Voor het nieuwe forum, klik   hier
luc
Hallo in het werkplaatshandboek staat dat ik de mengselstelschroef 3/4de toer moet uitdraaien. Voor een VS model zou dit 1 11/4de toer zijn. Wanneer ik dit doe loopt de motor niet lekker. Stationair ok maar bij het accelereren of het rijden op constante snelheid bv. 70km/u schokt de motor een beetje. Hij wil telkens wat sneller- en ook weer niet. Lastig om te rijden. Kan dit aan een defect membraam liggen of kennen jullie een andere oorzaak? Hoe moet de mengselstelschroef juist gezet worden? Groeten & alvast bedankt Luc

14 reacties

  1. Bep
    Hallo Luc, Kijk op mijn website Bep

  2. luc
    Bep ik heb een vacuummate gekocht waarmee het vermoedelijk ook wel moet kunnen http://forum.toerbuffel.nl/viewtopic.php?f=13&t=1302&p=8892&sid=fe4d633033c0d7e19c68cf44daa504ce Ik weet alleen nog niet hoe. Klopt het dan niet dat er een vaste instelling is voor de mengselstelschroeven bv. 3/4 slag uitdraaien? Groeten Luc

  3. Bep
    Hallo Luc, De vaste instelling is een grove instelling alleen om je motor aan het lopen te krijgen. Hierna dien je altijd het mengsel per carburateur bij warme moter fijn af te stellen. Overigens is de mengselafstelling de laatste afstelling die je aan de motor doet. Dus eerst kleppen ,puntjes en onstekingstijdstip. Vervolgens vlotters gaskleppen en gaskabels. Bep

  4. Bep
    Luc , Kleine correctie. Gaskleppen synchroniseren en mengsel afstellen doe je eigenlijk tegelijk en eerlaatst. Het laatst synchroniseer je je gaskabels. Bep

  5. luc
    Bep toch nog een vraagje. Kan het zijn dat ik de schroef van de mengselklep 1 1/2de toer uit moet draaien om de motor mooi te laten lopen of wil dit zeggen dat er iets anders mis is? Deze motorfiets heeft +/- 2 jaar stil gestaan. Groeten Luc

  6. j_vervloet
    Eerst maar eens de carburateurs uit elkaar halen en elk kanaal en alle sproeiers goed schoonmaken. De huidige benzine geeft al na een paar maanden staan problemen door gommen. Liefst ultrasoon reinigen.

  7. Bep
    Wat J Vervloet schrijft kan zeker geen kwaad. Maar de vlotterbakken schoonmaken en even je sproeiers doorblazen is maar een kleine moeite. Kan je meteen contoleren of je vlotterniveau goed is afgesteld Er is vrijwel geen staat op te maken of je uiteindelijke aftelling 1 of 1 1/2 slag uit zal worden. Begin maar eens met een slag uitgedraaid en zoek dan het snelste punt bij beide carburateurs. Het stationair toerental en de synchroniteit van de gaskeppen tussentijds wel steeds bijstellen Neem de tijd om het nauwkeurig te doen. Succes, Bep

  8. luc
    Hallo gisteren heel de carburator maar uiteen gehaald en het was echt wel nodig. Het afstellen en synchroniseren lukte aardig. Alleen de choke is precies nog niet wat het zou moeten zijn. Groeten Luc

  9. Bep
    Luc, Een heel uigebreide uitleg over de carbateurs ,waaronder de startcarburateur (choke) http://bmwmotorcycletech.info/bingcv.htm gr, Bep

  10. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Lei', geïmporteerd van het oude forum: Het is bij veel 2-kleppers nodig die cv carbs grondig te reinigen en te voorzien van nieuwe afdichtingen. Ik doe het standaard... Zorg dat je goed spul gebruikt, ik heb via de sponsor van deze site ooit slechte o-ringen gekregen, na reclame geen reactie. O-ringen voor je carb: naar de boxer-toko!!! Watch out! self destructive message!

  11. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Dick B.', geïmporteerd van het oude forum: Hallo Lei, Dat ben ik niet met je eens, ik heb meer dan 100.000 km met verschillende boxers gereden en nooit problemen gehad met Carb afdichtingen, Na 100 dKM 1 maal Carbs gereinigd, afdichtingen vervangen en dat is het. Er beweegt niets rond die rubbers en afdichtingen, 1 x per 10.000km de sproeiers even schoonmaken en rijden. En wat betreft de leverancier , Ik denk dat die dezelfde spullen leveren en als je klachten hebt moet je de leverancier benaderen. niet hier .

  12. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Lei', geïmporteerd van het oude forum:
    Hallo Lei, Dat ben ik niet met je eens, ik heb meer dan 100.000 km met verschillende boxers gereden en nooit problemen gehad met Carb afdichtingen, Na 100 dKM 1 maal Carbs gereinigd, afdichtingen vervangen en dat is het. Er beweegt niets rond die rubbers en afdichtingen, 1 x per 10.000km de sproeiers even schoonmaken en rijden. En wat betreft de leverancier , Ik denk dat die dezelfde spullen leveren en als je klachten hebt moet je de leverancier benaderen. niet hier .
    Er is een degelijk verschil in o-ring materialen. Als er veel stilstand is geweest is dat funest voor afdichtingen en ben je aan de beurt en: er beweegt niets? Wat dacht je van de gasklepas of de startcarb (choke) asjes? Veel voorkomend probleem is het meezuigen van chokedekselpakkinkjes en de o-ringen van de sproeiers kun je ook maar beter op voorraad hebben bij een schoonmaak. Ik bedoel maar! Nogmaals: bij een fiets welke dagelijks in gebruik is (liefst stukken>15kM) zul je bijna geen problemen ondervinden! Met de groeten.

  13. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum: idd, vergeet de oring om de mengselschroef niet!