Voor het nieuwe forum, klik   hier
willie
Dag allen, ik ben een newbie op 2-klepper gebied en heb een paar vragen voor de kenners. ik wil mijn r100rt van 1981 kaal maken dus de kuip gaat eraf maar waar laat ik nou het kontaktslot? gat boren boven in de koplamp? is daar ruimte voor? heb ik buiten lamporen (ik heb een paar Tommaselli's liggen), richtingaanwijzers en spiegels nog onderdelen nodig om dit karwei te volbrengen? alvast bedankt voor de hulp.

24 reacties

  1. jeroen
    Ik zou niet gaan boren. Eeuwig zonde. De RT's hebben normaal een rubber stuk op het stuur onder de demperinstelling. Misschien kun je daar iets mee. Of maak ergens een aluminium plaatje waarin je het contactslot op kunt zetten bij je stuur.

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum: originele koplamp oren, dan kun je in de linker het contactslot monteren, zo is het origineel bij de kale r100 uit die jaren. er zit nu een grote bout in met dezelfde diameter als je contactslot. je moet ook de kabelboom wijzigen, de aftakking links in de kuip vervalt, daar zitten nu klokje en voltmeter en knipperlichten en stadslicht aan dacht ik remleidingen moet je ook wijzigen als je het netjes wil doen en als je een lager stuur wil monteren zijn de gaskabel en koppelingskabel ook te lang. RT stuur op een kale fiets zit niet echt lekker want te recht op

  3. willie
    heren, dank voor de tips. @ Tom, die originele lamporen zijn zo verrekte duur en ik heb die tommaselli's liggen, dus daar zal het dan maar mee moeten denk ik. nu nog op zoek naar een stuur, heb je hier nog tips voor? (ik ben 185cm lang) alvast mijn hartelijke dank.

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum: Ha Willie, mijn r80-7 die ik ooit had was ook eens kaal gemaakt. Ook daar zaten tommasellies op, links was dat gat dus wat groter gemaakt zodat kontaktslot daarin ging, ik had halfhoof stuur, rijd lekker vond ik. ik had aan die 2 boutjes van de lamporen rvs stripjes omlaag gemaakt, met daarin kleine knippertjes, stond best ok. succes met de klus, je krijgt er een fijne en lichtere fiets mee ! en veel minder herrie om de helm.

  5. willie
    Hallo Peter, goeie tips, ook van de knipperlichten. ik denk dat ik het eens op jou manier ga proberen, links het gat groter en 2 strips voor de pinkers. ik zag dat de forum sponsor immitatie sturen heeft voor weinig geld dus die ga ik binnenkort ook eentje halen, halfhoog. bedankt. groeten, Willie

  6. willie
    er zitten nu, volgens de vorige eigenaar, verzwaarde veren in de voorvork is het misschien beter om de originele terug te zetten? en Fehling maakt mooie sturen, keus genoeg.

  7. willie
    graag! heb ik mooi een voorbeeld. alvast bedankt.

  8. Forum import
    Reactie van bezoeker 'peter', geïmporteerd van het oude forum: Hoi, ik kan ze -verkleind- hier plaatsen, of mailen naar je, geef je email anders (verknutseld) grt, Peter

  9. willie
    Hallo Peter, doe maar verkleint. e-mail hier neerzetten doe ik niet zo graag. als je inlogt kun je me wel mailen denk ik. leuke website die je doorgaf trouwens en ook nog redelijk goedkoop.

  10. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Peterr45', geïmporteerd van het oude forum: Hoi, bij deze: Grt, Peter

  11. willie
    ziet er goed uit Peter. ook mooi die retro klepdeksels. zoiets had ik ook in gedachte voor mijn r100rt. mooie fiets, bedankt voor de foto en de info. groet, Willie

  12. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Peterr45', geïmporteerd van het oude forum: Jep, vond ik ook leuker dan die hoekige(41 per stuk dacht ik). Deze was van 1978, fijne fiets, toch uiteindelijk weg gedaan. Had ook het ´s´ zadel gemonteerd. Deze 80 serie met hogere compressie en lange eindoverbrenging is wel een heel mooie tussenmaat. sterk zat en toch redelijk soepel. Had ook ooit een r60-6, die liep nog soepeler. Mijn huidige R45 (1979) loopt ook heel soepel maar is tuurlijk niet sterk. Grt, en succes met je klus! Peter

