Reactie van bezoeker 'Wouter', geïmporteerd van het oude forum:
Tot aan het begin van het vorige motorseizoen had ik mijn hele motorcarrière gereden met de Lasertec banden van Metzeler. Volgens velen (waaronder het merendeel van de Kmar beroepsrijders), de beste en enige BMW(K/R) motorband.
Totdat mijn bandenleverancier (Boks-Motyre in Duiven, bij Arnhem 10/10!) mij dus vorig jaar vertelde dat hij deze band niet meer wilde leveren. Reden hiervoor was dat de productie van deze band van Duitsland was verhuisd naar Brazilië, in de fabriek van Pirelli. De kwaliteitscontrole op deze banden zou daar volgens Boks zo slecht zijn geworden, dat er een onevenredige hoeveelheid lood nodig was om de band alleen al uit te balanceren. Na alle opties voor mijn K1100LT afgewogen te hebben, heb ik toen gekozen voor de Bridgestone BT-45 band. Achter bevalt deze band perfect. Vooral vanwege de 'dual-compound' samenstelling bleek de levensduur verhoogd te zijn van 6500 naar 7500 kilometer. Over de voorband was ik echter niet te spreken. Vooral tijdens het wat snellere bochtenwerk (140+) toont deze band zich erg onrustig, waar de lasertec altijd lekker stabiel was. Na 1500KM met deze band bleek hij onder het gewicht van de K1100 ook behoorlijk te "cuppen" (in de lengte scheef afslijtend loopvlak). Weet wel dat de voorvering op mijn motor perfect is, dus dat kan geen oorzaak zijn. Nu de band bijna op is na 16000km blijken de zijkanten ook veel meer versleten dan het midden-loopvlak. U merkt het al, ik wil terug naar de oude vertrouwde Lasertec!
Nu mijn vragen aan u allen:
- Heeft u ook gehoord van dit kwaliteitsprobleem? (en eventuele recente ontwikkelingen)
- Herkent u de problemen met de Bridgestone band?
- Wat is uw advies welke band ik in seizoen 2011 moet gaan rijden?
Bij voorbaat, dank voor uw reacties.
7 reacties
Forum import
j_vervloet
Forum import
Forum import
Rudyhadee
Forum import