Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'Gerwald', geïmporteerd van het oude forum: Dag beste mensen, De gietwielen van mijn R100/7 uit '81 zijn niet zo mooi meer. Poetsen wil niet meer helpen, deels door de hardnekkigheid van de aanslag etc, deels door alle vervelende hoekjes. Nu denk ik erover om ze te laten glasparelen. Hebben mensen hier ervaring mee? Moet er daarna een laag blanke lak over? De velgen laten poedercoaten kan ook, zal misschien goedkoper zijn. Wat is de beste optie? Graag tips etc. van ervaringsdeskundigen! Alvast hartelijk dank.

9 reacties

  1. henripos116
    Hoi, Heb in mijn geval de velgen zonder banden (met een zachte staalborstel helemaal schoongeborsteld....gaat prima in de vele vervelende kleine hoekjes en daarna met scotchbrite schuurdoeken opgewreven (incl het cardanhuis) het geheel goed vetvrij maken met thinner en in de zinkspray spuiten (Brezan) en de velgen en cardanhuis daarna in een mooie kleur zilver gespoten......Brezan heeft twee tinten velgenzilver een lichte variant en een iets donkerdere......de laatste heb ik gebruikt omdat die het meest in de buurt komt van de orginele kleur. Succes Henri.

  2. tweedehans
    kijk hier eens naar, ik heb ze laten stralen en poedercoaten. ze zijn echt supermooi, beter dan orgigineel goed schoon te houden met een sopje. alleen voor de echte fanatiekelingen ...... het is niet meer origineel kosten waren +- 100 eur groet Hans

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Gerwald', geïmporteerd van het oude forum: Bedankt voor de reacties. Maar origineel zijn ze dus gewoon blank alu? Dus glasparelen is wat originaliteit betreft de beste optie. Poedercoaten lijkt me onderhoudsvriendelijker.

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'René', geïmporteerd van het oude forum: Nee origineel zijn de wielen gespoten Gepoedercoat zijn ze beter beschermd en blijft lange mooi . Echter poedercoating is ondanks als het heel mooi dun gedaan wordt toch vele malen dikker als een gespoten verf laag. Hierdoor zijn beschadigingen (band verwisselen) bij poedergecoate wielen duidelijker te zien en moeilijker te repareren (minder zichtbaar te maken). Bij gespoten wielen is reperatie veel eenvoudiger en zelf te doen. Succes met de keuze René

  5. Forum import
    Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum: Ik heb bv mijn cilinders en koppen laten ontvetten bij een motorrevisiebedrijf en die kwamen er bijzonder schoon én vetvrij eruit. Inderdaad dan in de zinkspray en passend velgenzilver. Dit was 2 jaar geleden en zien er nog prima uit! Met poedercoaten moet je echt het ventielgat en lageropeningen perfect afdichten anders passen de onderdelen niet meer! Ik vond dat een prettige en goedkope oplossing.

  6. jevedewe
    Poedercoaten van je wielen is erg mooi als het mooi gebeurt. Ook erg duurzaam. Waar je o.a. wel rekening mee moet houden is dat je de lagers van de wielen moet verwijderen voordat ze de bakoven ingaan. Het beste is om de lagers na het poedercoaten te vervangen. Zo heb ik het gedaan. En inderdaad de passingen van de lagers goed afdekken voor het poedercoaten. Die poedercoat is achteraf namelijk slechts met zeer veel moeite te verwijdern.

  7. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Willie', geïmporteerd van het oude forum: mijn wielen zijn jaren geleden met epoxy lak gespoten, zien er als nieuw uit en zijn makkelijk schoon te maken.

  8. Forum import
    Reactie van bezoeker 'frake', geïmporteerd van het oude forum: Ik had dezelfde afweging bij mijn wielen van mijn R100CS. De achtervelg was gespoten met een blanke (naar ik meen) PU-lak , de voorvelg was kaal. Dit kan te maken hebben mat het feit dat de voorvelgen ui die tijd bijna allemaal vervangen zijn door een type met verstevigingsruggen. Omdat mijn velgen er na het glasparelen niet mooi meer uit kwamen, heb ik ervoor gekozen ze werkelijk heel erg dun te laten spuiten en zijdemat af te lakken in aluminiumkleurige lak. Hierdoor is de originele struktuur behouden gebleven (in tegenstelling tot bijv. poeder coaten) en lijken ze nieuw gegoten. Heb dit wel professioneel laten doen. Groet, :+ frake