  13. Forum import
    Reactie van bezoeker 'PeterV', geïmporteerd van het oude forum: Is dat kaal maken nou een rage of vergis ik me. Ieder moet natuurlijk doen wat hij leuk vindt, maar ik lees zo vaak dat de kuipen gesloopt worden. Vinden jullie die lelijk of zo? En het comfort bij rijden in het zo vaak voorkomende k*$! -weer? Groeten,PeterV

  14. willie
    ik krijg die van mij bijna niet achterom door de poort, daarom wil ik de kuip eraf. tevens denk ik dat de motor zonder het extra gewicht vasn de kuip veel fijner rijd. tja, en het weer, ik ben een mooi weer rijder. 30 jaar geleden reed ik zomer en winter zonder kuip, maar die tijd is voorbij.

  15. Forum import
    Reactie van bezoeker 'peterr45', geïmporteerd van het oude forum: De rs kuip is wel fraai maar de rt is tuurlijk net een keuken deur. En met goede kleding heb je in wezen de kuip niet echt nodig. Heb zelf 2 maal een rt gehad, ook van de K serie. En ze zijn wel heel groot hoor. En geven veel lawaai dat weten we nu wel denk ik. Je kan ook je stuurslag nu vergroten! voorop balhoofd zit een blokje met m6 boutje die er nu uit kan, stuur je makkelijker je tuin in! Daarnaast is de kuip bevestiging bij de boxers ronduit slecht met die 2 maal m8 voor op het balhoofd, daar staat best veel kracht op, een van mijn rt´s was daar dus ook uit gelubberd en de andere zaten daar sowieso los. Grt, Peter

  16. willie
    pfff, de kuip is eraf, viel nog niet mee. wat mij opvalt is hoe mooi netjes en zachtjes de machine nu loopt. met de kuip erop leek het of er ergens rammeltjes uit het blok kwamen. de kuip zelf rammelde ook bij bepaalde toerentallen, nu is ie mooi stil. super!!!

  17. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Peterr45', geïmporteerd van het oude forum: Fijn willie, tja die kuip werkt ook als een soort geluids trechter naar je helm toe. Ik heb ooit een zware glaser gedemonteerd, erna bleek die motor wel te remmen, ipv alleen duiken in de veren. Succes met je steeds mooier wordende boxer Peter

  18. willie
    Peter, heb je nog een tip mbt de spiegels? de forumsponsor heefy zoveel types dat ik niet weet welke ik moet hebben. ik heb inmiddels een halfhoog stuur en wil graag chromen spiegels (graag ook goedkoop), maar welke? komen ze door de gaten in de hendels?

  19. gordon
    hallo boxer rijders. ik kocht mijn eerste bmw r80 en heb zo enkele jaren gereden maar kocht een paar jaar later een tweede hands kuip. dus had ik een r80rt. nu na 18 jaar rij ik nog steeds de r80rt en wil niets anders meer. zit lekker uit de wind, motor broek word niet meer smerig,en dat trillen valt wel mee. bij mij zit de kuip muurvast aan de motor,trilt niet. heb bij elkaar al bijna 300.000km motor plezier in weer en wind ,motor wordt in mei 25 jaar,oldtimer dus. groetjes marc

  20. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Peterr45', geïmporteerd van het oude forum: Gordon, dan rij je niet tussen mei en september ? want dan smelt je eraf! Spiegels, had ik chroom rond lang model genomen, bij de hobbyist, bumm is het merk en wel betaalbaar. Motor rijden doe je kaal, anders pak je een auto. Grt, Peter

  21. willie
    de kuip is eraf, mooie motor nu. alleen vind ik het zonde om in mijn tommaselli lamporen te gaan boren. originele lamporen vind ik veel te duur dus ik denk dat ik een beugel maak op het stuur waar mijn kontaktslot in komt.(of iets dergelijks) of er moet nog iemand een paar lamporen hebben liggen?

  22. Passant
    Gordon, dan rij je niet tussen mei en september ? want dan smelt je eraf! Spiegels, had ik chroom rond lang model genomen, bij de hobbyist, bumm is het merk en wel betaalbaar. Motor rijden doe je kaal, anders pak je een auto. Grt, Peter
    Pcies mijn blonde haren zijn ook al gevlucht dus dan ben en rij ik Kaal

  23. willie
    had ik gezien, dank je.(en gebookmarked) maar ik bedoelde eigenlijk of er iemand originele lamporen over had voor een zacht prijsje.