Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'niels', geïmporteerd van het oude forum: dag mensen, even een heel dom vraagje, maar ik weet het antwoord eenvoudigweg niet. Is het formaat van een bmw r65 evengroot als een r80 of een r100. Hangt er simpelweg een groter vermogen blok in, of is het frame e.d. ook groter? groeten vanuit zutphen!

10 reacties

  1. bert
    Niels. ben je voornemens er een te kopen of wil je echt de verschillen in detail weten? Motorblok is het grootste verschil ivm de slag. Bak is weer hetzelfde. Rest zijn kleinere verschillen en veel delen zijn uitwisselbaar. De 45/65 is vaak ondergewaardeerd mede door de (mindere??) prestaties. Maar ook voor deze typen zijn terechte liefhebbers. Zie ook de site http://www.bmwboxerclub.nl/html/techniek/index.htm

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'PeterH', geïmporteerd van het oude forum: Volgens mij hebben de R45/65 een kleinere wielbasis en een aangepast blok met een kortere slag. Of delen uitwisselbaar zijn met de /7 enz. durf ik niet te zeggen. Met vriendelijke groet, PeterH

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum: Alle R45/65 met stereo vering hebben een kortere wielbasis, maar de monolever R65 heeft het frame van een R80. De zithoogte van de R45/65 is in 1980 nog gewijzigd, van 1978 tot 1980 iets lagere zit dacht ik.

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Bas', geïmporteerd van het oude forum: Ik meen ook gelezen te hebben dat het R80-blok probleemloos in een R45/65-frame gehangen kan worden, al weet ik niet of hier nog beperkingen bij verschillende bouwjaren zijn (wat Tom zei over de monomodellen gaat in ieder geval op). Naast het andere blok (korte slag zoals genoemd) heeft de R45/65 ook een kortere wielbasis kleinere wielen, andere verhouding in de eindaandrijving en diverse andere kleine verschillen (zoals meen ik, bijvoorbeeld de knipperlichtbediening).

  5. Forum import
    Reactie van bezoeker 'niels', geïmporteerd van het oude forum: Nou, ben wel op zoek naar een klassieke boxer. Maar zoek een tja, hoe zeg je dat, volgroeide motor. Dus niet alsof er een reus op een kindermotor zit, qua verhouding. Heb een mooie r65 gezien, maar vroeg me af of een r80 of een r100 qua volume (ware grootte) groter zijn. bedankt voor jullie reacties! niels

  6. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum: Kies een GS, dus R80GS of R100GS of nog mooier de R80G/S

  7. j_vervloet
    Ik rij nu al meer dan 4 jaar op een R65, bouwjaar 1986, dus monolever, wel in 50 PK uitvoering, US import. Ik vind het een perfecte (toer)motor (voor mij). Goed mee kunnen komen op de snelweg en ook lekker langzaam te berijden. Door het lage toerental waarbij het maximale koppel geleverd wordt is hij schakellui te berijden. Tussen 3500 t/min en 6500 t/min een bijna vlakke koppelkromme.

  8. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Bas', geïmporteerd van het oude forum: Ik rij nu ruim drie jaar op een R65 (duolever) en met mijn 1,95m heb ik mij nog nooit te groot voor deze motor gevoeld, en ik krijg ook op lange ritten geen last met m'n zithouding. Maar bij een proefrit zou helderheid kunnen scheppen, neem iemand mee en vraga hoe het er uit ziet (of laat die ander, als die ongeveer even lang is, even er op zitten, dan kan je zelf zien. Informatie over maten en afmetingen van alle BMW's zijn hier te vinden: http://www.bmbikes.co.uk/bmwmodels.htm En op http://cycle-ergo.com/ kan je zien hoe je op een motor zou zitten - de R65 staat er niet bij maar er zijn misschien wel motoren met vergelijkbare afmetingen, desnoods van andere merken (Kawa ER6, Honda CB500?).

  9. Forum import
    Reactie van bezoeker 'niels', geïmporteerd van het oude forum: bedankt mooie site trouwens!