Reactie van bezoeker 'Cor', geïmporteerd van het oude forum:
Ik heb de carburateur en de choke uit elkaar gehaald. De o-ringetjes vervangen, nieuwe vlotter en vlotternaald gemonteerd en de carburateur/ontsteking/kleppen afgeteld. Maar met een koude motor op de choke loopt de motor nog steeds niet mooi zonder een beetje gas te geven en neemt houd hij in als ik weg wil rijden. Bij een warme motor gaat alles prima.
Tijdens het onderhoud was me opgevallen dat in de "startcarburateurschuif" van de carburateur type 64/28/201-2 (BMW R45 1978) 4 gaatjes zitten, waarvan de kleinste verstopt zit, maar door de aanslag erop kon ik niet zien of het daadwerkelijk een kanaaltje is of dat het een loze boring is. En aan de achtkant zit een messing plaatje.
Zijn het inderdaad open 4 kanaaltjes? Wat is de functie van dat messing plaatje? Het wordt niet genoemd in Peters wphb! Kan ik het eraf halen zodat ik beter bij het kanaaltje kan?
5 reacties
Richard
Forum import
Forum import
Forum import