'theo', geïmporteerd van het oude forum: Het blok van de nieuwe F650GS een cilinder komt geheel uit China!!

  4. Rudyhadee
    Dakantenne voor een VW Touran komt ook uit China, je denkt hier allemaal waarschijnlijk dat je "origineel "rijd, maar ondertussen...............

  5. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum: Er komt ontzettend veel uit China en dat hoeft niet erg te zijn, dit is al zeer lang bezig. Ook BMW is al lang heel creatief, zo had ik contactpuntjes van de echte bmw dealer uit ? ik dacht Roemenië. Al jaren hebben ze een enorme groeiende export en dat zit uiteindelijk ook op onze fietsen en autos, zoals dat ervoor ging met spullen uit japan. Grt, Peter

  6. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum: Het maakt ook niet uit waar de onderdelen van een BMW vandaan komen. Zolang ze voldoen aan de kwaliteitsnormen van de besteller. Materiaalspecs, afmetingen, afwerkwerkingsnormen e.d. Ik weet van iemand die in China produceert (kleine spuitgietonderdelen voor BMW auto's), dat BMW controleurs lastige prenten zijn als het gaat over deze parameters. Chris

  7. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rein', geïmporteerd van het oude forum: Dit artikel begon over het BMW blad MO. In dat blad stond ook een keer een R1200GS afgebeeld. Daarbij stond waar alle onderdelen werden gemaakt. Niks uit China, maar inderdaad het blok van de nieuwe R650GS wordt in elkaar gezet in China. In het verleden ook al in Italie(aprilia). Het is in feite een Rotax(Oostenrijk) blok, dat door BMW verder is doorontwikkeld. De wereld is inderdaad klein aan het worden. De balansassen van een R1200GS worden zelfs in nederland gemaakt en wel in Drenthe. vr. gr. Rein.

  8. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum: R650GS bestaat niet F650 carburateurversie Rotax blok F650GS injectie BMW blok F650 parallel twin F800 parallel twin BMW blok G650GS Chinese kopie Rotax blok hou het ff bij de feiten aub

  9. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Holland', geïmporteerd van het oude forum: Het ziet er dan toch naar uit dat ik naar China moet. Doeiiiiiiiiiiiiiiii Aard.

  10. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rein', geïmporteerd van het oude forum: Tom, Je hebt volledig gelijk. Ik bedoelde een F ipv een R. Laat het nu weer een G zijn. Ik vind het allemaal prima. Van een G model had ik nog niet gehoord. Het volgende vond ik nog op internet: 2009: G 650 GS komt in beeld. Deze BMW is in principe dezelfde fiets als de F 650 GS eencilinder, maar de motor wordt in China geproduceerd en zal een ‘aangenaam’ prijskaartje hebben. Dit model wordt uitsluitend verkocht buiten Europa en Noord-Amerika. In 2011 komt er dus een nieuwe G 650 GS op de markt, dit keer ook voor de ‘ontwikkelde wereld’ –en de motor zal geproduceerd worden in Berlijn. Wij kijken in ieder geval rijkhalsend uit naar de eerste ervaringen met de ‘nieuwe’ –G– die naar verwacht enthousiast omarmd zal worden bij (wereld)reizende motorfans. Voor diegene die het allemaal nog bij wil houden met al die modellen, wens ik veel succes. BMW maakt het er ook niet makkelijker op. Ik doe het niet. Ik hou me maar bij de oude 2-kleppers. Overigens die eenpitters zullen best lekker rijden. Geen ervaring mee. Ach ja, waar ging dit item ook al weer over. Dit was mijn laatste reactie. Iedereen veel plezierige kilometers in 2011 toegewenst. Of is het nu op een R, een G, een K, een F of wat dan ook, Het maakt allemaal niet uit. Vr. gr. Rein.

  11. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum: Er wordt door fans beweerd dat de originele F650 met het Rotax blok en geassembleerd door Aprilia, kwalitatief beter is dan hetgeen BMW zelf produceerde destijds. Ik zou het niet weten, een carburateur F650 rijdt wel erg lekker, dat weet ik wel. De nieuwste F650GS (800cc staande twin) schijnt overigens ook heel erg goed te zijn.