Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'Cor', geïmporteerd van het oude forum: Ik heb de carburateur en de choke uit elkaar gehaald. De o-ringetjes vervangen, nieuwe vlotter en vlotternaald gemonteerd en de carburateur/ontsteking/kleppen afgeteld. Maar met een koude motor op de choke loopt de motor nog steeds niet mooi zonder een beetje gas te geven en neemt houd hij in als ik weg wil rijden. Bij een warme motor gaat alles prima. Tijdens het onderhoud was me opgevallen dat in de "startcarburateurschuif" van de carburateur type 64/28/201-2 (BMW R45 1978) 4 gaatjes zitten, waarvan de kleinste verstopt zit, maar door de aanslag erop kon ik niet zien of het daadwerkelijk een kanaaltje is of dat het een loze boring is. En aan de achtkant zit een messing plaatje. Zijn het inderdaad open 4 kanaaltjes? Wat is de functie van dat messing plaatje? Het wordt niet genoemd in Peters wphb! Kan ik het eraf halen zodat ik beter bij het kanaaltje kan?

5 reacties

  1. Richard
    Cor, in je vlotterbak deksel aan de onderkant zit de sproeier van de choke, meestal zit deze verstopt. Richard

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Boxer Bakra', geïmporteerd van het oude forum: Cor : Ik weet niet of je der al uit bent met je probleem. Het volgende: Die choke is een apparte sectie , ook wel startcarburateur genoemd. Op de kop van het asje zit een puntje ingeslagen uit het midden. Heb je dit wel in de juiste stand terug gezet, ten opzichte van het hefboompje waar de kabel aan zit. Stationaire sproeier is maat 45. Hoofd sproeier is 123. Bij koude motor chokehandel helemaal open . Klein beetje gas geven , en dan moet hij direct aanslaan. Even laten draaien op 1100 toeren tot je zwarte rook uit de pijpen ziet komen, en dan choke dicht. Gas terug. Als motor niet blijft draaien , een klein beetje choke . Motor zal niet snel netjes lopen op choke stand . Bekijk het Forum op vroegere paginas , het is vast meer aan de orde geweest. Er is ook wel een site waar je deze dingen kan terug vinden. Een gezegde uit china luidt : Wie niet terug kijkt in het verleden , mist een oog. Wie het verleden vergeet , mist beide ogen. Succes . Groetjes van die Boxer Bakra.

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Boxer Bakra', geïmporteerd van het oude forum: Cor : Hier een foto , let op kanaaltjes en stand hefboom . Centerpunt op kop asje moet naar hefboom wijzen. Groetjes Cees.

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Cor', geïmporteerd van het oude forum: Ik heb de carburateurs en de chokes van onder tot boven gecontroleerd, rekening houdend met de opmerkingen in dit forum. Het messingplaatje kan tegen de veerdruk in opgetild worden zodat je de gefreesde sleuf aan de achterkant kan zien waar de chokekanaaltjes in uitkomen. het 4e chokekanaaltje bleek inderdaad een loze boring zonder gaatje. En de chokes waren correct gemonteerd. Dus niks mee.... Er waren toch 3 problemen: 1. Linker gas vlinderklep was niet goed gecentreerd zodat hij niet helemaal dicht ging. 2. De vlotterasjes waren erg krom (vervangen) 3. De gaskabels waren iets te kort. Het laatste was waarschijnlijk het belangrijkste probleem. Bij het parkeren valt het stuur naar rechts waardoor de gaskabel deels uit de rechter carburateur getrokken werd en pas tijdens het rijden weer correct terugkwam. Nu langere gaskabels gemonteerd. Probleem opgelost. Bedankt voor jullie bijdragen!