Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'franky', geïmporteerd van het oude forum: Beste mensen, Een tijdje terug begon mijn toerenteller raar te doen., slaat gans de tijd heen en weer, dan geeft hij weer de juiste toerten, dan weer niet. Ook de rechtercylinder durft soms sputteren. Zou het kunnen dat mijn bobine defect is? Maw sos ontsteking dan weer niet, vandaar misschien dat die toerenteller raar doet BMW R100RT bouwjaar 79, met contactpunten Bedankt Franky

7 reacties

  1. jeroen
    Beste Franky. Check de zoekfunctie eens van jouw toerentellerprobleem. Het is volgens mij al vaker behandeld. Geldt ook voor jouw andere sputterprobleem. Kijjk naar carburateur, sproeiers en electra in de zoekfunctie. Succes. het is nu uitstekend knutselweer.

  2. Ton Nijkamp
    Hallo Franky, Ik tip op defecte condensator, krijg je deze symptomen van met je toerenteller. Controleer meteen je contactpuntjes even, als de condensator defect is, branden de punten snel in. Beste is nieuwe contactpunten + nieuwe condesator. Groeten, Ton

  3. j_vervloet
    Volgens mij is jouw toerenteller een mechanich aangedreven exemplaar. Heeft dus niets met een sputterende cilinder te maken. Je zal een versleten of krom asje in de teller hebben waardoor de magnetische koppeling mechanisch wordt en de toerenteller de hoek in jaagt. Hetzelfde euvel als de snelheidsmeter kan hebben.

  4. smeerkees
    Mijn R100rt van 1978, (type 1979), heeft wel een electronische toerenteller. Groetjes, Kees.

  5. j_vervloet
    Ik kon in het elektrische schema van een R100RT van 1979 nergens de (eletronische) toerenteller vinden, vandaar mijn veronderstelling. Bij REALOEM de partslist ingekeken en daar is dus wel het "moderne" instrumentenpaneel te vinden.

  6. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Fraznky', geïmporteerd van het oude forum: Beste mensen, Hartelijk dank voor de vele reacties, Ik ga jullie raad opvolgen Om te beginnen nieuwe contactpunten plaatsen, condensator vervangen en dan zien of de bobijnen goed zijn. Ik heb een elektronische toerenteller die is aangesloten op de boboijnen, vandaar mijn vermoeden. Ik hou jullie zeker op de hoogte wat de oorzaak was, kwestie van andere collega's bikers te helpen. Franky